MS Windows
briani 27239
Fra XP til Win2k ??
Fra : Sven

Dato : 10-09-02 15:51

Hej.
Nu må jeg have lidt input.
Jeg har købt en WindowsXP Pro studielicens (Zitech havde den DESVÆRRE kun på
dansk), og efter een aktivering kan den ikke aktiveres mere uden man skal
ringe til MS og få et nyt ID "etellerandet". Den virker sløv, IE er længe om
at starte, driver-ballade mellem min USB2 og min RAID, DirectCD laver stadig
BSOD selv med den nyeste patch fra Roxio. Nogle spil der kører underligt
eller slet ikke. Jeg havde håbet på at SP1 til XP ville have afhjulpet en
del (eller alle) af disse fejl.
Nu har jeg så fået muligheden for at købe en brugt engelsk Windows2000. Er
det værd at bruge penge på når jeg har XP? Jeg spiller en hel del FPS spil,
kører en internetforretning, samt alm. surf og privat PC-brug. Jeg har
aldrig haft Windows 2000 så jeg ved ikke hvor stor forskellen på 2k og XP
er. Tidligere klagede mange over, at spil kørte langsomt i 2k, men det er
lige som om disse klager nu helt er forstummet. Er det fordi Win2k nu er
iorden (med SP3), eller er der bare ingen der bruger Win2k mere?

Min PC:
AMD 1900+ XP
ASUS A7V333 m/ USB2
Gainward Geforce 3 VIVO
512MB PC2700 RAM
SB Audigy
2x 40Gb Maxtor i RAID
1 80Gb Barracuda 4

Sven

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 16:55

Sven skrev:

> [...]
> underligt eller slet ikke. Jeg havde håbet på at SP1 til XP ville
> have afhjulpet en del (eller alle) af disse fejl.

Har du installeret WinXP på en tom harddisk eller har du installeret
den oveni en tidligere Windows-version?

Madsen.

Fra : Sven

Dato : 10-09-02 17:07

> Har du installeret WinXP på en tom harddisk eller har du installeret
> den oveni en tidligere Windows-version?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Den er installeret på en tom HD, den spørger så om at "se" en original
Windows CD under installationen, men ellers er der ingen tidligere Windows
blandet ind i det.
(Studielicensen er en upgrade)

Sven

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 17:13

Sven skrev:

> Den er installeret på en tom HD, den spørger så om at "se" en
> original Windows CD under installationen, men ellers er der ingen
> tidligere Windows blandet ind i det.

Nå ok. Fejlene tydede blot på at det var tilfældet.

Madsen.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 10-09-02 17:48

Jeg havde før XP på en AMD 1400 mhz, og der synes jeg XP kørte ufatteligt
dårligt.! Nu kører jeg Intel 2ghz, og det er lidt bedre. Jeg fik før SPAT
af, at IE tog 10 sec om at starte op..

Spil kører bedre på XP end 2000, men 2000 er bedre som arbejdspc synes jeg,
fordi tingene sker når man beder dem om det, det vil sige klikker man på
stifinder, eller IE så starter det med det samme, det er lidt længere om det
med xp

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 18:27

Jacob Olsen skrev:

> [...]
> sige klikker man på stifinder, eller IE så starter det med det
> samme, det er lidt længere om det med xp

Nogenlunde det samme oplevede jeg før jeg fik et nyt grafikkort.
Det virkede som om at mit gamle grafikkort ikke rigtig kunne trække
WinXP's mange effekter, men siden jeg har fået et nyt grafikkort, så
synes jeg at WinXP kører nogenlunde lige så hurtigt som Win2000, som
jeg har installeret på et andet drev.
Det skal så siges at jeg kører med klassisk skrivebord i WinXP, men
har dog stadig de forskellige visuelle effekter slået til (Adjust
for best appearance). Dem kan man jo evt. slå fra hvis det går alt
for langsomt i WinXP.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-02 21:30

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> wrote in message
> aldrig haft Windows 2000 så jeg ved ikke hvor stor forskellen på 2k og XP

Forskellen ligger i det grafiske og de fancy funktioner...

> er. Tidligere klagede mange over, at spil kørte langsomt i 2k, men det er

Det har jeg nu aldrig oplevet.

> iorden (med SP3), eller er der bare ingen der bruger Win2k mere?

Du kan tro at der er mange der bruger 2000, de sidder bare ikke herinde.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen