MS Windows
briani 27239
win 98 se på pentium 100?
Fra : rosenlund

Dato : 09-09-02 19:27

Hejsa

Jeg har "arvet" en pentium 100 med 64 mb ram og s3 virge 4 mb ram
grafikkort.

Den kører i øjeblikket win 95 nogenlunde hurtigt.

Hvordan vil den reagere hvis man installerer win 98 se på denne? Bliver det
en meget sløv affære?

på forhånd tak

Kim

Fra : scn

Dato : 09-09-02 20:07

"rosenlund" <kra@mail.tcdadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den kører i øjeblikket win 95 nogenlunde hurtigt.
>
> Hvordan vil den reagere hvis man installerer win 98 se på denne?

Havde i "tidernes morgen" en pentium 100 med 48 mb ram og
et 2 mb miro grafikkort, som under win 98 kørte autocad 13.

Vil ikke drømme om dette i dag, men det var faktisk "helt fint"
taget i betragtning at det var tilbage i 96 eller 97 og et par år frem.

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-09-02 20:47

Mon, 9 Sep 2002 21:07:19 +0200, skrev "scn" <scn@invalid.xx>:

> [...]
>
>Vil ikke drømme om dette i dag, men det var faktisk "helt fint"
>taget i betragtning at det var tilbage i 96 eller 97 og et par år frem.

Så var en meget tidlig version af win 98, du havde....

Fra : scn

Dato : 09-09-02 21:08

> Så var en meget tidlig version af win 98, du havde....

ups ja, tænkte på hvornår jeg købte computeren :)
men da jeg fik win98 var der ingen problemer.

Fra : Martin K

Dato : 09-09-02 21:04

> Så var en meget tidlig version af win 98, du havde....

Hehe... det må man sige...

--
Martin K

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 09-09-02 20:25

Alt efter hvad du skal bruge den til, så kan det sagtens virke.

Jeg har en Pentium 70 til at køre proxy server, mailserver og PWS, PWS
virker lidt langsom, men den er fin nok til mit brug.
Så hvis du ikke skal bruge den til at arbejde ved, er den udemærket

Hygsom
Leo

---

Fra : Leony

Dato : 10-09-02 08:30

"rosenlund" <kra@mail.tcdadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har "arvet" en pentium 100 med 64 mb ram og s3 virge 4 mb ram
> grafikkort.

Minimumskrav til 98:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q182751
Dem klarer maskinen i hvert fald. Tommelfingerreglen er at man skal gange
med 2, måske 3, for tilfredsstillende ydelse. Minimumskrav er tit minimum.

> Den kører i øjeblikket win 95 nogenlunde hurtigt.

Er der nogen speciel grund til at skifte?

> Hvordan vil den reagere hvis man installerer win 98 se på denne? Bliver
det
> en meget sløv affære?

Det kommer vel an på hvad du er vant til og hvad du skal lave.
Umiddelbart tror jeg det vil køre nogenlunde.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : rosenlund

Dato : 10-09-02 15:11

Takker for svarene!

Jeg installerer det og ser hvad der sker.

Kim

Fra : Finn Arne Hansen

Dato : 10-09-02 20:17

Jeg har haft W98 på en 486'er med 66 mhz-cpu og 24 MB RAM, så du kan sagtens
køre på en P 100 og 64 MB RAM. Men køb dog en P133 eller P 166 (hvis dit
bundkort kan klare så heftige sager ;- ), det hjælper helt pænt. Du kan
måske også være heldig, at en WinChip 233 virker, www.wincheap.dk

VH
Finn A. Hansen