Klatremiljø
Fra : Lene

Dato : 09-09-02 09:36

Hejsa allesammen!

Jeg er næsten helt ked af at spørge om dette her, da jeg godt ved at det har
været oppe nogle gange efterhånden, men altså:
Vi (jeg) har en del vildkatte på kost. Jeg sparer i øjeblikket sammen til at
få neutraliseret hele banden (en udskrivning på ca. 5000 kr.)
Og her er så mit lidt flove spørgsmål: Hvor er det nu at man kan købe gode
billige klatremiljøer? Jeg har nemlig tænkt mig at bygge et udehus til
vildbasserne med gode hylder at ligge på, og så som sagt et godt klatremiljø
med hængekøjer på.
Desuden modtager jeg ideer til udehuset med kyshånd!!!!!!!!!!

Hilsner fra Lene, Vol au Vent (vullevang) og alle havnekattene

Fra : Pia J

Dato : 09-09-02 10:00

Jeg er netop i dag gået i gang med at rengøre det gamle hønsehus, en togvogn
fra 1940 med tilhørende løbegård. Ved hjælp af lister og spånplader vil jeg
lave forskellige hylder med gammelt gulvtæppe på og bjælker i forskellig
højde så man kan klatre op og ned og sidde i den højde man ønsker. Indtil
videre bruger jeg rester som jeg har liggende i forvejen, så må vi se, hvad
jeg mangler, det kan jo udbygges efterhånden - en del af det skal være til
hunde, så en gammel sofa har jeg tænkt mig at finde på et loppemarked. Lige
udenfor hønselemmen vil jeg placere kattebakke, så de små kan lære at ordne
deres "sager" udenfor - men heller ikke overskider hele deres græsplæne.
Sækkestole vil med garanti også være et hit. Vores nuværende staldkat elsker
at ligge på halmballer og på det rensdyrskind jeg bruger som sadelunderlag.
Og halm isolerer fint for kulde nedefra.

En stor hylde, som skal være basis for resten, er en ret stor spånplade som
hviler på en eksisterende stolpe som sidder skråt mellem 2 vægge i det ene
hjørne. Yderhjørnet af pladen vil få en stolpe under, derfra en anden stople
skråt opad og derefter en på tværs over det hele så man derfra kan komme op
til nogen hylder under taget hele vejen rundt. Evt. nogen hængekøjer.

Udenfor "døren" vil jeg så også sætte en række tagplader over løbegårdens
net, så de kan komme ud til bakken i tørvejr eller trække frisk luft uden at
blive våde. Efterhånden vil jeg lede efter træstammer og lignende, og bygge
et klatretræ derude også.

Men da dine løber frit, kan det udendørs være ligemeget.

www.likita.dk har billige klatremiljøer

:Pia

Fra : Lene

Dato : 09-09-02 10:24

Kære Pia!

Tusind tak for dine ideer til udehuset og klatremiljøet.
MVH Lene

Fra : KT

Dato : 10-09-02 10:34

Hejsa!

Må jeg gerne være kat hos dig i mit næste liv?

Mvh. Line

Fra : Pia J

Dato : 10-09-02 18:09

"KT" <nasse@jubiimail.dk> wrote in message
> Hejsa!
>
> Må jeg gerne være kat hos dig i mit næste liv?
>
> Mvh. Line

Hvis du er en Maine Coon...

:P

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 09-09-02 15:16

hejsa Lene

På denne hjemmeside laver de også deres klarte træer selv, så måske du kunne
bruge et par ideer til dit
http://www.shaggytail.dk/index_2.htm

Hilsen Sanne
Norske skovkatte
http://www.silver-heart.dk

Fra : Jette

Dato : 09-09-02 19:19

"Sanne Schmidt" skrev:
> På denne hjemmeside laver de også deres klarte træer selv, så måske du
kunne
> bruge et par ideer til dit
> http://www.shaggytail.dk/index_2.htm

Ovennævnte link var dødt da jeg prøvede... men jeg fandt det her:
http://www.shaggytail.dk/kattetrae.htm

Mvh. Jette

Fra : Birgitte

Dato : 09-09-02 22:01

Vi har i vores løbegårde stilt en tyk lang træstamme gerne med nogle tykke
grene, kig evnt. på vores hjemmeside www.truetrust.dk Så har vi hos et
savværk hentet de endestykker, de altid skære af en stamme, altså en
"skive", disse skiver er sat op i hjørnerne med vinkelbeslag og fungere som
hylder.
Træskiverne koster næsten ingen penge, jeg mener vi gav 50 kr for 14 stk, og
mine katte elsker dem.
Held og lykke
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Lene

Dato : 09-09-02 22:41

Kære alle!

Igen mange tak for Jeres inputs til mig ang. klatremiljø og indretning af
udehus. Det er rart at få noget fedd-back!

MVH Lene, Vol au Vent + alle havneb(m)isserne