Hjælp... hvad gør man?
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 08-09-02 23:09

Mine forældre har en kat (kasterat). De bor op af en meget befærdet vej,
hvor de allerede har mistet 2 katte.
Katten fik lov til at komme med ud, når en af mine forældre også var ude i
haven. Det har efterhånden resulteret i at den tager på længere ture,
istedet for bare at snuse rundt omkring i haven og være i nærheden af min
far/mor som den gjorde i starten.
Det er de jo ret bekymret over, da de er bange for at den bliver kørt over.
De kan jo selvfølgelig bare lade være med at lukke den ud, men nu har den jo
smagt på det dejlige udeliv, med masser af lækre mus og andre spændende dyr.
Så nu har den det med at klage sig og gøre sig til når den ikke lige får lov
at komme ud.
Så mine forældre synes det vil være meget synd, hvis den ikke få muligheden
for at komme ud dagligt, men til gengæld ønsker de sig jo heller ikke en
flad kat.

Spørgsmålet er så om man kan vende katten til at den kun har en kattegård,
istedet for det frie liv i naturen?
Lige nu har den et bur, der måske er lidt større end sådan en man fanger en
mår i, som den frit kan gå ud i, når den har lyst. Men det er jo ikke lige
sagen i forhold til den fri natur.

Er der nogen der har et par kloge ord at sige?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Stig Nørgaard Jepsen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-09-02 07:29

Hej

En løbegård vil være god eller allerbedst indhegne hele haven, så katten
ikke kan komme ud.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 09-09-02 16:27

> En løbegård vil være god eller allerbedst indhegne hele haven, så katten
> ikke kan komme ud.

Men tror du katten vil kunne stille sig tilfreds med en løbegård, nu da den
er blevet vant til at kunne løbe frit omkring i længere perioder?

En indhegning af hele vores have vil nok blive lidt for omfattende, da vi
har utrolig mange træer i skellet ud mod marken.

Fra : Mulle

Dato : 09-09-02 17:52

Mine katte vil da allerhelst ud og føjte, det får de lov til af og til,
ellers må de nøjes med kattegården.

Jeg er da sikker på de hellere ville løbe frit omkring, men ...that's
life...

Man kan ikke få alt hvad man vil, heller ikke som kat :o

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html