MS Windows
briani 27239
XP - for høj opløsning/opdateringshastighe~
Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-09-02 06:05

Hejsa

Jeg er netop blevet "tvunget" tilbage til en ældre skærm end den jeg har
brugt i et stykke tid. Da jeg ikke lige fik sat
skærmopløsningen/opdateringshastigheden ned er jeg nu i den triste
situation at jeg ikke kan benytte min XP :/

Jeg har prøvet at skifte mit grafikkort ud med et andet og ændre opløsningen
for derefter at sætte mit normale i igen, men XP knytter åbentbart
opdateringshastighed/opløsning til skærmkortet :(

Jeg har desværre ikke en skærm der er i stand til at gå op i den opløsning
som kortet står i pt så jeg kan heller ikke bare gå ind og ændre det.

Jeg mangler noget der virker som VGA mode fra WindowsNT men syntes ikke at
jeg kan finde det i XP (safe mode dur ikke).

Er der nogle der har et forslag til hvad jeg så kan gøre?

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h

Fra : JSH [9800]

Dato : 09-09-02 07:30

Jeg mener du skal trykke på F8 under opstart, hvor du så for mulighed for at
starte i VGA mode!

Fra : Svend Nielsen

Dato : 09-09-02 07:32

"Henrik Bøgh" <this.email@does.not.work> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der nogle der har et forslag til hvad jeg så kan gøre?

Start op i fejlsikret tilstand og skift indstillingerne.
Fejlsikret tilstand fås ved at trykke F8 når maskinen starter med indlæsning
af Windows.
Bare tryk F8 en del gang så du 'rammer' det rigtige tidspunkt.

Svend

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-09-02 18:10

Svend Nielsen wrote in dk.edb.system.ms-windows:

[...]

> Bare tryk F8 en del gang så du 'rammer' det rigtige tidspunkt.

Sørme så. Det er jo meget mere '98-agtigt end NT-agtigt. Tak :)

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h