MS Windows
briani 27239
XP installation på ny harddisk
Fra : Ole Sanvig Knudsen

Dato : 09-09-02 16:27

Hej Gruppe.

Jeg har købt en ny harddisk, installeret den og formatteret den. Alt vel
der. Nu vil jeg have Windows XP over på den, så jeg kan bruge den som
systemdisk, og her er spørgsmålet så:

Kan man få Windows Setup til at installere på et andet drev end "C", når jeg
er kørende med min nuværende installation, eller er jeg tvunget til at boote
på en CD og gå den vej rundt. Jeg vil IKKE kopiere min nuværende
installation over på den nye disk - med Seagate's værktøjer kan det vist
lade sig gøre - af forskellige årsager.

Har nogen et svar bliver jeg glad.

Mvh Ole Sanvig

---

Fra : Edmund

Dato : 09-09-02 23:39

Ole Sanvig Knudsen skrev:

> [...]
> når jeg er kørende med min nuværende installation, eller er jeg
> tvunget til at boote på en CD og gå den vej rundt.

Ja det kan du sagtens. Hvis du har win98, me eller 2000 på dit c-drev
laver XP automatisk en bootmenu, så du kan vælge mellem dit styresystem
på c eller XP på d:

Hvis du har windows af en slags på dit c-drev så propper du bare XP
cd´en i pc'en, så starter install automatisk.
En af de første skærmbilleder der kommer skal du vælge avanceret, i den
menu skal du krydse af at du selv vil vælge partition under install.
Hvis du samtidig er koblet på Internettet opdaterer XP sine
installations filer.

Du skal så huske på at du så ikke kan fjerne dit c-drev bagefter fordi
bootinfo ligger derpå. Det kan dog oprettes senere/ først, hvis det er /
bliver nødvendigt.

Hvis du har win98 og vil have adgang til dit XP drev, fra win98 skal du
vælge fat32 når du installerer XP
--
Mvh Edmund