Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos fra digitalbilleder
Fra : Nis Møller

Dato : 09-09-02 19:57

Hej,
Er der nogen der kan komme med gode/dårlige erfaringer med fremstilling af
fotos f.eks A3 fra .jpeg digitalbilleder.
Hvor går man hen?
Hilsen Nis

Fra : Digit

Dato : 09-09-02 20:42

"Nis Møller" <nis@ready.dk> skrev

| Er der nogen der kan komme med gode/dårlige erfaringer med
fremstilling af
| fotos f.eks A3 fra .jpeg digitalbilleder.

Du ville undgå en masse efterfølgende spørgsmål hvis du beskrev
billederne lidt mere en bare "jpg".

| Hvor går man hen?

Scanner til A3 <fnis>

--
/Digit
011001011 <-- Sprej mi polykralpy?

Fra : WebCat

Dato : 10-09-02 07:22

Enten med en A3 printer, eller få dem lavet hos fotohandleren. Jeg har set
digitale billeder hel op til 100 x 70 cm. Prøv at se
http://www.fotogerlach.dk/Xerox.htm

Fra : Renholt Foto - Konto~

Dato : 10-09-02 08:26

Hej Nis.

Vi fremstiller billeder (fotografiske) i op til 30x45cm (400dpi) selv i
forretningen.
Desuden har vi underleverandører som laver inkjetprint op til 120cm i
papirbredde.
Vi modtager gerne dine filer pr. mail, men kontakt os først mht. opløsning,
filformat mm.

Lars Møller

Renholt Foto
Nørregade 3
4600 Køge
Tlf. 56652260
Fax 56632160

www.renholt.dk www.renholtfoto.dk post@renholt.dk

Fra : max

Dato : 10-09-02 10:28

> [...]
> papirbredde.
> Vi modtager gerne dine filer pr. mail, men kontakt os først mht. opløsning,

Hva' ska i ha' for en 100x120, hvor stor en fil og hva' format..
Bruger jeres underleverandær 9600ern, med 75 års holbarhed
og den efter sigende fantastiske kvalitet..
Undskyld de mange spørgsmål... mvh max i storkøbenhavn

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 10-09-02 15:44

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og den efter sigende fantastiske kvalitet..
> Undskyld de mange spørgsmål... mvh max i storkøbenhavn

Helt ærligt, hvad med om du klikkede dig ind på deres website og brugte
deres email til dine ?, bare min mening.

Mvh
Henrik

Fra : max

Dato : 10-09-02 17:22

> Helt ærligt, hvad med om du klikkede dig ind på deres website og brugte
> deres email til dine ?, bare min mening.
>
> Mvh
> Henrik

Jeg kan så gå ud fra du har tjekket og at de info jeg søger
står der.. Tak for tippet...!
mvh max

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 10-09-02 17:35

> Jeg kan så gå ud fra du har tjekket og at de info jeg søger
> står der.. Tak for tippet...!

Hej Max

Jeg har været inde på deres site men jeg har ikke tjekket om du kan få svar
på dit ? for det var ikke min interesse, men det var heller ikke det jeg
skrev jeg foreslog at du brugte deres e-mail til dine ? .

Mvh
Henrik

Fra : WebCat

Dato : 10-09-02 17:24

Hvorfor ?
Er denne nyhedsgruppe da ikke til spørgsmål ang. foto. Det kunne jo være at
nogle kunne tænke sig at vide det samme som hr. Møller.

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 10-09-02 17:31

"WebCat" <WebCat@post1.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ?
> Er denne nyhedsgruppe da ikke til spørgsmål ang. foto. Det kunne jo være
at
> nogle kunne tænke sig at vide det samme som hr. Møller.

Fordi jeg syntes det bliver for kommercielt, tendensen er der allerede
firmaer deltager i debatten mange med det formål at rage kunder til sig. Kan
du forestille dig en debat hvor mange overbyder hinanden i hvad de kan og
hvor billigt de kan gøre det.
Derfor mener jeg at yderlig info af den art må foregå via mail, Men bevares
som jeg skrev er det bare mig mening og du behøver bestemt ikke at være
enig.

Mvh
Henrik

Fra : WebCat

Dato : 10-09-02 19:43

Enig eller uenig, Jeg synes at de fleste indlæg er i denne nyhedsgrupe er
ok. Og jeg er en lille smule træt af dem der straks overfalder andre for at
lave småfejltagelser, såsom at at bevæges sig lidt udenfor gruppens formål
(Og ja, jeg er godt klar over at jeg dermed har begået samme handling som
jeg er træt af).
Der skal være plads til dem der spørger om hvad de skal købe, og forhandlere
der siger at det skal man hos dem (skjult reklame (for foto) er ok, så længe
der kun svares relevant på et indlæg), men åbenlys reklame er ikke ok.
Ligesom alle de evigendelige spørgsmåle om hvad der er godt. Vi ha vel alle
noget vi er trætte af. :)
Men det er jo hvad gruppen er herfor, ikk'.

Fra : Digit

Dato : 10-09-02 17:29

> [...]

være at
| nogle kunne tænke sig at vide det samme som hr. Møller.

Henrik B Petersen svarede heller ikke Nis Møller, men 'max' som -hvis
du læser hans indlæg- udspørger sig information fra Renholdt Foto. Det
er dette Hnrik P finder off topic.

Læg i øvrigt mærke til at hvor meget smukkere dine udtalelser står på
denne citatform...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-09-02 10:25

Digit skrev:

> "WebCat" <WebCat@post1.com> skrev

> Læg i øvrigt mærke til at hvor meget smukkere dine udtalelser
> står på denne citatform...

Det er pænere end WebCats bundcitering - indrømmet. Men det er nu
ikke specielt smukt når der er fejlombrudte citater [1] og en
ustandardiseret citatmarkør [2] i dit indlæg. Fejlombrydningen kan
rettes (hos afsenderen) med det gratis QuoteFix-program til OE (kan
ikke anbefales varmt nok), mens citatmarkøren kan indstilles
direkte i OE.

1) "brugte" og "være at" fra citaterne i dit indlæg stod på hver
deres nye linje.
2) "|" i stedet for ">".

FUT: dk.admin.netikette (svar henvises til nævnte gruppe og kan
ikke ses her).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Digit

Dato : 11-09-02 10:54

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> [...]
| ikke specielt smukt når der er fejlombrudte citater [1]
| 1) "brugte" og "være at" fra citaterne i dit indlæg stod på hver

Måske man skulle kigge lidt på dette Quotefix.

| og en
| ustandardiseret citatmarkør [2] i dit indlæg.
| 2) "|" i stedet for ">".

Standard? Du har med OE tre citatmarkør valg. At I andre alle vælger
den sædvanlige '>' kan ikke være mit problem. Har du ikke lært at det
gælder om at skille sig ud fra mængden? ;)

| FUT: dk.admin.netikette (svar henvises til nævnte gruppe og kan
| ikke ses her).

Kender ikke den gruppe. Du får svaret her.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-09-02 11:26

Digit skrev:

> Måske man skulle kigge lidt på dette Quotefix.

Du kan finde det her: <http://jump.to/oe-quotefix>, og evt. få
hjælp til installation og konfiguration her:

> Standard? Du har med OE tre citatmarkør valg. At I andre alle
> vælger den sædvanlige '>' kan ikke være mit problem.

Nu er OE ikke det eneste program på usenet. Citatmarkøren bruges af
mange programmer til at farvemarkere citater - ud fra antallet af
markører kan man regne ud hvem der har skrevet det - men det er
langt lettere at overskue når de forskellige citater har hver deres
farve. Hvis du installerer QuoteFix-et vil OE også vise
farvemarkerede citater - men pas på, det er vanedannende .

Og hvorfor skulle det så være et problem at benytte noget andet end
">"? Det er det, fordi usenetprogrammer forventer at citater er
markeret med ">" - og det er på baggrund af det tegn at de
foretager farvemarkeringen (jeg har nu sat mit program op til også
at fortolke "|" som citatmarkør, men Agent-brugere har så vidt jeg
ved ikke denne mulighed. Og Agent er det program der næst efter OE
har størst udbredelse på usenet -og tilmed et program som rigtig
mange garvede usenetfolk benytter).

> Har du ikke lært at det gælder om at skille sig ud fra mængden?
> ;)

Jo - men det gælder indholdet, ikke formen. Det er praktisk at alle
mennesker kører i samme side ad vejen - hvis man vil skille sig ud
kan man sagtens gøre det i en speciel bil, bare man overholder
færdselsreglerne.

> Kender ikke den gruppe. Du får svaret her.

Det kan jeg se. Jeg sætter alligevel FUT igen - alternativt kan du
kommentere pr e-post. Netikettediskussioner hører ikke hjemme i
denne gruppe.

FUT: dk.admin.netikette

Fra : max

Dato : 10-09-02 17:35

> Helt ærligt, hvad med om du klikkede dig ind på deres website og brugte
> deres email til dine ?, bare min mening.
>
> Mvh
> Henrik

IIhhh jeg er hurtig, men jeg kunne ikke finde noget om store formater
I det hele taget havde jeg svært ved at se noget som helst på det site
måske er min skærm forkert indstillet, men jeg kan altså svært nok
læse hvor link-sne fører hen.. KONTRAST - f...f.... til os gamle halv-
blinde.. Er stadig interesseret i svar på mit oprindelige spørgsmål..
Så undskyld Henrik - Hvis mine spørgsmål irreterer dig kan du jo
bare filtrere mine inlæg fra.. Måske er der andre der synes det er
interessant at vide hvor man kan få kæmpe print og hvad det koster.
Hvilken kvalitet osv.. Henrik - helt ærgligt... Er du slet ikke bare lidt
interesseret i svaret..?

mvh max

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 10-09-02 17:42

>Henrik - helt ærgligt... Er du slet ikke bare lidt
> interesseret i svaret..?

Helt ærligt "nej" men helt ærligt kan du heller ikke finde deres email
adresse ? nå men så for du den her post@renholt.dk

Mvh og EOD
Henrik

Fra : max

Dato : 10-09-02 17:56

> Helt ærligt "nej" men helt ærligt kan du heller ikke finde deres email
> adresse ? nå men så for du den her post@renholt.dk
>
> Mvh og EOD
> Henrik

Jeg er en godmodig mand - believe it or not.. Og jeg er faktisk
enig med dig i at det ikke skal være en reklame-søjle, men når
Renholdt alligevel har bestemt sig for at føre sig frem i en
nyhedsgruppe og der hidtil ikke er blevet gjort indsigelser, syns jeg
ligsågodt jeg kunne få lidt info, som jeg kunne bruge til noget..
Men du har ret - Jeg spurgte fordi jeg overvejer at købe 7600ern
og det måske ville være en dum investering, hvis jeg kan få lavet
det ude i byen for en billig penge.. Jeg er meget egoistisk - undskyld..
undskyld .... uuhhh... max

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 21:25

WebCat skrev:

> Er denne nyhedsgruppe da ikke til spørgsmål ang. foto.

Jo, men denne her er nok værd at tage med:

http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk

| [Annoncering og reklamer]
| Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for
| markedsgrupperne er uønsket. Indlæg, der alene eller i overvejende
| grad har til formål at reklamere for, tilbyde eller på anden måde
| promovere et produkt eller en tjeneste, hvori afsender har
| økonomiske eller anden særlige interesse, tillades ikke uden for
| de kommercielle grupper.

Det kan meget hurtigt blive til en reklamesøgle og så kunne man vel
lige så godt købe den blå avis.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-09-02 08:41

> Jo, men denne her er nok værd at tage med:
> http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk

Du glemte:

Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen