Skæl
Fra : Fie & Christian

Dato : 21-02-01 15:31

Hejsa!

Jeg har lagt mærke til de seneste par dage, at Tulle har mange skæl.

Nogen der ved, hvad jeg kan gøre mod skælene? Et kost-tilskud ell.lign? Hun
spiser Hills W/D ligesom Tilde (som ikke har samme problem).

Håber nogen kan hjælpe?

Hilsen
Fie

Fra : marianne hellemose

Dato : 21-02-01 17:14

Jeg har ikke den store erfaring med skæl, kun en
af mine katte har haft det og det forsvandt da jeg
skiftede fra Hill's til Royal Canin

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Camilla Scharff

Dato : 21-02-01 18:15

Hej Fie

Der er faktisk rigtig mange katte, der har skæl - det kan være, fordi det nu
er lidt mere tørt i vejret...
Du kan prøve at putte en ganske lille smule olie på deres tørfoder - det
skal hverken sejle eller noget, bare lige 10 dråber.
Og hvis du børster/reder hende, så skal du undgå at "kradse" for meget i
huden med børsten.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fie & Christian <cbo@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:FjQk6.6763$TL6.696570@news000.worldonline.dk...

Fra : Winnie & Espen

Dato : 23-02-01 23:59

Hej Fie!
Mitte Miv har også skæl og selv om Ib Fister får det samme foder, har han
ikke problemet.
Problemet kan skyldes et lavt fedtindhold i foderet, der kan opvejes ved at
tilsætte en smule olie - dette er dog ikke noget god idé hvis hun har godt
med sul (det har Mitte nemlig og får i forvejen fedtfattig kost ).
Effekten af æggeblommer er der delte meninger om. Det hjælper ikke på Mitte,
men så længe katten kan lide dem (og det kan Mitte - Ib rør dem ikke!),
skader de i hvert fald ikke.
En anden løsning kan være at skifte foder - vi er ved at prøve os frem, men
har endnu ikke fundet en løsning!
Red hende forsigtigt med en tættekam - det løsner skællene.
Hvis ikke problemet er overvældende stort, så undlad endelig at bade hende i
noget "antiskæl-stads" - det kan nemt forstyrre ph-balancen i huden og føre
andre problemer med sig.
Og så skader det heller ikke at supplere kosten med lidt guf som rejer, rå
eller kogt fisk, lever, kød etc. Katten kan sikkert godt lide det og det kan
pelsen helt sikkert også, selvom det måske ikke afhjælper skælproblemet!
Mitte er ikke generet af det - og jeg tror nu mest problemet er vores, for
det ser da ikke lækkert ud. Men jeg tror nu heller ikke skæl fremkalder
samme associationer i katteverdenen som den gør hos os mennesker!?
Hilsen Winnie
Visit http://lagerhead.subnet.dk for latest updates on the band...