MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kommandoprompt skal starte i roden af drev~
Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 21:43

Hej,

Hvordan hulen får jeg en genvej til kommandoprompt til at starte i
roden af drevet i stedet for at starte i Documents and Settings f.eks.?
(WinXP Pro).

Jeg havde regnet med at man bare skulle skrive %SystemRoot% i 'Start
in:'-feltet på genvejen, men nej. Det gør at den starter i Windows-
mappen, men det skal den ikke. Den skal starte i D:\

%Root% fungerer heller ikke.

Madsen.

Fra : Hans

Dato : 10-09-02 21:49

> [...]
> in:'-feltet på genvejen, men nej. Det gør at den starter i Windows-
> mappen, men det skal den ikke. Den skal starte i D:\

Hvis jeg skiver C:\ starter den i roden af C. Hvis jeg Skriver D:\ starten
den i roden af D. Hvad dævlen skriver du?

mvh, Hans

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 23:05

Hans skrev:

> Du vil blive nomineret til årets fadæsling.

LOL.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-09-02 12:53

Edmund skrev:

> Links? , Jeg prøver at lede

Ja, nu har du jo så fundet den, men Open Command Window Here er også
ret smart og den har jeg også installeret, men den kommandoprompt som
jeg har liggende i start-menuen vil jeg gerne have til at starte i
roden af drevet, men det gør den så også nu. :)

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 11-09-02 13:22

Madsen skrev:

> [...]
> jeg har liggende i start-menuen vil jeg gerne have til at starte i
> roden af drevet, men det gør den så også nu. :)

Jeg var godt klar over at det var det du ville, men havde du ikke hørt
om Open Command Window Here, havde du jo nok mailet en pose bolsjer.

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 11-09-02 14:43

Edmund skrev:

> Jeg var godt klar over at det var det du ville, men havde du ikke
> hørt om Open Command Window Here, havde du jo nok mailet en pose
> bolsjer.

Ja, det havde jeg sikkert og tak for tippet. Havde jeg ikke kendt
'Open Command Window Here' i forvejen, så havde jeg helt sikkert
blevet ellevild. :)

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 11-09-02 15:06

Madsen skrev:

> Ja, det havde jeg sikkert og tak for tippet. Havde jeg ikke kendt
> 'Open Command Window Here' i forvejen, så havde jeg helt sikkert
> blevet ellevild. :)

Ellevild og ellevild, så tit bruger du vel heller ikke komandopromt, du
har vel et moderne styresystem.
Med XP er alt jo blevet nemmere, alting ligger i menuer med brugervenlig
adgang

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 11-09-02 16:04

Edmund skrev:

> Ellevild og ellevild, så tit bruger du vel heller ikke
> komandopromt, du har vel et moderne styresystem.

Jo, muligvis, men ikke desto mindre så sker det at jeg foretrækker
en kommandoprompt.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 13-09-02 16:35

Madsen skrev:

> Jo, muligvis, men ikke desto mindre så sker det at jeg foretrækker
> en kommandoprompt.

Der skulle nu havde været en ironisk smeily efter.

>Med XP er alt jo blevet nemmere, alting ligger i menuer med
brugervenlig adgang. :)

Hvordan laver man en smeily som alle ved betyder ironi

Fra : Hans

Dato : 13-09-02 16:47

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 21:59

Hans skrev:

> Hvis jeg skiver C:\ starter den i roden af C. Hvis jeg Skriver D:\
> starten den i roden af D.

DOH!

> Hvad dævlen skriver du?

Alt muligt andet end D:\ ;)
Oprindelig stod der: %HOMEDRIVE%%HOMEPATH% og jeg har så siddet og
fedtet med alverdens navne klemt ind imellem % og % og lige meget
hjalp det, men et simpelt D:\ virkede.
Jeg vil stå klar på det lokale torv i morgen til kvajedask-uddeling.

Madsen.

Fra : Hans

Dato : 10-09-02 23:00

Madsen wrote:

> hjalp det, men et simpelt D:\ virkede.
> Jeg vil stå klar på det lokale torv i morgen til kvajedask-uddeling.

LOL

Fra : Edmund

Dato : 11-09-02 10:14

Madsen skrev:

> Jeg vil stå klar på det lokale torv i morgen til kvajedask-uddeling.

Jeg har ingen rådne tomater jeg kan bringe til torvs, men jeg har læst
at microsoft har en tilføjelse til stifinder så man kan åbne
komandopromten ud fra den aktuelle visning.

Links? , Jeg prøver at lede

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 11-09-02 10:18

Edmund skrev:

> Jeg har ingen rådne tomater jeg kan bringe til torvs, men jeg har læst
> at microsoft har en tilføjelse til stifinder så man kan åbne
> komandopromten ud fra den aktuelle visning.
>
> Links? , Jeg prøver at lede

Open Command Window Here

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

--