Ericsson mp3 afspiller.
Fra : Ole Tranberg

Dato : 10-09-02 08:39

Hej.

Jeg overvejer at købe ericssons mp3afspiller, men jeg har lige et par
spørgsmål inden.

Jeg kan forstå at den fungerer fint under windows XP, blot man har de
nye drivere - så det er vel okay. Dog ville det være sjovere for mig,
hvis den også dur til Linux, er der nogen der har prøvet det?

Hvordan sættes den til computeren? Jeg spørger fordi jeg har en
bærbar, som jeg tit tager med mig - derfor skal jeg nok tilslutte det
hele hver gang jeg skal have nyt musik på kortet. Er det noget med at
den kører gennem prallelporten og at den skal have strøm fra
ps/2-stikket?

Kan den læse ogg-filer? Det kan den sikkert ikke, men det ville være
fikst, da de fleste cd'ere jeg har lagt ind på min computer netop er i
ogg-format og ikke mp3.

Sidder den godt fast på telefonen? Eller er det sådan at den kan
smutte af nogle gange?

Og til sidst, er der nogen der har et link til at billede på nettet
hvor man kan se mp3afspilleren i funktion? Altså et billede hvor den
sidder på en telefon og man kan se teksten i displayet?

Mon ikke jeg er dækket ind nu?

--
Ole Tranberg

Fra : SFM

Dato : 10-09-02 15:20

min vurdering er at den er træls at bruge ..............der skal ikke
meget til før den mister forbindelsen til telefonen,

den er velegnet hvis du skal have den ligende på et bilsæde ved siden
af dig, og ikke piller for meget, men skal den transporteres i lommen,
vil du blive vanvittig............

Fra : Dichael

Dato : 10-09-02 22:18

Hej

Jeg har også lige købt en, jeg syntes at den er forrygende, jeg kan ikke
genkende at den skulle miste forbindelsen ved at ligge i lommen, men det
er da heller ikke en man kaster rundt med.

Mht. driver og XP så kan den godt bruges men jeg syntes at den er
ustabil samt du kan ikke se status på hvornår den en færdig med at
kopier filer. Jeg har derfor købt mig en USB MMC læser til 200-300 kr.
og den virker.
Jeg kan ogse lige fortælle at man også kan bruge et 64Mb kort i den.

Hvis du har tænkt dig at købe en hos Wanna-save til 399,- + porto så gør
det jeg er GLAD for min...

Se evt: www.wanna-save.dk/specialtilbud/default.asp?vare=355&Menu=-1

Der er et billede + lidt om den.

Mvh Kim

Fra : Dichael

Dato : 10-09-02 22:19

UPS prisen er kun 299,- + porto....

mvh kim

Fra : Ole Tranberg

Dato : 15-09-02 12:21

Dichael <dichael@dichael.dk> skrev:

> [...]
> genkende at den skulle miste forbindelsen ved at ligge i lommen, men det
> er da heller ikke en man kaster rundt med.

Så fik jeg min, og ligesom du, må jeg nok sige at fungerer fint.

> [...]
> ustabil samt du kan ikke se status på hvornår den en færdig med at
> kopier filer. Jeg har derfor købt mig en USB MMC læser til 200-300 kr.

Måske jeg skulle overveje det samme, så ville jeg også kunne klare det
hele fra Linux, hvilket ville være super. Hvor har du købt den USB MMC
læser? (Jeg har ikke kunnet finde nogen til den pris).

I XP har jeg dog løst problemet mht. status, ved at starte "task
manager". Så længe der kopieres til kortlæseren, står CPU til over
90%, så snart den har skrevet færdig falder tallet til noget omkring
10% (Men det afhænger formentlig af hvad man ellers har kørende).

> Jeg kan ogse lige fortælle at man også kan bruge et 64Mb kort i den.

Jeps, er prisen for dem lige omkring 200 kroner, eller kan de fås
billigere?

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : sogrto

Dato : 13-09-02 11:04

Hej.

Rigtigt afspilleren er suveræn. Men jeg har store problemer med,
at den holder forbindelsen til telefonen. Problemet blev klaret med
en elastik, det ser ikke så godt ud, men det virker.
Med hensyn til kort læser/skriver så har ikke kunnet få den til at
virke under XP, herller ikke med nye drivere. Ericsson kunne heller
ikke hjælpe og rådede mig til at købe en anden kortlæser. Så det
gjorde jeg. Så nu ruller det.

/Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Tranberg

Dato : 13-09-02 12:43

"sogrto" <sogrto.news@kandu.dk> skrev:

> [...]
> at den holder forbindelsen til telefonen. Problemet blev klaret med
> en elastik, det ser ikke så godt ud, men det virker.

Godt. Fordi nu har jeg bestilt den over Wannasave. Det er dog
efterhånden nogle dage siden, og det eneste jeg har hørt fra dem, er
en enkelt mail med en ordrebekræftelse. Hvor lang tid plejer der mon
at gå med den slags "småkøb" hos Wannasave?

> [...]
> virke under XP, herller ikke med nye drivere. Ericsson kunne heller
> ikke hjælpe og rådede mig til at købe en anden kortlæser. Så det

Skidt. Hvad er prisen for sådan en, og købte du så en med USB?

--
Ole Tranberg

Fra : sogrto

Dato : 14-09-02 15:37

Hej

Den kortlæser jeg købte hedder 'Travel Flash' og jeg
købte den hos Merlin. Den er til USB og konfigurerer
sigselv under XP uden drivere. Den kostede kr. 500,00.
Lidt dyrt, men den tager så alle 3 former for Flash kort.
Så fik jeg også en læser, som jeg kan bruge til kortet
fra mit Digital kamera.

Søren

http://www.kandu.dk/