Probs med Abit KT7A & GF2 MX400
Fra : Christian Monrad Nie~

Dato : 09-09-02 14:13

Hej Alle

Jeg har problemer med at mine 3d spil begynder at hakke vildt efter et
stykke tid og samtidig mister jeg lyden. Jeg har inst. Via's 4in1 drivers +
nVidias nyeste, men det hjælper ikke en døjt. På Abit hjemmeside under FAQ
har jeg læst at man skal instille "AGP driver value" manuelt og det har jeg
gjort tilsvarende med de forslag der var, men det har ikke hjulpet.
Da jeg har købt det brugt, og er sikker på at det virker 100% og har kørt
perf. før undrer og irriterer det mig. Endvidere kan jeg se i
dk.edb.hardware.grafikkort at Banditten slås med samme problem.
Jeg er ved at løbe tør for ideer hvad det kan skyldes, så hvis der er nogle
der kan hjælpe er vi et par stk. der vil sætte STOR pris på det.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 09-09-02 15:54

On Mon, 9 Sep 2002 15:13:01 +0200, Christian Monrad Nielsen wrote:

> [...]
>har jeg læst at man skal instille "AGP driver value" manuelt og det har jeg
>gjort tilsvarende med de forslag der var, men det har ikke hjulpet.

Hvis du mister lyden, er det ikke umuligt at det er dit lydkort der
voldtager PCI-bussen. Du skriver ikke hvilket lydkort du har, men SB Live!
er kendt for at kunne skabe problemer sammen med Via chipsets.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Christian Monrad Nie~

Dato : 09-09-02 17:24

"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> voldtager PCI-bussen. Du skriver ikke hvilket lydkort du har, men SB Live!
> er kendt for at kunne skabe problemer sammen med Via chipsets.

Hej

Jeg har prøvet at tage mit Terretec DMX - Xfire 1024 ud og det har hjulpet.
Nu køre mine spil igen, men bare uden lyd. Jeg læste på en tysk side
http://forum.pcwelt.de/fastCGI/pcwforum/topic_show.fpl?tid=25863
at x-fire heller ikke virker godt med Via chipset.
Men hvilket kort gør så? Prodigy?
Der lyder STOR tak for hjælpen herfra, og frarådning til alle om at inv. i
terretec

VH
C.M.Nielsen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 09-09-02 19:00

On Mon, 9 Sep 2002 18:23:54 +0200, Christian Monrad Nielsen wrote:

> [...]
>Men hvilket kort gør så? Prodigy?
>Der lyder STOR tak for hjælpen herfra, og frarådning til alle om at inv. i

Sjovt nok løste jeg mit tilsvarende problem ved at skifte et Diamond
MonsterSound MX-300 ud med et Terratec 1024 XFire, såå....

Venlig hilsen
Henrik Dissing