briard
Fra : lenz

Dato : 10-09-02 11:08

Til Kim'
Jeg syntes det er fin det du skrive (de meste) omkring men det du
sluttede af med "hvis ikke jeg bliver æd inden af en Briard) Kan jeg
ikke bruge til noget. Jeg ved godt hvor rigtig mange af de dårlige
Briarder kommer fra prøv midtjylland, det er 2 kenneler dém der har
opdrætter mest og i flest år i danmark! Og fordi at dansk briard klub
ikke har ville udtale sig, er nok fordi at formanden var en af disse jeg
er fortale længere oppe i teksten!! Han er heldigvis blivet væltet og
er ikke formand mere. Så Hvis du stadig er så usikker på en Briard, må
du heller end gerne komme og opleve mine, så denne debat ophøre at de er
så fryglige! Lenz

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-09-02 04:13

"lenz" <lenz.news@kandu.dk> wrote in message news:<fojf9.64879$ww6.4675070@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> ikke har ville udtale sig, er nok fordi at formanden var en af disse jeg
> er fortale længere oppe i teksten!! Han er heldigvis blivet væltet og

Jo, jeg har forsket lidt i sagen, og fundet at de der var (jydske)
opdrættere dengang sad grundigt i bestyrelsen for bemeldte klub,
hvilket så også forklarer hvorfor man ikke kender noget til sagen. Man
var heller ikke begejstret for min efterforskning af Jysk Briard
Industri, hvilket var årsagen til min vittighed om at blive ædt af en
briard. Det ser ud til at være ret nyt med det formandsskifte?

> Så Hvis du stadig er så usikker på en Briard, må
> du heller end gerne komme og opleve mine, så denne debat ophøre at de er
> så fryglige! Lenz

Jeg er ikke bange for briarder, jeg vil bare ikke anskaffe mig en hund
som på forhånd vil give problemer på grund af useriøst opdræt, derfor
vil jeg gerne vide hvem JBI, og undgå vedkommende og hans opdræt. jeg
tager gerne mod tilbuddet om at hilse på dine hunde ved lejlighed! Jeg
forsøgte at skrive til dig, men din email adresse dur ikke. Det gør
min..

med venlig hilsen

Kim Christensen

Fra : cav

Dato : 16-11-02 12:55

Hej
Efter passivt at have fulgt debatten om Briarder, føler jeg lyst til at
udtrykke min mening.
Jeg har haft briarder i ca. 12 år og kender en del seriøse opdrættere af
racen. De kenneler som Lenz omtaler så negativt, kender jeg så udmærket
jeg har ofte været der og kan slet ikke forstå denne kritik. Samtlige
deres hunde har et rigtigt godt temperament og jeg har også haft den
glæde at hilse på flere hvalpekøbere derfra, som som uden tvivl har
verdens bedste hund, både af sind og udseende. Desuden har jeg også læst
deres kennelrapport og den er på ingen måde dårlig, tværtimod RIGTIG
god.
Så måske lurer der en del misundelsefra Lenz

Og til Kim. Hvem du har fået dine informationer fra ved jeg ikke, men
jeg føler den største afsky for folk som løber med en halv vind. Og jeg
er 100 % sikker på at dine såkaldte undersøgelser, ikke er særlig
seriøse. Jeg mener heller ikke at hundebrevkasser på nettet er et sted
hvor man rakker folk og hunderacer ned, men et sted hvor man deler sin
glæde over at have (forhåbentlig) verdens bedste hund.
Med hilsen Cav

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn Christiansen

Dato : 17-11-02 18:23

Nu føler jeg også trang til at blande mig i debatten omkring briarder, da
det for mig at se er noget useriøst sludder.
Jeg fik min første briard i 1983 og har altså haft denne race i næsten 20 år
og kan tilføje, at jeg har haft yderligere 3 fra de samme 2 kenneler i det
midtjydske, som der så tydeligt refereres til i et af indlæggene. De tre er
døde af alderdom (11 - 14 år gamle) og den fjerde er nu 2 år gammel. Jeg
genkender overhovedet ikke noget af det, der bliver skrevet om angående
briarder fra disse to kenneler. Alle vores briarder er og har været søde,
gode og venlige. Temperamentet fejler absolut ikke noget. Det skyldes
sandsynligt, at hvalpene alle er stueopdrættet og får den bedste prægning,
idet de lever deres hverdag sammen med andre briarder, hertil kommer, at
kennelerne besøges af mange mennesker. Med hensyn til de hundeejere du
refererer til, vil jeg gerne spørge, om du har set dem sammen med deres
briarder og set hvordan de omgåes deres hunde. Problemer vedrørende umulige
hunde, skyldes ofte et misforstået hund/lederforhold.

Jeg kunne ikke drømme om at købe briarder andre steder end hos de to
midtjydske kenneler, da jeg ved hvordan hvalpene bliver opdrættet og med de
erfaringer jeg har med briarder derfra. Jeg ved, at det er fysisk og mentalt
sunde hunde, man køber. Jeg kender mange andre, der har samme indstilling i
både ind- og udland.

Enhver hundeejer kan ødelægge selv den dejligste og psykisk stabile hund ved
forkert opdragelse.

Mon ikke du skulle prøve at snakke med flere briardfolk om deres oplevelser
med deres hunde for at få et bedre grundlag før du fremkommer med dine
udgydelser omkring dårlige briarder og hænger kenneler ud på Internettet, du
ikke kender, men det gør du måske?

UNO

Fra : Finn Christiansen

Dato : 17-11-02 18:39