Killingetiden er slut
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 09-09-02 11:03

Nu har jeg ikke længere killinger. I dag bliver Aurora og Emily nemlig et
halvt år *hurrah* - så nu er de helt officielt blevet ungdyr. Og så må jeg
til at finde på noget andet at kalde dem. Plejer jo at tale om "Gaby" og
"killingerne". "De små" går ikke rigtigt - de er både højere og bredere end
Gaby. De vejer endnu ikke så meget som hende, men "De lette" klinger ligesom
ikke *GG*. Tror, de for fremtiden må omtales som "Tøserne". Det passer også
meget godt til deres lømmelagtige opførsel.

Mvh. Else, den gamle og tøserne...

Fra : Grit Wessel

Dato : 09-09-02 17:57

> Nu har jeg ikke længere killinger. I dag bliver Aurora og Emily nemlig et
> halvt år *hurrah* - så nu er de helt officielt blevet ungdyr.

Hej Else

Jeg skulle hilse fra Galadriel og sige tillykke til Aurora og Emily.
Galadriel bliver også snart en stor pige - hun har nemlig 6 måneders
fødselsdag på onsdag d. 11. september.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Ann K.

Dato : 09-09-02 18:10

Hej Else.
Hvad er der galt i at kalde dem for "de små"?
Herhjemme går Aske, Tjalfe og Ranje da stadig under pseudonymet
"Smådrengene" - trods at de alle tre er en hel del større og tungere end
både Saga og Namacoola
Saga er "Gamle tøz" og Namacoola kaldes Lillepigen
Vores lille hund er "Lillevuf", mens den store hedder "Vufferen"...

Men ellers tillykke med "De små" (og Galadriel, ikke at glemme!)

Mvh Ann

Fra : Mette B

Dato : 09-09-02 18:40

> Galadriel bliver også snart en stor pige - hun har nemlig 6 måneders
> fødselsdag på onsdag d. 11. september.

Nej så må Galadriel have fødselsdag den samme dag som mig, nemlig den 11.
marts

Mange hilsener fra
Mette

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 09-09-02 21:21

Kære Galadriel.
Du kan godt glæde dig til din fødselsdag. Vi har fået både daggamle
kyllinger og kattekys og tørfisk og de dér gode Pussy-snacks, så det er
dejligt at have fødselsdag.
Og ved du hvad? De havde købt en ny slags af Pussy-dimserne. De ligner fisk,
og nogen af dem smager af rejer! Dem skal de ikke prøve på at holde i hånden
for længe, hvis de ikke vil have en klo i sig. (Man kan jo ikke garantere,
at man rammer 100% rigtigt, når det skal gå så stærkt, vel?)

Håber, du også får en god dag.
Kærlig hilsen Aurora og Emily.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 10-09-02 08:10

Polgara, der blev 6 måneder allerede den 1.september, vinker til "de
små" og Galadriel og siger tillykke *G*

I parentes bemærket er hun allerede lige så høj og lang som Ce'Nedra,
men hun hedder altså stadig "Lille" eller "Betteski'"!

/Pernille

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 10-09-02 09:10

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> skrev i en meddelelse
> I parentes bemærket er hun allerede lige så høj og lang som Ce'Nedra,
> men hun hedder altså stadig "Lille" eller "Betteski'"!
>
> /Pernille

Må jeg spørge, hvor meget hun vejer? (og også Galadriel, Grit?) Mine har
hele tiden været små i det (mindst i kuldet og efter en lille far (undskyld
Louis *s*)), så jeg er utrolig nysgerrig efter, hvor små de er i forhold til
jævnaldrende hunner.
De vejede i går ca. 2,6 og 2,7 kg.

Mvh. Else.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 10-09-02 09:43

Hej Else,

Gara-missen er også lille så - hun vejer omkring 2,5 kg. De sidste par
uger har hun ikke haft tid til at spise fordi hun har så travlt med at
tonse med Choko *G*. Men Jette Eva Madsen sagde da i Ribe at hun var
blevet pænt stor, og hendes mor er ikke ligefrem en kæmpekat, så jeg er
ikke bekymret. Altså bortset fra at når hun engang skal have killinger
så skal vi finde et ordentligt brød af en hankat til hende

/Pernille (der troligt vejer alle sine misser en gang om ugen!)

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 10-09-02 09:49

> [...]
> tonse med Choko *G*. Men Jette Eva Madsen sagde da i Ribe at hun var
> blevet pænt stor, og hendes mor er ikke ligefrem en kæmpekat, så jeg er

Åh, det beroliger mig *S*. Tak for svaret.

> /Pernille (der troligt vejer alle sine misser en gang om ugen!

Ditto her *S*

Mvh. Else.

-

Fra : Lene

Dato : 10-09-02 09:59

Else Gyldenkærne wrote:

> [...]
>Louis *s*)), så jeg er utrolig nysgerrig efter, hvor små de er i forhold til

Hej Else

Jeg tænkte, at jeg ville svare dig også, for jeg har nemlig' også en
jævnaldrende hun ( Nipse bliver ligesom Galadriel 6 måneder d. 11.
september ). For 1 1/2 uge siden vejede Nipse lige præcis 3 kg. Og det
synes jeg er en meget fin vægt for en hunkat på den alder Og i
modsætning til Polgara har Nipse aldrig *så* travlt, at der ikke er tid
til at spise Nipse har en øhm, meget god appetit Men hun er
ikke tyk overhovedet...

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 10-09-02 12:55

Tak for svaret - og tillykke med i morgen

Fra : Grit Wessel

Dato : 11-09-02 21:34

> Må jeg spørge, hvor meget hun vejer? (og også Galadriel, Grit?)

Hej Else

Jeg ved ikke hvor meget Galadriel vejer, da min køkkenvægt kun går til 2 kg
og bedeværelsesvægten svinger temmelig meget.
Men jeg er egentlig også ligeglad, for jeg kender ikke hendes linier godt
nok til at vide om hun er fra en hurtigt- eller langsomtvoksende familie. Så
indtil hun er fuldvoksen kan jeg vel ikke bruge hendes vægt til noget som
helst?

MVH Grit - der ikke fatter, hvordan hun kan blive ved med at komme bagud i
ng'en (80 bagefter indlæg lige nu)