Giv mig en køkkenchef
Fra : Svend

Dato : 09-09-02 07:15

Hej

Jeg har bestilt telia bredbånd@home fordi jeg kan få god bånbredde til få
penge. Jeg har kun 3 problemmer, det ene er at Telia ikke tilbyder fast ip.

Fast ip er ganske praktisk når man bruger sin forbindelse til vpn. Jeg kan
dog komme uden om, vha. dyndns. Det andet problem er at man skal "logge på",
jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det skulle være nødvendigt.

TDC kan godt tilbyde en adsl løsning med dynamisk ip og variabelt forbrug,
uden man skal logge på, hvorfor kan telia så ikke ? Det må være et spørgsmål
om vilje.

Nr 3 er news, men her må jeg så prøve sunsite.

Hvad er i øvrigt timeout værdien (login) på bredbånd@home ?

--
Svend

Fra : Allan Joergensen

Dato : 09-09-02 07:39

Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Fast ip er ganske praktisk når man bruger sin forbindelse til vpn. Jeg kan
> dog komme uden om, vha. dyndns. Det andet problem er at man skal "logge på",
> jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det skulle være nødvendigt.

Du tager egentlig fat i to sider af samme sag (på en måde i hvert fald).

Fast IP giver administration. De ting der skulle til at håndtere fast IP
var der ikke tid til at lave i første fase af produktet, men det er i
roadmap. Desværre kan jeg ikke sige mere om tidshorisonten, da jeg ikke
ved det.

I og med du ikke har fast IP, så kan man ikke lave nogen trafikafregning
med mindre man ved hvilken bruger, der har hvilken IP, i hvert fald ikke
i Telia's løsning.

> TDC kan godt tilbyde en adsl løsning med dynamisk ip og variabelt forbrug,
> uden man skal logge på, hvorfor kan telia så ikke ? Det må være et spørgsmål
> om vilje.

Det er et spørgsmål om løsninger.

> Nr 3 er news, men her må jeg så prøve sunsite.

Der kommer forhåndligt også snart en løsning

> Hvad er i øvrigt timeout værdien (login) på bredbånd@home ?

1800 sekunder, maks 7200 sekunder.

(Blah blah, udtaler sig stadig som helt sin egen, men med den indsigt
det nu giver at arbejde hos Telia)
--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Yes, sir, if you say so, sir." -- Radar

Fra : Svend

Dato : 09-09-02 08:13

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> wrote in message

> Det er et spørgsmål om løsninger.

Klart, det var også mest for at provokere, men jeg undre mig bare over at
det kan være så svært.

Uden at jeg ovehovedet ved noget om adsl teknologi og dslam udstyr,
forestiller jeg mig at man kan hive den aktuelle ip adr. ud af dimsen på
centralen og derigennem kunne fakturere for forbruget.

> 1800 sekunder, maks 7200 sekunder.

Kan man selv sætte timeout ? eller hvorfor maks værdi ?

> (Blah blah, udtaler sig stadig som helt sin egen, men med den indsigt
> det nu giver at arbejde hos Telia)

ja ja, du er ikke køkken chefen, men bare kok.

> --
> Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net
>
> "Yes, sir, if you say so, sir." -- Radar

lol, coredump.nowhere.net....

--
Svend

Fra : Allan Joergensen

Dato : 09-09-02 09:17

Svend <2@lazy.dk> wrote:

> [...]
> forestiller jeg mig at man kan hive den aktuelle ip adr. ud af dimsen på
> centralen og derigennem kunne fakturere for forbruget.

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det et spørgsmål om
løsninger, ikke hvor svært eller let det er.

> Kan man selv sætte timeout ? eller hvorfor maks værdi ?

Ja, det kan man.

Maksværdien er historisk.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.freenode.net

"Bother," said Pooh as he conducted forty gigavolts