MS Windows
briani 27239
Hvorfor viser Fax-konsol kun første side a~
Fra : Erik Bak \(fjern tal~

Dato : 10-09-02 11:11

Kan nogen hjælpe med dette problem:
Når jeg med XP's "Fax konsol ver. 5.1" modtager en fax på mere end én side,
er det kun side ét, der lagres på harddisken. Hvorimod alle sider udskrives
korrekt på printeren.

Jeg benytter XP Home DK og har netop gjort de første - positive - erfaringer
med den indbyggede "Fax konsol ver. 5.1".
Jeg har ikke pillet ved standardopsætningen, hvilket vil sige at indkomne
faxer automatisk udskrives på min printer og at de (burde) lagres (som
TIF-filer) i mappen: C:\Documents and Settings\All Users\Application
Data\Microsoft\Windows NT\MSFax\Inbox

Mvh
Erik

Fra : SA

Dato : 10-09-02 11:18

"Erik Bak (fjern tallet i min adresse)" <erik_2bak@hotmail.com> wrote in
message news:3d7dc54f$0$30452$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> faxer automatisk udskrives på min printer og at de (burde) lagres (som
> TIF-filer) i mappen: C:\Documents and Settings\All Users\Application

Hej Erik.

Jeg har ikke lige løsningen på dit spørgsmål, men kan du godt viewe en
modtaget fax? Jen kan godt gemme den, og så viewe den manuelt med et andet
program!
Jeg skal lige have prøvet det med at modtage flere side, så vender jeg
tilbage.

Mvh.
SA

Fra : Erik Bak \(fjern tal~

Dato : 10-09-02 11:27

> [...]
> program!
> Jeg skal lige have prøvet det med at modtage flere side, så vender jeg

Ja, jeg kan fint viewe indkomne faxer.
Faxerne gemmes som TIF-filer, så når jeg dobbeltklikker på linjen i
"Indbakke" er det (i mit tilfælde) mit grafikprogram der starter op og viser
"billedet".

Mvh
Erik

Fra : Erik Bak \(fjern tal~

Dato : 10-09-02 11:36

Hrrmpff.. - det var mit grafikprogram (IrfanView) der snød mig. Det kan
åbenbart ikke håndtere TIF-filer med flere sider i.
Jeg har nu fjernet associationen mellem TIF og IrfanView, og nu virker det
som det skal.

Mvh
Erik