MS Windows
briani 27239
Hjælp: Windows Beskyttelsefejl.
Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 10-09-02 22:08

Jeg har et problem.
Jeg bruger win98.
Når jeg tænder min computer, skal trykke på tænd og sluk knappen ca. 2 gange
før der kommer noget i skærmen. Den begynder ikke at loade.
Når jeg så har gjordt det, tænder den og siger.
"Windows beskyttelsesfejl. Genstart computeren."
Jeg genstarter og der kommer en menu med, Normal start, fejlsikret tilstand,
trinvis bekræftelse, osv.
Hvis jeg prøver normal start kommer der samme meddelelse. Windows
beskyttelsesfejl.
Hvis jeg prøver fejlsikret tilstand, kan jeg komme ind. Hvis jeg derefter i
fejlsikret tilstand lukker computeren, kan jeg godt tænde den igen hvor den
går normalt ind.(Ikke aldtid i første forsøg)
Jeg har prøvet at geninstalerer win98 men hjalp ikke.
Har også prøvet at tilføje
SYSTEM.INI

[VCACHE]
maxfilecache=6144

Men den siger det sammen.

Der er ikke nogen problemer i endhedshåndtering!
Kan det være virus? Jeg har brugt Mcaffe

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd mange tak.

Bjørn E. Thorup

PS:
Er dette den rigtige nyhedsgruppe?

Fra : Krible

Dato : 11-09-02 10:26

"Bjørn E. Thorup" skrev d. 10-09-02 22:08 dette indlæg :
> [...]
>
> Men den siger det sammen.
>
> Der er ikke nogen problemer i endhedshåndtering!
> Kan det være virus? Jeg har brugt Mcaffe

Prøv at læse lidt her:
http://www.dtek.chalmers.se/groups/d1proj-2000/d1proj21/virustyper.shtml
Hvis du har en bootsektorvirus skal man gribe tingene lidt anderledes an
end lige en virusscan

Prøv at boote fra en skrivebeskyttet diskette der IKKE har været i din
maskine før eller original CD-rom, og gå ind i Windows bagefter og se
hvad den gør.

Det kunne også lyde lidt som om du måske har nogle problemer med dine
RAM, jeg ved fra erfaring at RAM der er lidt defekte kan give mange
sjove opstartsproblemer

http://www.kandu.dk/