bunddække til mis-voliere?
Fra : Gitte J. Lock

Dato : 09-09-02 08:37

Hvilken type bunddække vil mon være smart i en katte-voliere? Har tænkt på
at lægge sten allertættest ved husmuren, eftersom kattene skal bruge et
vindue som dør. I håb om at stenene vil begrænse mængden af snavs, som
misserne slæber med indenfor. Og dernæst skal der jo så helst være blødt
græs eller lignende...eller? Min søster fortalte om en type bregne, der kan
plantes istedet for græs (allergivenligt ovenikøbet), mon sådan nogle små
bløde sager er noget for kattene at gå på? Det ville jo lette
vedligeholdelsen, eftersom jeg så ikke behøver slå græs inde i volieren.
Hvad har andre gjort?
-Gitte

Fra : Elwarth

Dato : 09-09-02 14:15

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at lægge sten allertættest ved husmuren, eftersom kattene skal bruge et
> vindue som dør. I håb om at stenene vil begrænse mængden af snavs, som

Hej Gitte.
Vi har mest græs, deudover et bed tættest ved huset, som er dækket med flis.
Men du har ret, det sviner temmelig meget. Til gengæld elsker misserne at
nippe af græsset.

> [...]
> bløde sager er noget for kattene at gå på? Det ville jo lette
> vedligeholdelsen, eftersom jeg så ikke behøver slå græs inde i volieren.

Det er trædebregner, du mener, tror jeg. Det var da en god idé, det havde vi
slet ikke tænkt på. For ja, det er lidt trælst at mase plæneklipperen ind i
løbegården. Men gad vide, om de er giftige?

Venligst
Dorthe

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 09-09-02 15:12

"Elwarth" <elwarth@jellingnet.dk> wrote in message
> [...]
flis.
> Men du har ret, det sviner temmelig meget. Til gengæld elsker misserne at

Ja, græs skal de jo også have adgang til under alle omstændigheder...

> [...]
> slet ikke tænkt på. For ja, det er lidt trælst at mase plæneklipperen ind
> løbegården. Men gad vide, om de er giftige?

Ja, trædebregner, det tror jeg hun kaldte dem. Hm.. jeg må få undersøgt om
de er giftige... men mon kattene bryder sig om at gå/ligge på dem? Tak for
svaret - flis havde jeg også pønset på, men jeg kunne forestille mig at de
ville svine en del
-Gitte

Fra : Elwarth

Dato : 09-09-02 21:00

> Ja, trædebregner, det tror jeg hun kaldte dem. Hm.. jeg må få undersøgt om
> de er giftige... men mon kattene bryder sig om at gå/ligge på dem?

Det tror jeg da bestemt. De er meget mere bløde og lækre under
menneskefødder end græs, så mon ikke misserne vil synes det samme.

Tak for
> svaret - flis havde jeg også pønset på, men jeg kunne forestille mig at de
> ville svine en del

Det er faktisk ikke flisen, der sviner (Bortset fra, når de en gang imellem
synes, det er sjovt at tage et stykke i munden og tage det med ind . Det
er mere alm. jord, de slæber med sig. Hvordan det så kan lade sig gøre, for
de graver egentlig ikke. Hverken i græsset eller flisen.

/Dorthe

Fra : Mulle

Dato : 09-09-02 17:50

Jeg har valgt den ultimative metode....fliser!

Jeg havde oprindeligt grus....STOR FEJL

Efter ganske kort tid, stank kattegården (24m2 og 3 katte) ubeskriveligt
afskyeligt.

Jeg har forsøgt med bittesmå felter med græs, men den går ikke, mine
grave-katte kan ikke modstå det, og graver det hele op i løbet af alt for
kort tid.

Nu har jeg lidt stenbedsplanter, tæt omklynget med sten, samt flere
plantekrukker med planter, dem kan de godt lade i fred :)

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 10-09-02 08:30

Hm... min Samba graver også gerne... og hun er effektiv. Desuden er hun ikke
typen, der går indenfor til kattebakken, hvis hun lige skal slippe en tår...
Måske skal jeg alligevel satse på fliser, og så sørge for krukker med
kattegræs og måske et bed med de hersens bregner, hvis ikke de viser sig at
være giftige... kæresten er mest til fliser. Hæ... en mulighed var vel også
de her fliser, som græsset gror op igennem...
-Gitte