powerhead
Fra : Carsten Bøhrk

Dato : 21-02-01 18:36

Jeg har et 128 l. akv. med en udvendig Eheim 2211. Jeg vil gerne have
noget mere cirkulation i baljen og har overvejet om en sådan powerhead
ting kunne opfylde mine drømme. Jeg har dog hørt at fiskene kan komme
tilskade ved "at stikke snuden for langt frem". Er det korrekt ?. Skal
jeg evt. afdække indsugningskanalen med nylon ? Tilsidst: hvor stor en
model ville være passende til mit 128 l. med et par malawi'er ?

\carsten
------
Fjern xxx ved mail.

Fra : J. K. J

Dato : 21-02-01 22:58

Hej Carsten
Nu skriver du ikke noget om hvilke fisk du har i baljen - men det kan vel
næsten ikke være andet end sugemaller, andre vil da blive stresset i sådan
en gennemstrømning.
Hilsen
Jørgen

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-02-01 00:13

> [...]
> jeg evt. afdække indsugningskanalen med nylon ? Tilsidst: hvor stor en
> model ville være passende til mit 128 l. med et par malawi'er ?

Jeg har et par 128 liters, hvor jeg bruger nogle Aquaclear 201, de bliver
holdt fint rene.
Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at sætte en filterpatron på, den
patron som findes til Aquaclear
hovederne er udemærket, dog ikke indmaden, den er alt for fin og stopper
meget hurtigt til.
Heldigvis kan man købe nogle blå svampe som passer i patronen, der skal
dog skæres et par cm af i længden.
Et godt råd! Få fat i noget der kan støtte svampen inden i, da den ellers
med tiden vil falde sammen, og det kan resultere
i en katastrofe, for fiskene.
Hos Aquanet.dk har de nogle små rør med en mase riller i, de er meget
velegnet til at støtte svampen.

Carsten