hjælp mig!!!!!
Fra : Brian Olsen

Dato : 09-09-02 20:34

Nu er jeg snart godt træt af den killing!
hun bliver ved med at tisse i sofaen. Kattebakken bliver tømt for klumper
hver dag og hun kommer ud det meste af eftermiddagen.
hvad skal jeg gøre???
jeg troede det var dynen hun gik efter, men hun tisser også selv om den ikke
er der.
det er ved at blive så stort et problem for os at vi overvejer at hun skal
være UDE kat og kun komme ind for at spise og hygge om eftermiddagen.

Bente

Fra : Broxgaard

Dato : 09-09-02 20:55

Vi prøvet noget nyt inde ved os på I.K. i odense som vores dyrelæge har
giver os...

det hedder FELIWAY The Secret to happy cats
Anvendelses område:
Feliway duftspreder anvendes for at kontrollere og undgå uønskede
stressituantioner.
Reaktioner på stress viser sig om:
< urinmarkerins
< Kradsning
< Nedsat ædelyst
< Nedsat legelyst
< Nedsat lyst til kontakt
I følgende sitvationer
< Flytnins
< Ophold i feriebolig
< Om møbeing
< Dyrlægebesøg samt hjemkomt efter ophold på dyrehospital
< Nye personer eller dyr
< Stor tæthed af dyr

Jeg ved ikke helt om det virke da vi kun har haft prøve den siden torsdag i
sidste uge... Men prøv at kontakt din dyrelæge om det... Han kan måske
fortæller dig mere om det...

jeg håber at det vil virke

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-09-02 22:17

In article <3d7cfcab$0$27678$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Broxgaard
<daniel@broxgaard.dk> wrote:

> [...]

> sidste uge... Men prøv at kontakt din dyrelæge om det... Han kan måske

ellers har jeg også i al ydmyghed skrevet en lille artikel om
midlet og dets "søster" felifriend, der ligger på gruppens hjemmeside
under "adfærd"
jeg kender i hvert fald til, at det har afhjulpet strinten hos nogle.
og her i hytten hjælper det mod for mange forkradsede møbler .-)

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : Katrine Nederby

Dato : 10-09-02 10:45

> jeg kender i hvert fald til, at det har afhjulpet strinten hos nogle.
> og her i hytten hjælper det mod for mange forkradsede møbler .-)

Yeps. Det samme her Min Afrodite er helt syg med at kradse i sofaens
armlæn, men når den får et pift Feliway en gang om ugen, så rører hun den
ikke. Der har det vist sig at være lidt af et vidundermiddel herhjemme

Dog havde det ingen effekt på Sofus, da han først blev fertil og begyndte at
strinte overalt, men katte er jo forskellige. Desuden havde Sofus en fertil
hunkat vimsende om ørerne, og det gjorde nok også sit til, at han blev _så
meget_ hankat.

Mange hilsner
Katrine

Fra : Mulle

Dato : 09-09-02 21:00

Sikke da noget!
Jeg tænker på om du har forsøgt med noget andet kattegrus?
Katte kan være SÅ kræsne hvad angår grus.
Personligt bruger jeg Catty kattestrøelse (grøn pakke) og det er mine katte
vilde med :)
Der er jo også muligheden med Feliway, som man sprayer de steder katten
kunne tænkes at ville tisse (altså IKKE kattebakken)
Jeg prøvede det da MissRosa absolut skulle tisse i min seng, hun holde op
med det samme.
Man kan ikke dufte det, det er noget duft som de elsker, derfor tisser de
ikke hvor der dufter af det.
Du kan købe det ved dyrlægen.

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Jette

Dato : 09-09-02 21:19

"Bente" skrev:
> [...]
skal
> være UDE kat og kun komme ind for at spise og hygge om eftermiddagen.

Hej Bente

Nu må du ikke være alt for gal på den lille mis Det er ikke sikkert
den kan gøre for det. Problem har været behandlet mange gang her i
gruppen, så jeg gik ind på http://groups.google.com/ og søgte lidt i de
gamle indlæg. Her er noget af det jeg fandt:

***********************
"Få katten tjekket ved en dyrlæge. Den slags adfærd kan sagtens være
tegn
på sygdom (urinvejsproblemer fx) og sygdom bør udelukkes inden du prøver
andet."

***********************
"Jeg havde en kat engang, der også tissede i min dyne og i min sofa. Jeg
fandt ud af, at hun havde urinvejsbetændelse, og efter behandling samt
foderskift stoppede det. Det var også en killing.
Mht. foderet brugte jeg i starten det "billige fra Brugsen" og skiftede
så til Eukanuba. Min lille killing havde da haft urinvejsinfektioner 3
gange. Efter foderskiftet fik hun det aldrig mere"

***********************
Er der kommet nye katte, hunde eller naboer i nabolaget?? Har du flyttet
om, fået nyt, ny kæreste eller nye rutiner????

Ofte er det for os næsten usynlige ting, der kan stresse katten.

Feliway imiterer kattens egen afmærkning, dog uden at lugte grimt,
derfor
mener katten ikke det er nødvendigt at afmærke, hvor man har sprayet
(nogle katte afmærker med en rigtig tissetår).

Det er for øvrigt ganske normalt, at katte afmærker de ting, der lugter
mest af ejeren.

***********************
Tror du den kan nå ud til bakken? så små killinger er helt opslugt af
deres leg, at "trangen" kommer meget pludseligt, jeg vil foreslå dig, at
anskaffe flere kattebakker, gerne de små udstillingsbakker til ca. 20
kr, som du så placerer rundt om i hele huset.

Jeg kan fortælle at jeg bor i en 1-værelses lejlighed og når jeg har
killinger har jeg 1 bakke på badeværelset og 2-3 i stuen. Indtil nu har
jeg ingen uheld haft.

***********************
Generelt kan man regne med at en urenlig kat har problemer af en eller
anden karakter, det kan være stress, protest over at være for meget
alene hjemme, eller territorieadfærd.

***********************
Jeg ved ikke, om du har forsøgt dig med flere bakker - og gerne
forskellige typer grus, nogle katte har meget stærke præferencer for,
hvilken type grus de helst vil tisse mv. i (allier dig evt. med
venner/bekendte, som har katte, og få lidt af deres grus til
afprøvning...)

***********************
Jeg har altid sørget for at start med at have killingen i et lille rum i
huset med dens bakke. Og hvis jeg har kunne se den "søge" efter et sted
at tisse, sat den op i bakken eller bare spontant ind i mellem. Gruset
har det med at give katten lyst til at tisse der.
En slags pottetræning som med børn der skal på toilet når de skal sove
eller lige er vågnet så kan samme metode bruges til kattkillinger. Når
de vågner går der ikke længe før de får et behov.

***********************

Håber du kan bruge noget af det

Mvh. Jette

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Jette

Dato : 09-09-02 21:31

"Bente" skrev:
> Nu er jeg snart godt træt af den killing!
> hun bliver ved med at tisse i sofaen. Kattebakken bliver tømt
> for klumper hver dag

Se også denne på vores hjemmeside:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/faq/faq.php?id=16

Mvh. Jette