Ram på soltek 75kav
Fra : Bent F.

Dato : 10-09-02 16:00

Hej alle
Er der noget med at rammen til ovenstående helst skal være dobbeltsiddet.
Har prøvet med 2 stænger a 128mb pc 133 enkelsiddet, men det gik slet
ikke,har også prøvet at fjerne den ene,så gik det straks bedre, men
alligevel fik jeg blå skærm ved forsøg på inst. af XP.

VH
Bent

Fra : Mogens

Dato : 10-09-02 16:50

On Tue, 10 Sep 2002 17:00:22 +0200, "Bent F." <fer@fakse.dk> wrote:

>Hej alle
>Er der noget med at rammen til ovenstående helst skal være dobbeltsiddet.
>Har prøvet med 2 stænger a 128mb pc 133 enkelsiddet, men det gik slet
>ikke,

Mystisk. Det er netop det jeg har siddende på mit 75KAV mobo
og det fungerer fint. Mon ikke der har været noget galt med
den ene stang ?

mvh Mogens

Fra : Cinnober

Dato : 10-09-02 19:21

Mogens <moveng@portalen.no> skrev i

> Mystisk. Det er netop det jeg har siddende på mit 75KAV mobo
> og det fungerer fint. Mon ikke der har været noget galt med
> den ene stang ?
>
> mvh Mogens
Ja jeg kører osse 2*128 mb PQI enkeltsidet og har ingen problemer.....prøv
at thek rammene på en anden maskine.....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-09-02 13:03

"Cinnober" <muff-diver@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Mogens <moveng@portalen.no> skrev i

>Ja jeg kører osse 2*128 mb PQI enkeltsidet og har ingen problemer.....prøv
>at thek rammene på en anden maskine.....

Jeg har kørt med 128MB enkeltsidet og 128MB dobbeltsidet på samme tid uden
problemer [1], mit mobo er også et KAV F1.

[1] Den dobbeltsidede viste sig at være pc100 trods pc133 mærkat og var
derfor ikke stabil ved 133, så der var problemer men det er ikke relevant
her.

/Sune

Fra : Cinnober

Dato : 11-09-02 14:32

> [...]
>
> [1] Den dobbeltsidede viste sig at være pc100 trods pc133 mærkat og var
> derfor ikke stabil ved 133, så der var problemer men det er ikke relevant

Det kunne det jo godt være alligevel.Vi ved jo ikke hvilken CPU han kører
med.
Hvis han kører med en Athlon med 266 (133) mzh FSB og ikke har stillet
manualt på jumpere og i bios og rammen kun er PC100 så kunne der jo opstå
problemer......

Fra : Bent F.

Dato : 11-09-02 14:44

> [...]
> Hvis han kører med en Athlon med 266 (133) mzh FSB og ikke har stillet
> manualt på jumpere og i bios og rammen kun er PC100 så kunne der jo opstå

Min cpu hedder Athlon Palino 1800 og sw1 er sat til 266 fsb sw2 er sat til
11,0x

Bent