Lasat Speed II USB problemer.
Fra : John Haugaard

Dato : 21-02-01 17:12

Når jeg starter min computer op, og vil på nettet, så genstarter den lige i
det den begynder at ringe op - med scandisk til følge. Den gør det HVER dag
når jeg starter computeren op første gang. Derefter kan jeg godt genstarte
alle de gange jeg vil uden problemer.
Men det er bare møgirriterende at skulle igennem denne fase hver dag.
Jeg har installeret den nyeste driver og firmware.

Systemoplysninger:
AMD K62-500 på Asus P5A
256 MB ram
Lasat Speed II USB ISDN-modem
Win ME

Håber, der er hjælp at hente.

MVH
John Haugaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-01 19:37

> Når jeg starter min computer op, og vil på nettet, så genstarter den lige
> det den begynder at ringe op - med scandisk til følge.
> Lasat Speed II USB ISDN-modem

Prøv at sætte Lasat'en over på den serielle port.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : John Haugaard

Dato : 22-02-01 06:39

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse...

Ingen probs ved seriel opkobling, men den har kørt fremragende på USB i de
sidste 5 måneder lige indtil i sidste uge, da jeg formatterede og
geninstallerede hele molevitten.

MVH
John

Fra : nikolaj borg

Dato : 22-02-01 10:06

"John Haugaard" <howie@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen probs ved seriel opkobling, men den har kørt fremragende på USB i de
> sidste 5 måneder lige indtil i sidste uge, da jeg formatterede og
> geninstallerede hele molevitten.

Tjek om du kører med de nyeste USB-drivere, hent VIA's 4-in-1 driver-update
fra www.via.com.tw (?) - jeg formoder, at du har VIA chipset (det er primært
der, der opstår problemer)

/Nikolaj

Fra : John Haugaard

Dato : 22-02-01 16:28

"nikolaj borg" <nikolSPAM@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> "John Haugaard" <howie@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kører med ALi chipset, og de anbefaler, at man bruger driverne, der
følger med windows.

MVH
John

Fra : Booggyman

Dato : 22-02-01 21:28

jeg har også lige formatteret og install. WinME og da jeg skulle install.
Lasat'en kom der en medd. om at der var forkerte USB drivere på maskinen,
programmet fjernede dem og install. andre og det har virket u-påklageligt

måske ingen hjælp- men info det er det

--
--------------signature--------------------

Fjern Tal Fra Email Så Skulle Den Virke
http://hjem.get2net.dk/booggyman

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-02-01 21:02

> [...]
> Men det er bare møgirriterende at skulle igennem denne fase hver dag.
> Jeg har installeret den nyeste driver og firmware.

Prøv at højreklikke på "denne computer" og tryk på egenskaber. vælg
"enhedshåndtering" markeringen står på "computer" tryk så Egenskaber.

Kig så efter din USB controller. Hvis din usb controller, har samme IRQ som
noget andet.. Er det nok der´ problemet ligger?

Hvor mange PCI kort har du på dit bundkort?

Fra : John Haugaard

Dato : 22-02-01 06:35

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> "John Haugaard" <howie@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Der er kun et lydkort, men i enhedshåndtering står der noget interessant:
IRQ 9 deles af:
ALi PCI til USB åben værtscontroller
ACPI IRQ-holder til PCI-IRQ-styring
SCI IRQ bruges af ACPI-bus