udstilling - løbetid
Fra : Bettina

Dato : 09-09-02 07:17

Må man godt tage en tæve på udstilling selvom hun er i løbetid? Og hvis
svaret er ja, hvor kan man så købe de her klorofyltabletter, så man evt.,
kan mindske genen en smule for de andre hunde?

Bettina

Fra : Jette Køhler

Dato : 09-09-02 09:58

Hej Bettina

Du må gerne tage en løbsk tæve med på udstilling. Det er fint du gerne vil
tage hensyn og det gør du ved at gå lidt væk fra de andre når du lufter og
prøver så vidt muligt ikke at komme for tæt på han hundene. Lad hende ikke
besørge i ringen men det gør de jo normalt heller ikke.
De fleste hanner på udstillingerne har prøvet det før så det skaber normalt
ikke det store problem hvis ellers du overholder de små ting som jeg har
skrevet. Løbetid hos tæver er en af grundene til at man bedømmer hannerne
først.
Det der med klorofyl tabletter tror jeg ikke virker, det har det i hvert
fald ikke gjort for mig.

Hilsen Jette

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 09-09-02 14:11

Jo, klorofyltabletter i stor mængde hjælper. Vi havde, for flere år siden, 2
hanner og 2 tæver på samme tid og her var klorofyltabletterne uundværlige i
løbetiderne. De kan købes på apoteket (uden recept).
Hilsen Vibeke

Fra : Bettina

Dato : 09-09-02 15:14

Det var da en skøn nyhed! så behøver jeg måske aligevel ikke vente et helt
halt år mere med at få hende avlskåret

YES !

Bettina

Fra : Stine Frandsen

Dato : 09-09-02 17:12

Hej
På udstillingen kan du jo holde dig lidt i baggrunden, f.eks. et hjørne så
du er på afstand af hanhundene.
Og klofyltabletter virker hos mig
Jeg starter med at give 3 tabletter / dag når løbetid starter og trapper
hurtigt op, så tæven får 6 om dagen når hun er højløbsk.

Tabletterne kan også købes hos Matas. Og jeg har aldrig observeret nogle
bivirkninger andet end de positive nemlig mindre interesse fra andre hundes
side

Stine

Bettina <bep@bep.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7cac8c$0$10684$4d4eb98e@news.dk.uu.net...