filstruktur ?
Fra : Anita

Dato : 09-09-02 15:17

Goddag webfreaks

Hvilken metode er egentlig bedst at organisere sine filer og mapper på ?

metode 1:
Alle filer i webroden uden foldere

metode 2:
alle billeder i \image og alle filer i webroden

metode 3:
alt i foldere hvor både billeder, htmlsider osv ligger i subfoldere.
\product

\product\product1\

\product\product1\info.htm
\product\product1\pic.gif
\product\product1\image2.jpg
\product\product1\image2.jpg
\product\product1\style.css

\product\product2\
osv

Jeg er ved at lave et site med metode 3 - er det en god ide ?

Jeg kan bl.a godt lide at alle elementer så er samlet i samme folder, så
når man skifter produkt så slettes hele folderen bare.

Jeg kan også særdeles lide den URL som man får i søgemaskinen, f.eks:
http://www.firma.dk/product/product1/info.htm

Hvad synes I andre ?

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-09-02 22:08

"Anita" <anita_karlsen@hotmail.com> skrev...
> Goddag webfreaks
> Hvilken metode er egentlig bedst at organisere sine filer og mapper på ?
SNIP

Hej Anita

Det må vist høre ind i kategorien af de spørgsmål, som er ret umulige at
svare på ) Det er *meget* individuelt hvad den enkelte mener er optimalt
for den side, man arbejder på - og det kommer selvfølgelig også an på
størrelsen af siderne... Hvis man har en hjemmeside med 500 html-sider, så
vil jeg personligt finde det ganske uoverskueligt hvis de ikke blev fordelt
i nogle undermapper, hvorimod en side med fx kun 30 html-sider ville være
fuldt overskuelig uden undermapper.
Jeg tror, at alle har deres foretrukne metode - ligeså vel som nogle laver
50 undermapper til deres Word-dokumenter, andre bruger "Dokument-mappen" og
har det hele liggende i en stime!

Og sådan lige for god ordens skyld... dit spørgsmål har ikke vældig meget
med FrontPage at gøre, men jeg ved ikke just hvilken ng det hører ind under,
så jeg kan ikke engang henvise dig til en gruppe, hvor du måske ville kunne
få nogle mere relevante svar...

Mvh. Camilla