MS Windows
briani 27239
Keyboard setup - patch?!?
Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 10-09-02 12:07

Hey Gruppe!

Jeg kører i forbindelse med min uddannelse en masse engelske programmer,
havor der skal bruges en masse tal.

På dansk har vi jo den idé at sætte komma mellem heltal og decimaler, hvor
"resten" af verden bruger punktum. Da jeg tit taster en masse tal ind via
det numeriske tastatur ku' det være et hit, hvis nu kommaet derovre kunne
re-mappes til at være et punktum - det er lidt ufedt at skulle bruge
punktummet på den anden side. Findes dette mon?

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 10-09-02 12:07

Hovsa.. Glemte lige WinXP Pro UK!

Fra : Mogens

Dato : 10-09-02 15:31

On Tue, 10 Sep 2002 13:06:40 +0200, "H3nrik V! [2670]"
<vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:

> [...]
>re-mappes til at være et punktum - det er lidt ufedt at skulle bruge
>punktummet på den anden side. Findes dette mon?

Ja det gør det da. Jeg bruger f.eks. Keyboard Layout Manager Lite
til at løse præcis samme opgave med . Jeg arbejder med CAD/CAM
og alle mål skal tastes ind med punktum før decimalerne.

Du finder programmet her :
http://www.klm.freeservers.com/
Lite udgaven er tilstrækkeligt til at løse opgaven
og den kan sagtens bruges i sin shareware/demo
udgave. Eneste ulempe ved ikke at have betalt
for den er at både CTRL og ALT GR skal holdes
nede for at nogle få specialtegn virker, f.eks. @

Du finder udførlig vejledning på samme website,
så det kan ikke være meget nemmere

mvh

Mogens

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 11-09-02 07:19

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message

> Ja det gør det da. Jeg bruger f.eks. Keyboard Layout Manager Lite
> til at løse præcis samme opgave med . Jeg arbejder med CAD/CAM
> og alle mål skal tastes ind med punktum før decimalerne.

Det lyder fornuftigt....!

> [...]
> og den kan sagtens bruges i sin shareware/demo
> udgave. Eneste ulempe ved ikke at have betalt
> for den er at både CTRL og ALT GR skal holdes

Hmm... Man skulle nok registrere den så - det er da ikke til at leve med!!!

Fra : Mogens

Dato : 11-09-02 07:33

On Wed, 11 Sep 2002 08:18:43 +0200, "H3nrik V! [2670]"
<vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:

>Hmm... Man skulle nok registrere den så - det er da ikke til at leve med!!!

Det er selvfølgelig helt op til den enkelte.
Nu har jeg ikke brug for at skrive @ særlig tit,
så her er det ikke noget problem.

mvh Mogens

Fra : Leony

Dato : 11-09-02 10:38

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d7dd24e$0$87270$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> det numeriske tastatur ku' det være et hit, hvis nu kommaet derovre kunne

Måske du også kan bruge denne:
Start - > Control Panel -> Regional and Language Options

Brug knappen Customize, udfor det valgte sprog.
Decimal Symbol=, (komma) ret det til . (punktum)
Digit Grouping Symbol=. (punktum) rettes til , (komman)

Den virkede for Jesper i tråden "ændre komma til punktum".

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 11-09-02 14:47

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> Digit Grouping Symbol=. (punktum) rettes til , (komman)
>
> Den virkede for Jesper i tråden "ændre komma til punktum".

Det hjælper desværre ikke her - der kommer stadig et komma ud af mit
numeriske tastatur... :(

Fra : Annika Pedersen

Dato : 11-09-02 20:06

> [...]
ufedt at
> skulle bruge punktummet på den anden side. Findes dette mon?

http://djernaes.dk/martin/program.html
Har ikke selv haft prob. med det, men han har åbenbart fået
tilbagemeldinger med det.

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 11-09-02 21:20

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> wrote in message

> http://djernaes.dk/martin/program.html
> Har ikke selv haft prob. med det, men han har åbenbart fået
> tilbagemeldinger med det.

Virker beklageligvis ikke i de programmer jeg bruger... ØV - kunne ellers
godt li' det simple interface!