CMOS CHECKSUM ERROR
Fra : airbus330

Dato : 09-09-02 09:52

Hej

Jeg har fået lidt af et prob. med den ene af mine 'putere, (har mistanke
til bundkortet)

Under opstarten lige efter den har detected HD + cd-rom siger den
"keyboard failure or no keyboard present" og lige derefter kommer den
med "CMOS checksum error" og så stopper 'puteren og kan dermed ikke
starte op på noget drev og kan jo heller ikke trykke del for at komme
ind i cmos'en og kan heller ikke flashe den.......... damn

Der er selvfølgelig prøvet med flere forskellige tastaturer - så det er
ikke det !
Jeg har også prøvet at skifte batteriet på bundkortet - det hjalp heller
ikke !

Kunne det være en fæl virus ??

Bundkortet er en: ECS P6SET-ML

hmmmm, er der nogen der har et par gode idéer så vil jeg blive glad

Mvh
Airbuzzer

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens

Dato : 09-09-02 10:03

On Mon, 09 Sep 2002 08:51:42 GMT, "airbus330"
<airbus330.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>
>Kunne det være en fæl virus ??
>
>Bundkortet er en: ECS P6SET-ML
>
>hmmmm, er der nogen der har et par gode idéer så vil jeg blive glad

Jeg får samme fejl hvis jeg overclocker den en tand for meget og når
det sker er jeg nødt til at resette CMOS for at få den op at køre igen

mvh Mogens

Fra : Martin K

Dato : 09-09-02 11:28

airbus330 wrote:
> hmmmm, er der nogen der har et par gode idéer så vil jeg blive glad

Jeg mener jeg fik denne fejl, da een af mine ramklodser pludselig brænde
af...

--
Martin K