MS Windows
briani 27239
ServicePack 1 til XP
Fra : Sven

Dato : 09-09-02 15:31

Hej.
Er her nogen der har fundet den meget omtalte servicepack 1 til WindowsXP?
Der har jo stået utallige steder, at den ville blive frigivet d 9/9 .... og
det er jo nu.

Sven

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 09-09-02 16:17

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Der har jo stået utallige steder, at den ville blive frigivet d 9/9 ....

Er de ikke lidt bagefter i USA (tidsmæssigt altså). Det er vist først
formiddag nu derovre. Kan være det er derfor.

Mvh. Lars

Fra : Volker Dawideit

Dato : 09-09-02 16:58

Jeg hentede mit kl. 8.15 i dag på denne adresse:
http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/en-us/xpsp1_en_x8
6.exe

Mvh. Volker

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 09-09-02 17:42

"Volker Dawideit" <vd@c.dk> wrote in message
> Jeg hentede mit kl. 8.15 i dag på denne adresse:

http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/en-us/xpsp1_en_x8
> 6.exe

Det er vist en eller anden uofficiel link. SP1 er i hvert fald ikke på
Microsoft XP update siden.

Mvh. Lars

Fra : Snuden

Dato : 09-09-02 23:33

On Mon, 9 Sep 2002 18:41:49 +0200, "Lars Hedegaard Pedersen"
> [...]

>Det er vist en eller anden uofficiel link. SP1 er i hvert fald ikke på

Der går typisk 1-2 dage fra MS lægger filen op på deres servere, til
deres webmastere får opdateret Windows Update. Det var det samme med
SP3 til Win2000.

--
Snuden

Fra : Tokyo Square

Dato : 09-09-02 18:01

"Volker Dawideit" <vd@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg hentede mit kl. 8.15 i dag på denne adresse:

http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/en-us/xpsp1_en_x8
> 6.exe

Det er en final SP 1 Build 1106 og den er god nok!

Fra : Sven

Dato : 09-09-02 18:55

Nogen der ved, om den også kommer til den danske version idag?

Sven

Fra : Snuden

Dato : 09-09-02 23:34

On Mon, 9 Sep 2002 19:55:26 +0200, "Sven" <chanelle4@get2net.dk>
wrote:

>Nogen der ved, om den også kommer til den danske version idag?

Det gør den ikke. Der er typisk 2-3 måneder mellem den engelske og
danske version.

--
Snuden

Fra : Dr. Ralph

Dato : 10-09-02 09:11

>Det gør den ikke. Der er typisk 2-3 måneder mellem den engelske og
>danske version.

Endnu en god grund til kun at bruge US programmer :)

-------------------------
Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-09-02 18:48

On Tue, 10 Sep 2002 10:11:03 +0200, Dr. Ralph <dr.ralph@solremove.dk>
wrote:

>Endnu en god grund til kun at bruge US programmer :)

Hvorfor? Det virker jo fint uden SP, de vigtigste ting har vi allerede
som hotfixs.

Men det er selvfølgelig spændende at få pakker

--
Jens

I'm in shape ... round's a shape isn't it?

Fra : Dr. Ralph

Dato : 10-09-02 23:50

>Hvorfor? Det virker jo fint uden SP, de vigtigste ting har vi allerede
>som hotfixs.
>
>Men det er selvfølgelig spændende at få pakker

Nemlig......glæder mig i denne tid, thi snart falder SP1 pakken ned
fra træet - og rammer mig hårdt i nakken med store kvaler tilfølge :)

Har altid godt kunne lide US programmer:

1. De udkommer før
2. Der er færre oversættelsesbøffer i dem - ingen
3. Der udkommer hurtigere upgrades til dem
4. de er billigere at købe og....
5. de er lettere (LÆS: MEGET) at få fat i på den ikke helt lovlige
måde :)

-------------------------

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-09-02 21:32

On Wed, 11 Sep 2002 00:49:51 +0200, Dr. Ralph <dr.ralph@solremove.dk>
wrote:

>Har altid godt kunne lide US programmer:
>
>1. De udkommer før

Til gengæld er du 'betatester' hvis du installerer de nyeste
programmer.

>2. Der er færre oversættelsesbøffer i dem - ingen

Klart, men jeg har nu ikke fundet graverende ting i de programmer jeg
har gjort mig afhængig af.

>3. Der udkommer hurtigere upgrades til dem

Jeps.

>4. de er billigere at købe og....

Det kan være et problem for nogle.

>5. de er lettere (LÆS: MEGET) at få fat i på den ikke helt lovlige
>måde :)

d.o.

--
Jens

I am going to live forever, or die trying!

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 09-09-02 21:16

> [...]
> Der har jo stået utallige steder, at den ville blive frigivet d 9/9 ....

Hmmm... Nu er der en SP1 på Windows Update siden. Men de kalder den
"express" og fylder kun 30 MB mod de 133 MB som der ellers tales om. Gad
vide om der kommer en "rigtig" SP1 senere.

Mvh. Lars

Fra : Hans

Dato : 09-09-02 21:40

> [...]

> "express" og fylder kun 30 MB mod de 133 MB som der ellers tales om. Gad
> vide om der kommer en "rigtig" SP1 senere.

Hent den her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/default.as

mvh, Hans

Fra : Frans Jensen

Dato : 09-09-02 21:52

On Mon, 9 Sep 2002 22:16:11 +0200, "Lars Hedegaard Pedersen"
> [...]

>Hmmm... Nu er der en SP1 på Windows Update siden. Men de kalder den
>"express" og fylder kun 30 MB mod de 133 MB som der ellers tales om.

du skal bruge netværksversionen

133,94MB

http://download.microsoft.com/download/whistler/SP/SP1/WXP/EN-US/xpsp1_en_x86.exe

det er den engelske version ku' ik' finde en dansk

--
Windows 9x/NT - 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally

Fra : Villy Dalsgaard

Dato : 10-09-02 19:07

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> 133,94MB

Fylder den så meget? Hvad med dem, der ikke har
ADSL og lignende. Kommer den ud på CD?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Madsen

Dato : 09-09-02 22:07

Frans Jensen skrev:

> ku' ik' finde en dansk

Den kommer næppe før om nogle måneder.

Madsen.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 10-09-02 09:06

> Den kommer næppe før om nogle måneder.

Den skulle komme i starten af oktober (hvilket er
rimeligt hurtigt hvis det er sandt ;))

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 09-09-02 22:53

> [...]
> "express" og fylder kun 30 MB mod de 133 MB som der ellers tales om. Gad
> vide om der kommer en "rigtig" SP1 senere.

Jeg har lige installeret den. Jeg overså lige at de 30 MB var et gennemnsnit
og at der også var en SP1 til internet explorer. Sidstnævnte ville være
11-75 MB afhængig af hvor meget der skulle installeres. Jeg kunne nøjes med
de 11 MB, mens XP SP1 kom op på 44 MB. Så det kunne være kommet op på mindst
119 MB. Oven I det var der .NET SP2 på 6,5 MB .
Og bortset fra et par fejlmeddelser ved restart efter installering af IE
SP1, gik det gnidningsløst.

Mvh. Lars

Fra : Peter Binderup

Dato : 10-09-02 06:26

"Lars Hedegaard Pedersen" <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message news:3d7d0188$0$30494> Hmmm... Nu er der en SP1 på Windows
Update siden. Men de kalder den
> "express" og fylder kun 30 MB mod de 133 MB som der ellers tales om. Gad
> vide om der kommer en "rigtig" SP1 senere.

Grunden til at den er mindre (for dig) er at du tidligere har hentet en række af de sikkerhedsopdateringer der også er inkluderet i
SP1 - der er jo ikke grund til at du skal hente dem én gang til.

/Peter

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 12:29

Peter Binderup skrev:

> [...]
> hentet en række af de sikkerhedsopdateringer der også er
> inkluderet i SP1 - der er jo ikke grund til at du skal hente dem

Nej og der er ret mange hotfixes, men en stor del af dem er frigivet
før SP1 udkom. Jeg kan se at jeg har installeret en del af dem via
Windows Update tidligere:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/support/ServicePacks/Windows/XP/SP1FixList.asp

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 12:29

Annika Pedersen skrev:

> Den skulle komme i starten af oktober (hvilket er
> rimeligt hurtigt hvis det er sandt ;))

Ja, det må man sige. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 20:47

Villy Dalsgaard skrev:

> Kommer den ud på CD?

Ja.
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/ordercd.asp>

Madsen.

Fra : Villy Dalsgaard

Dato : 11-09-02 09:11

> Ja.
> <http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/ordercd.asp>

Ja, så må man lige tælle på fingrene, om ISDN
kan bringe det ned ligeså billigt, (eller dyrt).

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Madsen

Dato : 11-09-02 12:54

Villy Dalsgaard skrev:

> Ja, så må man lige tælle på fingrene, om ISDN
> kan bringe det ned ligeså billigt, (eller dyrt).

Ja, det er jo så det. Måske var det også værd at holde øje med de
forskellige datablade i den nærmeste fremtid. Jeg har før set at
de har smidt servicepacks til Win2000 på deres forside-cd'er, så
muligvis gør de også med SP1 til WinXP.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-09-02 18:57

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Måske var det også værd at holde øje med de
>forskellige datablade i den nærmeste fremtid. Jeg har før set at
>de har smidt servicepacks til Win2000 på deres forside-cd'er, så
>muligvis gør de også med SP1 til WinXP.

Jo - men har de ikke en uvane med lige at "brand'e" IE samtidig?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 11-09-02 19:01

Peter Loumann skrev:

> Jo - men har de ikke en uvane med lige at "brand'e" IE samtidig?

Nogle af dem gør sikkert. Jeg har i flere år abonneret på Datatid og
de gør det ikke.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-09-02 20:23

>Datatid [...] gør det ikke.

Tak, det var en nyttig oplysning. Jeg har hidtil undgået at bruge
f.eks. IE fra blade af amme grund. Jeg ved godt, jeg kan fjerne det
igen, men gider ikke bøvle med det.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Villy Dalsgaard

Dato : 12-09-02 09:35

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:2t5vnu4ccojqu2ms296imgfvc1hicpe65m@4ax.com...

> Tak, det var en nyttig oplysning. Jeg har hidtil undgået at bruge
> f.eks. IE fra blade af amme grund. Jeg ved godt, jeg kan fjerne det
> igen, men gider ikke bøvle med det.

Jeg har to ins filer liggende på skrivebordet, som
jeg klikker på, hver gang jeg er blevet 'branded'.

Det er tekstfiler, gemt som title.ins

Den ene lyder i al sin enkelhed:

[Branding]
Window_Title=Vidals Browser

Den anden:

[Internet_Mail]
Window_Title=Vidals Outlook Express

Venlig Hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-09-02 09:49

"Villy Dalsgaard" <vidal@worldonline.dk> skrev:

[Branding:]
>Jeg ved godt, jeg kan fjerne det
>
>Jeg har to ins filer liggende på skrivebordet, som
>jeg klikker på, hver gang jeg er blevet 'branded'.

> [...]

Smart! "ins-filer"? Jeg troede, det skylle være *.reg. Sådan en har
jeg liggende til IE et eller andet sted i rodebunken.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk