Soltek 75kav fejl bip koder?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-09-02 21:35

Hvor kan man finde dem? De er ikke min manual.

mvh Frank

Fra : Sus

Dato : 10-09-02 00:18

www.bioscentral.com Måske de kan findes derinde? Det er en side der har
hjulpet mig meget i de sidste par dage.....

Kim

<3d7d0476$0$706$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-09-02 10:22

> www.bioscentral.com Måske de kan findes derinde? Det er en side der har
> hjulpet mig meget i de sidste par dage.....

Kan ikke lige finde noget der, ellers tak.

mvh Frank

Fra : Leony

Dato : 11-09-02 08:33

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d7db820$0$22877$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Kan ikke lige finde noget der, ellers tak.

Er det en bestemt kode du leder efter?
Hvis det bare er koder generelt, så find ud af hvilken BIOS dit Soltek har.
Koderne til Award, Ami osv finder du i højre side på Bioscentral.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-09-02 09:17

> Er det en bestemt kode du leder efter?
> Hvis det bare er koder generelt, så find ud af hvilken BIOS dit Soltek
har.
> Koderne til Award, Ami osv finder du i højre side på Bioscentral.

Det er et Soltek 75kav med award bios, og mit problem er (som jeg har postet
i dk.edb.hardware):

----------
Jeg har lige skiftet min Duron 800 ud med en Athlon 1400 (ikke xp). Den
starter fint op og ser også ud til at køre fint nok, men når jeg vil prøve
at genstarte den så vil den ikke rigtig. Der kan ske flere forskellige ting:

- et langt bip, og ingen post
- rimelig normal opstart men kun 128 Mb RAM (har 2x128 Mb)
- ingen post
----------

Jeg har måske fundet ud af, at jeg skal opdatere bios'en og det blivr nok
prøvet i aften, men jeg ville bare se om jeg kunne finde ud af hvad det
lange bip betød. Jeg vidste i øvrigt ikke at alle motherboards med f.eks.
award bios havde samme bip koder.

mvh Frank

Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 11-09-02 10:03

Jeg har haft samme problem i forbindelse med mit soltek 75kav, når jeg har
OC for meget. Jeg har for det meste kunne slukke pc og tænde den igen og så
kom der post.
1) Virker din Pc hvis du slukker og tænder igen (altså ikke genstart) ?
2) Har du OC din CPU?
3) Er du sikker på at CPUen får nok strøm?
Prøv at give CPUen lidt mere strøm og ser hvad der sker.
--
Mvh.
Michael

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-09-02 11:56

> [...]

> kom der post.
> 1) Virker din Pc hvis du slukker og tænder igen (altså ikke genstart) ?

Ja, hvis jeg slukker den og venter i 10 sekunder starter den fint op, og
virker også fint nok.

> 2) Har du OC din CPU?

Nej, ikke endnu

> 3) Er du sikker på at CPUen får nok strøm?
> Prøv at give CPUen lidt mere strøm og ser hvad der sker.

Den er sat til default, men 75kav giver den mere spænding 1,84 V istedet for
1,75 V, så det skulle vel være ok. Den bliver i øvrigt varm nok, så jeg har
ikke lyst til at skrue endnu højere op.

Jeg prøver lige at opdatere bios'en først, bagefter kan det ske at den får
lidt mere spænding

Hvilken bios version kører du med, og hvilken revision er dit kort?

mvh Frank

Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 11-09-02 12:44

> Ja, hvis jeg slukker den og venter i 10 sekunder starter den fint op, og
> virker også fint nok.

Præcis det samme sker ved mit.

> Hvilken bios version kører du med, og hvilken revision er dit kort?
> mvh Frank

Q10 og F1, men jeg har oplevet problemmet ved bios Q91, Q8 og den der var
tidligere. Jeg kan ikke huske om det blev bedre men det mener jeg. Jeg har
ikke lige en CPU i kortet nu, så jeg kan ikke lige teste.
--
Mvh.
Michael

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-09-02 12:48

> Q10 og F1, men jeg har oplevet problemmet ved bios Q91, Q8 og den der var
> tidligere. Jeg kan ikke huske om det blev bedre men det mener jeg. Jeg har
> ikke lige en CPU i kortet nu, så jeg kan ikke lige teste.

Ok, lige nu køre jeg med bios version Q7, og i deres faq står der at athlon
og duron morgan helst skal køre med Q8, så jeg prøver at opdatere den. Jeg
har desvære kun en E5 revision, hvilket betyder, at jeg ikke kan bruge
xp'er.

mvh Frank