MS Access og netværk
Fra : Mato

Dato : 10-09-02 16:07

Hej.
Hvis jeg lægger min Access 2000 databases datadel (tabellerne) på et delt
bibliotek på microsoft netværk så går det rimelig hurtigt.
Lægger jeg datadelen på et netvætksdrev på serveren (Win 2000 server), så
går flere gange langsommere.
Hvordan kan det være, det er jo fysisk det samme netværk dataudvekslingen
foregår på.

Er det noget med protokollerne. Der er IPX/SPX og NetBeui på alle maskiner
men ikke på serveren?
Kan det være virusbeskyttelsesprogrammet på serveren der sløver
datatransporten?

Jeg vil jo helst have tabellerne liggende på et netværksdrev på serveren,
frem for et delt bibliotek på en af maskinerne. Ellers skal denne maskine jo
være tændt døgnet rundt.

Nogen gode forslag ?????

Mvh. Tor