Problem med strøm til K7s5a
Fra : Sus

Dato : 09-09-02 22:17

Jeg Har nu fået sat det nye mobo i og har efter bedste evne sat de
forskellige stik fra kabinettet i det.....Men det er dødt. Ikke det mindste
spor af bare en lille smule strøm.....

Min FPI connector ser således ud.....

2 4 6 8
1 3 5 7 9

Og ifølge manualen skal følgende stik sidde som følger....

1. HD_LED_P 1 (Har brugt HD_LED-kablet)
2. FP PWR/SLP 2,4 (Har brugt "Power switch-kablet")
3. HD_LED_N 3
4. RST_SW_N 5,8
5. RST_SW_P 6,7
6. KEY 9,10

Problemet er, udover strømmen selvfølgelig, at jeg ikke fatter hvordan jeg
skal sætte RST-kablerne......Hvis man følger diagrammet skal de sidde skråt,
hvilket de ikke kan. Men hvordan skal jeg så sætte dem???

Kim

Fra : Sus

Dato : 09-09-02 22:59

YES!!!

Har fået sat strømmen ordentligt på, og kortet virker...Fik dog lige et chok
da den med den samme begyndte at bibbe helt vildt. www.bioscentral.com løste
problemet. Af en eller anden årsag var mit AGP-kort stået af. I med et nyt
og jeg kunne komme ind i bios´en.
Næste problem er så at den ikke læser fra harddisken...Hmm...Nogen forslag?
Jeg kunne sætte dem rigtigt op i bios´en så helt død er den vel ikke???

Kim

Fra : Kell Quist

Dato : 09-09-02 23:16

Jeg havde samme problem med mit K7S5A. Jeg løste problemet ved at skifte
HDD kablerne, så det kan du prøve.

mvh
Kell

Fra : Sus

Dato : 09-09-02 23:27

tror ikke det er det der er problemet. Samtlige HD´er og brænder + DVD blev
fundet på deres rigtige pladser i Bios´en.
Tror nærmere, desværre, at HD´en er død. Når jeg endelig fik den til at læse
en lille smule endte det med en blå skærm hvorpå der stod et eller andet med
boot.
Jeg har nu sat en anden HD i med samme jumperplacering og samme kabler osv.
Og den har da indlæst windows efterhånden selvom den lige skal installere
det nye bundkort osv....
Kim
(Men ellers tak for rådet