Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony digital kamera i Aldi
Fra : Gjøl

Dato : 08-09-02 21:35

Min kollega spørger om dette kamera i Aldi er pengene værd, til salg i
denne uge onsdag

4,1 megapixel Sony CCD-sensor, opløsning 2272 x 1704 pixel. 3x optisk
Ricoh zoom (svarer til 38 - 114 mm ved KB-kameraer), 2x digital zoom.
Makrofunktion til ekstreme næroptagelser fra 8 cm. 32 MB CompactFlash®
Memorychip med plads til op til 638 billeder, alt efter opløsning. 4,3
cm farve LC-display til direkte syn. Der medfølger desuden software,
billedbearbejdningssoftware, videokabel, USB-kabel, bæretaske, bærerem,
opladelige batterier, netdel og adapter. Med hotline service.
--
/\_/\
. .

Fra : Gjøl

Dato : 08-09-02 21:37

Gjøl wrote:
> Min kollega spørger om dette kamera i Aldi er pengene værd, til salg i
> denne uge onsdag

Prisen er sat til 3299.00 kr.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-09-02 21:51

On Sun, 8 Sep 2002 22:36:53 +0200,
Gjøl <canislupus@UDpc.dk> wrote:

> Prisen er sat til 3299.00 kr.

En mærkevare til en rimelig pris tror jeg. Så det er vel pengene værd.
Hvad koster det på EDB priser ?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-09-02 22:06

On Sun, 8 Sep 2002 22:36:53 +0200,
Gjøl <canislupus@UDpc.dk> wrote:

> Prisen er sat til 3299.00 kr.

Checkede det lige på Aldi's website. Kameraet er IKKE Sony.
Det har en Sony CCD, og Ricoh optik. Pris 379 euro = 2820 kr
i Tyskland.

Det er et Medion MD 9700. Man kan finde flere anmeldelser på
nettet. Hvis man ikke er god til tysk kan man ty til fisken.

I tyskland kommer den med genopladelige batterier, og lader,
samt netdel til betjening uden batterier.

Det er langsomt. 13 sekunder fra tænd til første billede.
bedre billedkvalitet end tidligere Medion kameraer. Og så
er der problemer med automatisk hvidbalance udendørs (men
man kan vælge manuelt).

Fra : Gjøl

Dato : 08-09-02 22:52

Povl H. Pedersen wrote:
> On Sun, 8 Sep 2002 22:36:53 +0200,
>
> I tyskland kommer den med genopladelige batterier, og lader,
> samt netdel til betjening uden batterier.

Det gør de også her.

> Det er langsomt. 13 sekunder fra tænd til første billede.
> bedre billedkvalitet end tidligere Medion kameraer. Og så
> er der problemer med automatisk hvidbalance udendørs (men
> man kan vælge manuelt).

Jeg er ikke sikker på at mit Olympus E-20 p er ret meget hurtigere men
det vil jeg da lige teste.
Åhh jo såmænd omkring 5-6 sekunder.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-09-02 23:28

On Sun, 8 Sep 2002 23:52:29 +0200,
Gjøl <canislupus@UDpc.dk> wrote:

> Det gør de også her.

> Jeg er ikke sikker på at mit Olympus E-20 p er ret meget hurtigere men
> det vil jeg da lige teste.
> Åhh jo såmænd omkring 5-6 sekunder.

Canon Powershot A20, 4-5 sekunder inkl. det ene sekund efter
man trykker tænd inden man kan høre der sker noget.

Går for at være hurtigt.

Fra : Niklas

Dato : 09-09-02 00:38

> Canon Powershot A20, 4-5 sekunder inkl. det ene sekund efter
> man trykker tænd inden man kan høre der sker noget.
>
> Går for at være hurtigt.

Minolta D7i:
Tænd......<2sek. klar til at tage billeder.

Hmmmm.

Niklas

Fra : SHN

Dato : 09-09-02 09:40

Konica Digital Revio KD-400Z 1.5 sekund
Er i øvrigt lige blevet tilbudt et til 3100 kr. Ganske legalt.

Søren H.N

Fra : Allig8or125

Dato : 08-09-02 22:01

Det er IKKE et Sony kamera,men et Medion MD9700,
se længere tilbage i gruppen,der er der flere indlæg om dette.

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Gjøl

Dato : 08-09-02 22:49

Allig8or125 wrote:
> Det er IKKE et Sony kamera,men et Medion MD9700,
> se længere tilbage i gruppen,der er der flere indlæg om dette.

Jeg læste dem, men var ikke helt sikker på at det var det samme. Overså
at der jo ikke står et det er et Sony, men en Sony CCD sensor.
Tak så kan jeg henvise hende dertil.