Bare pletter
Fra : Eva

Dato : 09-09-02 13:26

Hej Ng
Jeg har et problem med min hankat Sacha på 2 år.
Jeg lagde for en uge siden mærke til, at han bag ved det ene øre havde fået
en bar plet. Der var ingen sår/rifter eller noget. Hårene var bare væk. På
størrelse med en 25 øre.
Jeg har så gået og holdt lidt øje med det og så så i morges, at der var
kommet 1 til lige nedenunder. Heller ingen sår eller lignende.
Er der nogen der har set sådan noget før eller ved hvad det evt. kan være?
Håber I har nogle idéer.
På forhånd tak.
Hilsen Eva

--

Min hjemmeside: http://skodborg.tripod.com/eva/

Fra : Line Wolff

Dato : 09-09-02 13:29

Hej Eva

Umiddelbart lyder det som ringorm. Det er ikke en orm i ordets
bogstaveligste forstand, men en hudsvamp som er temmelig smitsom. Dyrlægen
kan ordinere en kur mod det. Husk, hvis det er ringorm, også at holde øje
med om i selv og evt. børn i famlien, får udslag. Så kan det behandles med
noget creme som kan købes på apoteket.

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Mulle

Dato : 09-09-02 17:42

Måske er mit bud langt ude, men ..

Jeg gav en overgang min hund
(ups, jo, jeg har faktisk også en hund...lidt)
loppemiddel, det her flydende i nakken, og vupti...der hvor det blev dryppet
på...forsvandt hårene.

Så jeg fandt et andet middel...jeg kan naturligvis ikke huske navnet på
"hårfjereren" men det kunne måske være en mulighed?

Ellers hælder jeg nu også mest til ring-orme-teorien :)

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Eva

Dato : 13-09-02 20:08

Hej Ng
Først engang tak til Line og Mulle for jeres svar.
Vi har (for et par dage siden) været til dyrlæge og jeg vil lige fortælle
hvordan det er gået.
Dyrlægen mener at de bare pletter skyldes en hudinfektion og har derfor
ordineret en penicilinkur til de næste 10 dage.
Han kunne ikke sige hvad det kom af, men min stakkels mis havde 40,1 i feber
og har også virket sløv de sidste dage, hvilket jo ikke er så mærkeligt med
den temperatur. (Han sagde det var højt, men hvad er egentlig normal
temperatur for katte?)
Nu krydser vi fingre for at kuren virker og at han hurtig bliver frisk igen.
Er temperaturen ikke gået ned i løbet af få dage, skal vi komme igen. I dag
var den faldet en lille smule.
Indtil videre ser det ikke ud til at Tjalfe også skulle være smittet, men
han bliver naturligvis tjekket konstant.
Det var lige alt for denne gang, da Sacha står og miaver efter opmærksomhed.
Hilsen Eva

Eva <eva@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7c935e$0$87309$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...