Stamtavler, ejerskifter m.v.
Fra : Jesper & Pernille

Dato : 10-09-02 16:30

Hejsa,

til andre der venter på dokumenter fra Felis Danica:
Printeren må fungere igen, jeg modtog et titelblad i går og et
ejerskifte i dag, så jeres stamtavler må være på vej!!

/Pernille

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 10-09-02 18:10

Hej

Ja, vi fik også Gida´s ejerskifte idag.

VH
Gitte

Fra : Majer

Dato : 16-09-02 12:09

"Gitte Sacala Eriksen" <DKSACALA@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Ja, vi fik også Gida´s ejerskifte idag.
>
> VH
> Gitte

Ejerskifte?? Uha... hvad er nu det for noget?!?!? Ok, kan godt regne ud hvad
det er for noget!!*G*... Meeen er det noget jeg skal forholde mig til. Jeg
har i dag fået Creamys stamtavle fra opdrætteren. Men skal jeg gøre noget i
forhold til ejerskifte?? Eller er det opdrætteren, der skal gøre noget??
Hjææælp!!

Mange hilsner fra

--
Majer

www.majer.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 16-09-02 13:19

> Men skal jeg gøre noget i forhold til ejerskifte??
> Eller er det opdrætteren, der skal gøre noget??

Måske

Jeg udfylder altid selv ejerskifteblanketterne på mine killinger og sender
dem ind (blanketterne, ikke killingerne) til stambogsføreren. Andre
opdrættere underskriver bare blanketten og giver til killingekøberne, og så
kan de selv udfylde deres navn og adresse, sætte et frimærke på og smide den
i postkassen.
Uanset om det er den ene eller den anden, der udfylder blanketten skal den
retur til den nye ejer.

Hvis jeg var dig, ville jeg spørge Ina om hun har sendt den ind. Det kan jo
sagtens være, at hun har sendt den ind, og stambogsføreren bare ikke har
nået til den i bunden endnu.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 16-09-02 14:25

Hej Majer.
Jeg fik udleveret stamtavlerne sammen med killingerne, men ejerskifterne kom
først lang tid efter, så der behøver ikke at være noget galt.
Mvh. Else.

Fra : Majer

Dato : 16-09-02 15:04

> Hvis jeg var dig, ville jeg spørge Ina om hun har sendt den ind. Det kan
jo
> sagtens være, at hun har sendt den ind, og stambogsføreren bare ikke har
> nået til den i bunden endnu.

Hej Grit!

Ok, så blev jeg så meget klogere. Mange tak for det! Har lige sendt en mail
til Ina, så jeg regner med at jeg snart ved noget mere!!

Mange hilsner fra

--
Majer

www.majer.dk

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 10-09-02 19:18

> til andre der venter på dokumenter fra Felis Danica:
> Printeren må fungere igen, jeg modtog et titelblad i går og et
> ejerskifte i dag, så jeres stamtavler må være på vej!!

Lækkert :) Så håber jeg bare opdrætteren har fået ordnet det med ejerskifte
samtidig med de andre ting som skulle ordnes, så der ikke skla sendes ind
igen :)

Vibeke

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 12-09-02 00:13

lyder godt - gad vide om jeg ikke snart burde få lavet titler på titelbladet
for mine katte *grin* - Robin er IC og mangler 4 eller 5 for at blive EP
Sofie mangler 3 for at blive GIC *grin*

- Mette
--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Lindes

Dato : 12-09-02 07:08

> lyder godt - gad vide om jeg ikke snart burde få lavet titler på
titelbladet
> for mine katte
Hvordan er det lige man skal gøre det ??
Hvem skal det sendes til ?
Er der et eller andet sted man kan læse om det ?

Med venlig hilsen
Charlotte

Fra : Birgitte

Dato : 12-09-02 08:39

Hej Charlotte
Du tager en copi af hvert certifikat både for og bagside.
Dette sendes sammen med titlebladet til:

Felis Danica
Postboks 174
2630 Taastrup

Derefter modtager du et nyt titleblad med de påførte titler på som katten
har.
Sådan fortsætter du så længe katten udstilles.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Grit Wessel

Dato : 12-09-02 11:03

> Du tager en copi af hvert certifikat både for og bagside.

For- og bagside??? Mener du både bedømmelsen og selve certifikatet? Jeg har
da altid kun sendt (kopi af) certifikatet ind. Stambogsføreren har da ikke
noget at bruge mine bedømmelser til.
Alle nødvendige oplysninger står på certifikatet (med mindre, det er et
eller andet østland, der ikke skriver dommerens navn på).

MVH Grit

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-09-02 11:19

> [...]
> Alle nødvendige oplysninger står på certifikatet (med mindre, det er et
> eller andet østland, der ikke skriver dommerens navn på).

Kun selve certifikatet er nødvendigt, m.m. man skal kunne vise
kontrasignering eller hvis dommerens navn ikke fremgår af certet, som Grit
skriver.

Mvh. Camilla

Fra : Birgitte

Dato : 12-09-02 12:25

Begge sider, da det ikke er altid, BIV og NOM står på begge sider.
Jeg har altid fået fortalt at det var begge sider af certifikatet!
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

Fra : Lindes

Dato : 12-09-02 17:00

Hej Birgitte og alle i andre..

Jeg siger hermed tusind tak for svarene )
og har lige et tillægsspørgsmål; skal der medsendes en frankeret svarkuvert
????

Med venlig hilsen
Charlotte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-09-02 17:36

"Lindes" <charlote@get2net.dk> skrev...
> Jeg siger hermed tusind tak for svarene )
> og har lige et tillægsspørgsmål; skal der medsendes en frankeret
svarkuvert
> ????

Velbekomme - og ja, det skal der - følgende er "snippet" fra Felis Danicas
hjemmeside (www.felisdanica.dk) - menupunkt "Stambogsføreren" - om påføring
af titler:

Påføring af titler
Ved opnåelse af en titel, skal den registreres hos Felis Danica.
Kun BIV eller højere placering hos killinger og ungdyr samt CAC, CAP eller
højere placering hos voksne katte kan påføres.
Forfædrenes titler påføres automatisk afkommet. Senere erhvervede titler kan
påføres afkommet ved udskrift af ny indlæg.
Husk derfor at få registreret titler i god tid før rekvisition på
stamtavler.
Indsend titelblad samt kopi af diplomer til:

Felis Danica
Postboks 174
2630 Tåstrup

Husk at medsende frankeret svarkuvert. Såfremt der ikke medsendes frankeret
svarkuvert, vil returforsendelsen ske pr. efterkrav.
Har du ikke et titelblad, medsendes kopi af stamtavlen.
Diplomer fra østlandene er ofte ikke påført dommernavn, send derfor
yderligere en kopi af bedømmelse med. De mangler også ofte dato og sted,
noter venligst dette.

Mvh. Camilla

Fra : Birgitte

Dato : 12-09-02 08:41

Ups.... glemte at sige, at du kan læse om det i kattemagasinet på den side
der hedder:
Værd at vide om stamnavne og stamtavler m.m

---
DK. True Trust