Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta
Fra : Mich@el Christensen

Dato : 10-09-02 09:00

Hejsa

vil lige høre jeres mening om Minoltas dynax 404si.
Er det godt til en nybegynder
gode/dårlige erfaringer

Mvh Michael

Fra : WebCat

Dato : 10-09-02 17:21

Godt kamera til en nybegynder og let øvede.

Fra : Jesper Bach

Dato : 16-09-02 14:47

"Mich@el Christensen" <michaelmc@stofanet.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> vil lige høre jeres mening om Minoltas dynax 404si.
> Er det godt til en nybegynder
> gode/dårlige erfaringer
>
> Mvh Michael

Jeg har haft et i en 3 måneders tid, det tager fine billeder og hvis jeg
skulle remse plusser og minusser op ville det nok være noget i denne retning
:

Plusser
-godt design og kvalifinish
-god optik stort set uden forvrængning i yderpositionerne.
-optisk zoom
-bruger ikke meget strøm, mit tager omkring 100 billeder i high opløsning
med blandet m/u blitz.
-lagrer billeder lynhurtigt pga. stor cache.
-nemt at bruge, men alligevel mange indstillingsmuligheder.
-flotte billeder med stor skarphed.
-når du sætter det i usb porten får du bare et ekstra drev - W2K og WXP. NUL
driverinstallation og hurtig billedoverførsel til disk.
-mulighed for 5-15 sek lydoptagelse.
-menuerne tilo specialindstillinger er lette at bruge.

Minusser
-Lad være med at bruge alm. batterier - de medfølgende er en joke. Brug NiMH
16-xx00MaH. som skal købes separat.
-Køb et 128MB (eller mere) kort med det samme. 16MB er latterligt lidt.
-Det kræver nogen øvelse at tage billeder når der er meget hvidt eller
delvist belyste motiver (måske dette gælder generelt for al foto).
-starter A_L_T_I_D op med skærmen tændt (nok det værste minus for mig) for
skærmen brænder dine batterier hurtigere af end ........... Slukkes dog med
et enkelt tryk på knappen.
-man skal være forsigtig med AF når motivet er dårligt belyst.
-den runde on-knap kan have let ved at blive drejet når man putter det i
tasken (som jeg pr. default går ud fra er en LowePRO).

Derfor : du skal regne med ca. 600-xxxx dask ekstra for
kort+batterier+taske.

Go' fornøjelse

/jesper