Netværk + Webspeed
Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 08-09-02 21:29

Hej.

Beskrivelse af mit system:

5 ports 10/100 switch
NetGear ME102GE acces point
3 pcmcia wlan kort.
1 kabelmodem.

Jeg vil gerne have sat et netværk op således at jeg har et kabel til den
stationære og trådløst netværk på de 3 bærbare.

Jeg har pt. en Webspeed kabelmodem forbindelse med to dynamiske ip-adresser.

Pt. kan jeg få internet til at virke på den stationære og en af de
bærbare...

Kan jeg få det til at virke på alle pc'erne med nuværende opsætning eller
skal jeg have fat i en switch ? I så fald hvor skal den placeres ?

--
Mvh.
Jean

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 09-09-02 21:57

"Jean Christophe B. Thomsen" <jean@studi.dk> wrote:

> 5 ports 10/100 switch
> NetGear ME102GE acces point
> 3 pcmcia wlan kort.
> 1 kabelmodem.

Som de skriver på:

http://www.oncable.dk/?UniversID=617

Mangler du en router:

http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/

P.S.: Jeg arbejder i ovenstående firma.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 10-09-02 09:28

> Som de skriver på:
>
> http://www.oncable.dk/?UniversID=617
>
> Mangler du en router:
>
> http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/

r det ligemeget hvilken router jeg køber eller skal det en med xDSL som
denne ZyXEL som TDC anbefaler.

Tænkte på at købe den lidt billigere D-Link DI-804, men hvis den ikke funger
er der ikke noget ved det jo.

/Jean

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 10-09-02 20:05

"Jean Christophe B. Thomsen" <jean@studi.dk> wrote:

> r det ligemeget hvilken router jeg køber eller skal det en med xDSL som
> denne ZyXEL som TDC anbefaler.

Du skal have en ethernet til ethernet router med NAT, der findes et hav af
dem derude.

> Tænkte på at købe den lidt billigere D-Link DI-804, men hvis den ikke
funger
> er der ikke noget ved det jo.

Både ZyXEL Prestige 304 og D-Link DI-804 fungerer.

Alle disse fungerer:
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/

Jeg vil til dit behov umidelbart anbefale:
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netreth/netngrp614.html

Simpelthen fordi det er den billigste og god nok til dit behov, og sikkert
mere til.

Der findes et hav af andre små ethernet til ethernet routere, hvis du har en
lokal forhandler så spørg han hvilken en han kender, og kan hjælpe dig med
hvis du ringer og har problemer med opsætningen.