/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Løse "RP-TNC" connectorer?
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-09-02 22:29

Hej

Mon man kan købe nogle Løse RP-TNC connectorer i Danmark?

Det er til sådan noget Wireless sjov! Går bare og lurer lidt på, om man ikke
kan forlænge en sådan antenne, med en stump 50ohms Coax kabel?



 
 
Ulrik Lunddahl (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 09-09-02 23:55

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Mon man kan købe nogle Løse RP-TNC connectorer i Danmark?

Jeg har endnu ikke fundet nogen steder i Danmark hvor du kan købe dem, og
jeg hører meget gerne hvis du finder et sted.

> Det er til sådan noget Wireless sjov! Går bare og lurer lidt på, om man
ikke
> kan forlænge en sådan antenne, med en stump 50ohms Coax kabel?

Du skal ikke have mange meter RG-58 kabel før du har dæmpet signalet mere
end antennen forstærker, så der er ikke den store fidus i det.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg



Stig Meyer Jensen (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Stig Meyer Jensen


Dato : 10-09-02 09:21


"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
news:alj8rh$bef$1@tux.netsite.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
>
> > Mon man kan købe nogle Løse RP-TNC connectorer i Danmark?
>
> Jeg har endnu ikke fundet nogen steder i Danmark hvor du kan købe dem, og
> jeg hører meget gerne hvis du finder et sted.

Jeg har også ledt lidt og tror egentlig jeg har fundet skidtet i et katalog fra
Farnell (www.farnell.dk) - fx. varenummer 324-1609 og 324-1609. Er det hvad i
leder efter?

og findes der mere specifik information, på hvor meget man kan forlænge uden at
dræbe signalet?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)


Martin Sjøberg (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sjøberg


Dato : 10-09-02 09:30



> Jeg har også ledt lidt og tror egentlig jeg har fundet skidtet i et
katalog fra
> Farnell (www.farnell.dk) - fx. varenummer 324-1609 og 324-1609. Er
det hvad i
> leder efter?
>
> og findes der mere specifik information, på hvor meget man kan
forlænge uden at
> dræbe signalet?
>

Kunne man ikke bruge en almindelig antenneforstærker til at forstærke
signalet på coaxkablet? Bare et skud i tågen.

Martin Sjøberg



Christian Land (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Land


Dato : 10-09-02 10:23

Nej, en almindelig antenneforstærker, forstærker ikke i det område.
Men husk på, at man skal også have forstærket det signal der kommer fra
klienterne....

/Christian

"Martin Sjøberg" <martin@sjoeberg.dk> wrote in message
news:3d7dad71$0$30500$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
>
>
> Kunne man ikke bruge en almindelig antenneforstærker til at forstærke
> signalet på coaxkablet? Bare et skud i tågen.
>
> Martin Sjøberg
>
>



Martin Sjøberg (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sjøberg


Dato : 10-09-02 10:45

> Nej, en almindelig antenneforstærker, forstærker ikke i det område.
> Men husk på, at man skal også have forstærket det signal der kommer
fra
> klienterne....
>
> /Christian
>

doh... selvfølgelig.

Martin



Bjarke Hansen (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 10-09-02 14:28

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote in message
news:alj8rh$bef$1@tux.netsite.dk...

> Du skal ikke have mange meter RG-58 kabel før du har dæmpet signalet mere
> end antennen forstærker, så der er ikke den store fidus i det.

Hvilket slags kabel, er så velegnet?



Ulrik Lunddahl (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 10-09-02 20:15

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> > Du skal ikke have mange meter RG-58 kabel før du har dæmpet signalet
mere
> > end antennen forstærker, så der er ikke den store fidus i det.
>
> Hvilket slags kabel, er så velegnet?

http://www.hyperlinktech.com/web/cable_bulk.html

Læs databladene for hvert enkelt kabel, og husk på at selv de bedste stik
også har en ganske stor dæmpning.

Husk også på at du kan ødelægge kablets egenskaber hvis du ikke overholder
"bend radius" som er ganske voldsomme ved 2.4Ghz

Altså det hjælper jo ikke noget med at stort tygt kabel hvis det kræver en
sløjfe på en halv meter at komme rundt om et hjørne.

Generelt er rådet at flytte radioen så tæt på antennen som muligt, der er jo
som regel ethernet i enden, og her er det meget nemmere og billigere at
kable.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg



Christian Thorsen (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Thorsen


Dato : 10-09-02 13:10

> Mon man kan købe nogle Løse RP-TNC connectorer i Danmark?

Hvad er RP-TNC connectorer ???
Måske nogen kunne forklare lidt?


Med venlig hilsen
Christian Thorsen

Svar venligst i gruppen og ikke pr. mail





Stig Meyer Jensen (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Stig Meyer Jensen


Dato : 10-09-02 13:25


"Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:alknee$1r46jl$2@ID-139211.news.dfncis.de...
> > Mon man kan købe nogle Løse RP-TNC connectorer i Danmark?
>
> Hvad er RP-TNC connectorer ???
> Måske nogen kunne forklare lidt?

svjv er det bnc-stik, som har gevind istedet for den "klik-lås" man normalt ser
på netværkskort (bnc).

Det er svjv også de stik der sidder på mange Access-points til WLAN og derfor
de er oppe og vende i denne tråd.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)


Christian Thorsen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Thorsen


Dato : 11-09-02 09:21

Tak for et godt svar!


--
Med venlig hilsen
Christian Thorsen

(Svar venligst i gruppen og ikke pr. mail)


"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7de3d9$0$30565$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> news:alknee$1r46jl$2@ID-139211.news.dfncis.de...
> > > Mon man kan købe nogle Løse RP-TNC connectorer i Danmark?
> >
> > Hvad er RP-TNC connectorer ???
> > Måske nogen kunne forklare lidt?
>
> svjv er det bnc-stik, som har gevind istedet for den "klik-lås" man
normalt ser
> på netværkskort (bnc).
>
> Det er svjv også de stik der sidder på mange Access-points til WLAN og
derfor
> de er oppe og vende i denne tråd.
>
> --
>
> Stig Meyer Jensen
> stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)
>



Ulrik Lunddahl (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 10-09-02 20:36

"Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> wrote:

> Hvad er RP-TNC connectorer ???

RP-TNC connectorer er en af de mange typer connectorer der anvendes på WLAN
udstyr, der er nemlig sådan at FCC (http://www.fcc.gov) har bestemt at
producenterne skal anvende specielle connectorer, så man ikke for nemt kan
sætte for store antenner eller antenneforstærkere på.

Helt bestemt er det specificeret i "Office of Engineering and Technology,
OET, issued
Public Notice, DA 00-1087, clarifying 47 CFR 15.203"

Der betyder at der nu findes et hav af forskellige connectorer nogen mere
standard end andre, målet med at udstyr der kan forstærke signalet mere end
tilladt skal være svært tilgængeligt var nået.

Den holdt bare ikke længe i USA skød det ene firma op efter det andet som
kun sælger trådløst udstyr, antenner og forstærkere, og de har alle varene
på hylderne.

I Europa går det lidt trægere, de specielle stik er ikke til at opdrive og
man må som regel handle antenner med de stik der passer til end udstyr.

Her kan du finde en del connectorer, med billeder:

http://www.hyperlinktech.com/web/connectors.html

Og læg lige mærke til deres udvalg, det er en kæmpe industri derovre og der
er rigtigt meget wireless i drift, både i firmaerne og hos private.

> Måske nogen kunne forklare lidt?

Jeg håber det hjalp lidt..


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg




Christian Thorsen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Thorsen


Dato : 11-09-02 09:20

Jo tak for hjælpen!


--
Med venlig hilsen
Christian Thorsen

(Svar venligst i gruppen og ikke pr. mail)



"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
news:allhi7$6sk$1@tux.netsite.dk...
> "Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> wrote:
>
> > Hvad er RP-TNC connectorer ???
>
> RP-TNC connectorer er en af de mange typer connectorer der anvendes på
WLAN
> udstyr, der er nemlig sådan at FCC (http://www.fcc.gov) har bestemt at
> producenterne skal anvende specielle connectorer, så man ikke for nemt kan
> sætte for store antenner eller antenneforstærkere på.
>
> Helt bestemt er det specificeret i "Office of Engineering and Technology,
> OET, issued
> Public Notice, DA 00-1087, clarifying 47 CFR 15.203"
>
> Der betyder at der nu findes et hav af forskellige connectorer nogen mere
> standard end andre, målet med at udstyr der kan forstærke signalet mere
end
> tilladt skal være svært tilgængeligt var nået.
>
> Den holdt bare ikke længe i USA skød det ene firma op efter det andet som
> kun sælger trådløst udstyr, antenner og forstærkere, og de har alle varene
> på hylderne.
>
> I Europa går det lidt trægere, de specielle stik er ikke til at opdrive og
> man må som regel handle antenner med de stik der passer til end udstyr.
>
> Her kan du finde en del connectorer, med billeder:
>
> http://www.hyperlinktech.com/web/connectors.html
>
> Og læg lige mærke til deres udvalg, det er en kæmpe industri derovre og
der
> er rigtigt meget wireless i drift, både i firmaerne og hos private.
>
> > Måske nogen kunne forklare lidt?
>
> Jeg håber det hjalp lidt..
>
>
> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
> My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste