Alene hjemme - og knuste!!!
Fra : Marie-Louise Baden

Dato : 09-09-02 20:53

Hej alle!

Suk, det er nyt at have siam/ori katte! Jeg har før haft huskatte der
accepterede mig og holdt lidt af mig bare jeg gav dem mad og en varm
fodende (eller hel seng er nok mere korrekt). De kunne godt være alene
hjemme et døgn eller to, bare der var nok mad og vand, og bare der kom
een og kiggede til dem. Men disse overdrevent hengivne racemisser....
Jeg var på noget kursus i sidste uge, fra onsdag morgen til fredag
eftermiddag. Min veninde kom onsdag aften og torsdag aften og sad hos
"børnene" en times tid og gav dem mad. Men ak, de var knuste og
ulykkelige og havde overskidt gulvet allerede om torsdagen. Nu skal jeg
afsted igen i denne uge, men der har jeg booket pension til dem. Nu
håber jeg bare ikke de bliver alt for ulykkelige der.... Jeg havde det
enormt dårligt med det, men jeg anede jo ikke at det var så slemt med
den der "mor-syghed". Hvad siger I andre lykkelige ejere af denne
hundelignende race???

Marie-Louise
+
Horus der faktisk kan kan sige "moooar" (det lyder uhyggeligt, og han
kigger meget intenst på mig når han siger det!! )
og Astarte der er lidt mere selvstændig end sin bror!

Fra : Broxgaard

Dato : 09-09-02 20:43

>men jeg anede jo ikke at det var så slemt med
> den der "mor-syghed". Hvad siger I andre lykkelige ejere af denne
> hundelignende race???

Da min mor var på sygehuset i 10 dage var candy så mor-syg da hun kom
hjem... så nu hver gang mine forældre er i byen og jeg heller ikke er hjemme
og jeg kommer hjem for mine forældre vil hun bare nusse og kældes med.... og
når de så kommer hjem så skal man ind under mor og "pap" far dyner og putter
sig..

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 09-09-02 21:28

Mjoeh altså... Jack, vores orientaler er såmænd knust bare John er henne og
handle... For slet ikke at tale om når han er på arbejde. I al fald opfører
han et længere "syngestykke" hver gang John kommer hjem - osse hvis han bare
har været ude med skraldeposen!

Bøv, vores gamle siam, har vel efterhånden resigneret og er selvfølgelig
glad når vi kommer hjem, men mere "almindeligt"

Basil er stadig så lille at vi ikke er helt sikre på hvem af os han er mest
knyttet til.

Banse, vores nu afdøde havana var i øvrigt lissom Jack

Jeg ved ikke om de vil være mindre kede af det i en pension. Vores har
aldrig prøvet en pension, jeg er ret sikker på de ikke ville bryde sig om
det. Men katte er jo forskellige. Generelt tror jeg nu at katte helst vil
passes derhjemme, men det er jo ikke altid man har mulighed for det.

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Jette

Dato : 09-09-02 22:06

"Lisbeth Hviid Jakobsen" skrev:
> [...]
opfører
> han et længere "syngestykke" hver gang John kommer hjem - osse hvis

Utroligt så stor forskel der er på katte! Det var der ikke nogen der
kunne bilde mig ind for bare et år siden, hi!

Vores misser morer sig kosteligt, når vi er på arbejde (vores underbo
har berettet om de galobture der foregår hen over gulvet), og
kattepensionen i marts måned var ren ferie, ifølge indehaveren, der
kunne berette flere sjove historier.

Jow, jow... men jeg klager absolut ikke, for jeg har altid lidt af
kronisk dårlig samvittighed, så snart jeg skulle være væk på arbejde fra
mine kæledyr, og netop derfor har det været mange år hvor jeg ikke ville
have nogen.

Men netop denne adfærd/psyke hos mine katte, gør at jeg kan nyde dem,
istedet for konstant at bekymre mig, så jeg føler jeg har været heldig
at vælge den rigtige "race" til mit temperament

Det var bare et par tanker herfra...

Mvh. Jette
- der har skrevet sig varm her til aften, og for en gang skyld synes der
har været aaalt for lidt aktivitet i NG'en, hihi!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-09-02 22:09

hej!

jeg aner det ikke - vi har aldrig turdet forlade dem i mere end en
arbejdsdag det er rigeligt at høre på donna når jeg har været på
aftenvagt 7 dage i træk. de sidste ca. 3 dage er hun totalt klæbende og
styrter febrilsk efter mig så snart jeg forlader et rum - og græder
højlydt, hvis jeg tillader mig f.eks. at lukke døren når jeg er på
toilettet. ja hun er mors kat hun kan finde på at stikke af ud af
hoveddøren i slutningen af arbejdsugen når jeg kommer hjem - måske for
at jeg skal føle, hvordan det er når "folk" går fra en...
ditte er ikke helt så slem, men kan også græde udenfor en lukket
soveværelsesdør. (fars kat - og far er nattevagt...)
sådan er de bare og vi elsker jo deres hengivenhed og mange andre
kvaliteter, så vi tager det andet med. jeg har i øvrigt hørt at
indenfor den race gælder det, at jo mørkere kat, jo mere krævende og jo
større afhængighed. det passer meget godt her i huset, men det er måske
et tilfælde?
og undskyld de mange små bogstaver, men min v. arm er ude af drift, så
det er enhåndsbetjent tastatur...

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : marianne hellemose

Dato : 09-09-02 22:24

Hej Marie-Louise
Det er rigtigt at nogle racekatte er mere hengivne end
andre, men jeg har faktisk haft huskatte der var lige så
slemme, lige nu har jeg somalier (som også er "menneske-
krævende") og en affaldskat, Fnugger og han er langt den værste, det har
hjulpet lidt nu hvor han er knapt 1 år
gammel, jeg har ikke så mange råd til dig, andet end at
håbe på at det hjælper lidt når de bliver ældre. Engang
imellem når det er for slemt, så tænker jeg på alle de
mails jeg får, hvor folk er kede af at deres katte ikke
gider dem, så vil jeg trods alt hellere have mine "fjollede"
katte.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : MAH

Dato : 09-09-02 23:18

Hej !
Et stykke tid siden jeg selv har haft siamesere..
Men jeg kan dog fortælle så meget som, at siam-katte generelt ikke kan være
alene i længere tid ad gangen (vores kunne i hvert fald ikke), - det er
ligesom at have små babyer....bare en 5-6 timer kan være mere end nok for
denne ekstremt hengivne og afhængige race...
For at have siam, skal man helst være 'hjemme-menneske'..... altså være
meget hjemme....

:0)) maria

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 10-09-02 07:45

Hej!

Jeg har ikke et svar til dig, men et spørgsmål til gruppen. Vi har jo lige
fået en lille killing (huskat) og nu er mit spørgsmål: Det virker som om hun
knytter sig til mig, specielt fordi jeg gå hjemme om dagen. Men hvad om et
års tid når jeg skal tilbage til arbejdsmarkedet, bliver det så et problem
og hvis ja, hvordan undgå jeg det?
Hun er begyndt at pive/miaver når vi er udenfor og hun ikke er med, men om
det er fordi hun vil med ud eller fordi hun savner os ved jeg ikke!

Hilsen
Heidi, Tarzo der er gået på jagt & Mitzy der sover på tastaturet.