Hent eller åben fil
Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-09-02 07:03

Hej

Kan man programmere det sådan, at når man laver et link til en fil, så vil
den altid spørge om filen skal åbnes eller gemmes, lige meget om der lokalt
er associeret et program til filtypen ??

Jan Pedersen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-09-02 07:32

On Tue, 10 Sep 2002 08:03:02 +0200, "Jan Pedersen" <jop@lro.dk> wrote:

>Kan man programmere det sådan, at når man laver et link til en fil, så vil
>den altid spørge om filen skal åbnes eller gemmes, lige meget om der lokalt
>er associeret et program til filtypen ??

Nej - og generelt må man formode, at folk foretrækker selv at
bestemme, hvad de skal bruge deres browsere til. Hvis det er vigtigt,
så skriv en tekst ved linket.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-09-02 10:03

Ikke lige i dette tilfælde - disse filer skal nemlig downloades og bruges i
en håndholdt pc. De skal ikke bruges i det program som er på pc'en.

Jan Pedersen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-09-02 20:57

On Tue, 10 Sep 2002 11:02:55 +0200, "Jan Pedersen" <jop@lro.dk> wrote:

>Ikke lige i dette tilfælde - disse filer skal nemlig downloades og bruges i
>en håndholdt pc. De skal ikke bruges i det program som er på pc'en.

Og det må man vel formode at folk ved hvordan man gør.
Ellers vil jeg foreslå at skrive en forklarende tekst - og ikke stole
på at diverse hacks til at "tvinge" en Save As-dialog frem altid
virker.

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,