Deling af mpg/avi filer
Fra : marcello

Dato : 10-09-02 22:40

Er der nogen der kender et program, som kan dele mpg/avi filer op i
flere dele, så man kan brænde dem ud på cd'er ???!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 10-09-02 22:37

"marcello" <marcello.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender et program, som kan dele mpg/avi filer op i
> flere dele, så man kan brænde dem ud på cd'er ???!!!

I Unix er der split. Jeg kan ikke huske hvordan den virker men du kan vel
prøve med man split.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-09-02 22:59

marcello wrote:
> Er der nogen der kender et program, som kan dele mpg/avi filer op i
> flere dele, så man kan brænde dem ud på cd'er ???!!!

Skal hver enkelt del kunne afspilles? I så fald anbefaler jeg tmpeg til
mpeg-filerne. Du kan finde dette på
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/tmpgenc.html.
http://www.divx-digest.com/software/index.html kan du finde en masse
værktøjer til at dele filer med. Normalt ville jeg anbefale VirtualDub som
vidunderværktøjet til alt mht. avi, men det er lidt bøvlet at have med at
gøre.

Hvis du bare skal gemme filerne på cd'erne kan du jo benytte et pakkeprogram
eller en split-funktion, som f.eks. den du finder i windows commander.

/Nikolaj

Fra : Michael Skov

Dato : 11-09-02 05:08

http://www.tmpgenc.net/e_main.html