MS Windows
briani 27239
8 pc-ere på Internet - hvordan nemmest?
Fra : JSH [9800]

Dato : 10-09-02 07:52

Jeg er ansat i et firma, hvor vi skal have indkøbt ca. 8 pc-ere, der
udelukkende skal bruges til Internetopkobling via en ADSL forbindelse.
Hvorledes gør man dette, så pc-erne bliver nemme at vedligeholde med hensyn
til virusopdateringer og programopdateringer m.m.?

Fra : Martin_P

Dato : 10-09-02 09:15

On Tue, 10 Sep 2002 08:52:20 +0200, "JSH [9800]" <jstenbak@e-box.dk>
wrote:

> [...]
>Hvorledes gør man dette, så pc-erne bliver nemme at vedligeholde med hensyn
>til virusopdateringer og programopdateringer m.m.?

Det allernemmeste er at købe en switch(12-ports), og så sætter ADSL
routeren iswitchens upload port, og så ellers trække et kabel fra hver
enkelt maskine hen til switcen.

Hvis det er en router der har DHCP-funktionen, kan det anbefales at
slå den til(automatisk ip tildeling)

Ellers må du rundt på hver arbejdsstation og indtaste ip oplysningerne

Martin_P

Fra : JSH [9800]

Dato : 10-09-02 09:22

Ja, men er der gode ideer til, hvordan jeg laver den "daglige"
vedligeholdelse af softwaren?

Fra : Hans

Dato : 10-09-02 13:40

"JSH [9800]" <jstenbak@e-box.dk> wrote in message
> Ja, men er der gode ideer til, hvordan jeg laver den "daglige"
> vedligeholdelse af softwaren?

Windowsupdate er stort set automatiseret hvis man altså husker at installere
de opdateringer der kommer, og hvis du vælger Norton Antivirus 2003 bliver
den også automatisk opdateret.

mvh, Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-02 16:58

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> wrote in message
> de opdateringer der kommer, og hvis du vælger Norton Antivirus 2003 bliver
> den også automatisk opdateret.

Det gør det meste antivirus... AVG gør feks også.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten

Dato : 10-09-02 14:59

> Ja, men er der gode ideer til, hvordan jeg laver den "daglige"
> vedligeholdelse af softwaren?

Det kan være, de ved en masse om netop det i news:dk.edb.netvaerk

Mvh.
Morten