Defekt luftpumpe?
Fra : Henrik Kartin

Dato : 09-09-02 23:32

Hej

Jeg har en ELITE 801 luftpumpe, der ikke vi pumpe luft nok til at drive en
luftsten. Den har virket i nogle måneder og så kunne den pludselig ikke
pumpe kraftigt nok mere.

Er der nogen, der har en ide til, hvad jeg kan gøre ved den?

mvh.

Henrik Kartin

Fra : Hr. Petersen

Dato : 10-09-02 03:52

Yeps - måske er membranerne beskidte - hvis den er gammel.

Men hvis den er ret ny kan det være fordi den gummi-pumpe-kappe der sørger
for luften er gået løs.

Købte en ny lille pumpe for et par dage siden, og da jeg begrænsede luften
hoppede ringen af.

Det kan dog klares med en gang silikone. Rens den først for fedt fingre !

Måske kan gummi-kappen gives en længre levetid med noget glidecreme
(vandbaseret) eller andet, er der nogle der har erfaringer ?

Fra : J@N

Dato : 10-09-02 09:51

"Henrik Kartin" <hok@kartindata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pumpe kraftigt nok mere.
>
> Er der nogen, der har en ide til, hvad jeg kan gøre ved den?

Inden du begynder at skille pumpen ad og købe nye reservedele, så prøv at
skifte luftstenen, det hjælper i 9 ud af 10 tilfælde.

Jan

Fra : KatjaStrofen

Dato : 10-09-02 10:21

J@N <itjf@nospam.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:alk859$919$1@sunsite.dk...
> "Henrik Kartin" <hok@kartindata.dk> skrev i en meddelelse

> Inden du begynder at skille pumpen ad og købe nye reservedele, så prøv at
> skifte luftstenen, det hjælper i 9 ud af 10 tilfælde.

Jeps! - og inden at man begynder. osv osv.. - så tjek om der stadig er
garanti på pumpen! :)

katja