Når veninden begynder at flirte ?
Fra : Chokmah

Dato : 08-09-02 20:14

jeg havde i går lejlighed til at gøre et lille eksperiment
jeg har reelt aldrig helt forstået kvinders måde at tænke på
det er en del af charmen at man ikke rigtigt forstår alt
og noget vil være et vedvarende mysterie - inspierede af dette
tog jeg mig den frihed at sætte mig ved Kristine Gazels
pc og fra hendes icq og forhøre mig på om veninderne havde lyst
til at kysse og udforske *den* side af sig selv - i den tro
at de fik icq beskeder fra Kristine - folks - kvinder er
faktisk utroligt høflige - jeg mener hvis en hetero mand får sådan
noget snak fra en af sine venner vil han angiveligt få besked
på at pakke sammen og sove den ud - hvis det her ikke
skulle ende i at han skulle ha nogen på låget - ja nu kender
jeg selvfølig mest folk fra Jylland !

Nå men jeg beskrev hvor *jeg* = Kristine havde opdaget den
nye side af sig selv og havde fantaseret om veninden og
der var well ikke noget at være så bange for ( nå ja herre gud
en hver voksen heteroseksuel mand fra jylland kan jo godt se
at det er en harmløs begivenhed at der ligger 2 kvinder
og gnupper ) nok om det.

men så blev jeg jo alligevel, stik i mod al sund fornuft, ramt
af en smule bondeanger - tænk sig for helved hvis nu en af
de her kvinder rent faktisk i al hemmelighed for sig selv
rent faktisk HAVDE DET PÅ DEN MÅDE :( ? og var brudt ud i
begejstring
og sagt "ja lad os gøre det lad stikke af sammen" - flyde ud
på en eksotisk del af bali for det overtræk som manden/
kærsten hænger på med sin run away bride ?

men hvorom alting er - er jeg den eneste der finder min
lille morsomhed Øhh morsom....?
hvordan vil du selv reagere hvis en nær ven skrev sligt til
dig, en som du troede du kendte godt ???

MvH
Bo M Mogensen

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Britta Larsen

Dato : 08-09-02 22:08

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

Heysa Bo!

> jeg havde i går lejlighed til at gøre et lille eksperiment

Det skal der jo til en gang imellem, men er der ikke også grænser, for hvor
nysgerig, man må have lov at være? :)
Vil da mene at hvis min forlovede gjorde sådan noget så ville jeg nok ikke
blive alt for glad, altså musbruge min icq ol. :)

> [...]
> på en eksotisk del af bali for det overtræk som manden/
> kærsten hænger på med sin run away bride ?

Sådan kan det jo desvære gå.

> men hvorom alting er - er jeg den eneste der finder min
> lille morsomhed Øhh morsom....?

Der må jeg desvære stå af for en gang skyld :)
Det der desvære trænger sig mest på ved det med at du udgiver dig for at
være andet end det du egentlig er en MAND :P
Jeg har desvære selv oplevet noget ligende, men det vil jeg ikke uddybbe :)

> hvordan vil du selv reagere hvis en nær ven skrev sligt til
> dig, en som du troede du kendte godt ???

Vil jeg nok sig hvor mine grænser går til og stadig lade det blive ved
venskabet :)

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Chokmah

Dato : 08-09-02 23:07

On Sun, 8 Sep 2002 23:08:24 +0200, "Britta Larsen" <britta@trab.dk>
wrote:

aloo Brita Larsen

>Det skal der jo til en gang imellem, men er der ikke også grænser, for hvor
>nysgerig, man må have lov at være? :)

Nahh men Kristen hun er en klippe hun kan klare det + jeg i forvejen
kendet de offerne for min undersøgelse og var mere ind rigemeligt
sikker på de kunne tage det

>Vil da mene at hvis min forlovede gjorde sådan noget så ville jeg nok ikke
>blive alt for glad, altså musbruge min icq ol. :)

Nahh....

>Sådan kan det jo desvære gå.

Øhh så havde jeg jo haft et problem !

>Der må jeg desvære stå af for en gang skyld :)

så så ikke så zipet

>Det der desvære trænger sig mest på ved det med at du udgiver dig for at
>være andet end det du egentlig er en MAND :P
>Jeg har desvære selv oplevet noget ligende, men det vil jeg ikke uddybbe :)

jamen det har jeg også det var en brailliansk veninder der fik sin
bror der ikke ku 2 stavelser dansk itl at side og sige perversiteter i
telfonen .... men det var nu hurtigt klaert jeg ringede til poltiet og
forlagde dem sagen og forklarede at jeg havde mindre søsken der kom på
besøg og tog telefonen hvorfor jeg var noget bekymeret - den var de
hurtigt på toppen af .....men Rose ringede så til mig inden noget
bestyrtet da hun havde hørt om min polti anmeldelse

>Vil jeg nok sig hvor mine grænser går til og stadig lade det blive ved
>venskabet :)

Hmm jow men det er da en interesandt tanke ikke ?

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Clark Kent

Dato : 08-09-02 22:09

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse en masse sludder.......

Du er off-topic..........hold dig til emnat for denne gruppe

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-09-02 09:53

Chokmah <chokmah@c.dk> writes:

<SNIP>
> men hvorom alting er - er jeg den eneste der finder min
> lille morsomhed Øhh morsom....?
> hvordan vil du selv reagere hvis en nær ven skrev sligt til
> dig, en som du troede du kendte godt ???

Jeg tror, jeg vil undlade at svare på dit spørgsmål, men i stedet
stille et 'mod-spørgsmål': Hvordan ville du reagere, hvis du fandt ud
af, der var en der havde brudt ind i dit hus, samt rendt rundt og
udgivet sig for at være dig? Sådan; bare fordi det kunne være
'morsomt'!

Ærlig talt, hvis jeg fandt ud af, en af mine venner havde brugt min
computer til at udgive sig for mig, ville jeg ikke bare blive sur -
jeg ville blive harmdirrende arrig. Synes du ikke selv, det du har
gjort er umoralsk, hvis ikke ulovligt?

--
Ole Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-02 13:15

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computer til at udgive sig for mig, ville jeg ikke bare blive sur -
> jeg ville blive harmdirrende arrig. Synes du ikke selv, det du har

Enig, jeg ville bliv stiktosset. Ikke fordi jeg er en sart lille tingest (i
modsætning til en klippe) men fordi det er grænseoverskridende af h..til.
Iøvrigt er det også barnligt og pinligt!
Heldigvis ved jeg med sidderhed at mine venner besidder anstændighed nok i
livet til aldrig at gøre sådan noget. Ligesom de heller ikke åbner min post,
eller snager i andre private ting. Respekt må være kodeordet!

Og ja, enmet er også OT

Carina

Fra : Chokmah

Dato : 09-09-02 16:24

On Mon, 9 Sep 2002 14:15:15 +0200, "-Carina" <Svar til gruppen> wrote:

HI " Carina "

>Enig, jeg ville bliv stiktosset. Ikke fordi jeg er en sart lille tingest (i
>modsætning til en klippe) men fordi det er grænseoverskridende af h..til.
>Iøvrigt er det også barnligt og pinligt!

se nu sider jeg jo og gribes af en trang til at forsvare mig selv
og lad mig da så gøre det - icq brugeren var klar over min unode samt
jeg kender og er føler jeg da selv nære eller gode venner med offerne
for den grovsinde spøg - men efter som jeg har kendt dem i 2-3 år
havde jeg en klare fornemelse af de kunne rumme udåden - hvad de så
også ku !

>Heldigvis ved jeg med sidderhed at mine venner besidder anstændighed nok i
>livet til aldrig at gøre sådan noget.

ej hvor lyder de kedelige

> Ligesom de heller ikke åbner min post,
>eller snager i andre private ting.

det ku jeg nu ikke drømme om du aner ikke hvor
1.) strabart krænkelse af brevfriheden er
2.) det er nu noget helt andet !

>Respekt må være kodeordet!

jamen det kan nu være så mange ting værtinden og jeg - har et skal vi
ikke sige meget specilt forhold - jeg driller hende en del - og jeg er
helt wild med at få hende til at bryde ud i tåre selv om jeg nu ikke
har så meget succes med det mere - hun går sgu og blir imun -
men jeg har arldrig være ondskabsfuld tit grov - men ikke ondskabs
fuld - well hun påstår at jeg og en anden skribent ga hende en ild dåb
på usnet - men det var nu før vi lærte hianden at kende !

men hvor om alting er så har vi det rent faktisk skide skægt med at
tage pis på hianden på den måde .... det er selvføligt klart at ikke
alle medmenskelig rellationer kan rumme en sådan brede af humor
og det tror jeg da heller ikke der er nogen der forventer !

>Og ja, enmet er også OT

Nahh der er du nu i skoven selv om de to bogstaver er på mode pt så
vil du nu finde fuld fundasdægning for dem kik :
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.snak.seksualitet

Thi der tages jo udgangs punkt i en sex og samlivs relateret
situasion.
MvH
Bo M Mogensen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-02 16:44

Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:

hej alle sammen...

nu føler jeg mig nødsaget til at komme Bo til hjælp.....
jeg er den "sagesløse" veninde som var offer for den lille spøg bo kastede
sig ud i....

> [...]
> for den grovsinde spøg - men efter som jeg har kendt dem i 2-3 år
> havde jeg en klare fornemelse af de kunne rumme udåden - hvad de så

for det første lånte Bo med garanti Kristines ICQ med hendes samtykke... og
efter hvad jeg forstod sidenhen stod hun sågar og kiggede med, eller blev
ihvertfald gjort opmærksom på hvad han havde foretaget sig umiddelbart
efter...

jeg har kendt Bo og Kristine nogen lunde lige lang tid, og holder enormt
meget af dem begge..... fra dem begge kan jeg forvente en del gas.... og det
er ikke første gang at jeg har været udsat for hans humor....

> ej hvor lyder de kedelige

*G* jeg må give dig ret... hvis man indimellem ikke kan tage gas på hinanden
så er livet godt nok kedeligt*G*

> det ku jeg nu ikke drømme om du aner ikke hvor
> 1.) strabart krænkelse af brevfriheden er
> 2.) det er nu noget helt andet !

nu tror jeg ikke et sekundt på at bo har gjort nogetsomhelst andet end at
skrive fra kristines ICQ... så jeg kan slet ikke forstå denne hidsen op over
noget så banalt som en lånt computer....

> [...]
> alle medmenskelig rellationer kan rumme en sådan brede af humor
> og det tror jeg da heller ikke der er nogen der forventer !

ærlig talt så tror jeg Bo aldrig havde kastet sig ud i dette lille
eksperiment hvis han ikke havde kendt mig... han ved jeg kan tåle det og han
ved at hverken kristine eller jeg vil holde ham det ilde op...

> [...]
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.snak.seksualitet
>
> Thi der tages jo udgangs punkt i en sex og samlivs relateret

jeg mener heller ikke det er OT..... da det jo startede med et
tankeeksperiment om hvordan kvinder reagerer når veninden pludselig begynder
at flirte...

jeg skal da gerne være den første til at indrømme at jeg var komplet paf i
den anden ende af linien og ikke anede hvad jeg skulle sige og gøre..... men
som den søde fyr Bo nu engang altid har vist sig at være, afslørede han
spøgen inden den kom for vidt.....
jeg tror i alt det udviklede sig til måske 5-6 beskeder der smuttede frem og
tilbage og selvom jeg var paf og smårystet da det gik op for mig, så kan jeg
bagefter godt se det ustyrligt morsomme i hele seancen.....

og for en god ordens skyld så har kristines og mit venskab ikke lidt nogen
nød.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Chokmah

Dato : 09-09-02 17:48

On Mon, 9 Sep 2002 17:43:52 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

HI Sabina

> [...]
>efter hvad jeg forstod sidenhen stod hun sågar og kiggede med, eller blev
>ihvertfald gjort opmærksom på hvad han havde foretaget sig umiddelbart

hun stod sgu og rettede mine stavefejl fordi hun ikke ville have
hængene på sig hun ikke ku stave

>jeg skal da gerne være den første til at indrømme at jeg var komplet paf i
>den anden ende af linien og ikke anede hvad jeg skulle sige og gøre.....

du var MEGET høflig men godt nok snoed som et diplomatisk
spørgsmåls tegn !

> men
>som den søde fyr Bo nu engang altid har vist sig at være, afslørede han
>spøgen inden den kom for vidt.....

jaeeee jeg synes nu at erindre du kaldte mig for : skid

>jeg tror i alt det udviklede sig til måske 5-6 beskeder der smuttede frem og
>tilbage og selvom jeg var paf og smårystet da det gik op for mig, så kan jeg
>bagefter godt se det ustyrligt morsomme i hele seancen.....

jamen det var da skide skægt - men det var sgu da også lidt
spænnede ? - men nej det er ikke hvem som helst jeg ville have
lavet den med - jeg tror nu at jeg vil runde af med at gu freYa
skylden hun er sgu tæt på umuligt at slå af pinden når det kommer til
en grov joke - hun har givet mig væmeligt kvinde syn den frygteligt
liberale kvinde der nu er indehaveren af mit hjerte mit liv mit
udødelige venskab - humor alvor min basherta
måske udspringer min dårlige moral af at kvaliteten på min elskede og
mine venner er for høj til - at den kan gå ind under hvad man kan
finde almindeligt akceptabelt - men på den anden side så er det nu
hvor om alting er min erfaring man kan stort set altid være faktisk
temligt grov hvis bare man ikke er ondskabsfuld .

for i selve grovheden ligger der jo egentligt også en tillid til det
andet menneskes rumelighed.

MvH
Bo MM

Fra : Steen Johansen

Dato : 10-09-02 00:04

hun stod sgu og rettede mine stavefejl fordi hun ikke ville have
hængene på sig hun ikke ku stave

Totalt tosseri
MvH Steen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-02 07:07

Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:

> du var MEGET høflig men godt nok snoed som et diplomatisk
> spørgsmåls tegn !

*G* hehee.... indimellem må man sno sig

> jaeeee jeg synes nu at erindre du kaldte mig for : skid

ja da*G* men ikke pga spørgsmålet som sådan, mere hele situationen omkring
det*G*

> jamen det var da skide skægt - men det var sgu da også lidt
> spænnede ? - men nej det er ikke hvem som helst jeg ville have
> lavet den med -

tror jeg bestemt heller ikke.....

> [...]
> hvor om alting er min erfaring man kan stort set altid være faktisk
> temligt grov hvis bare man ikke er ondskabsfuld .

måske..... jeg ved da ikke om vi ( i dette tilfælde kristine og jeg og
bente) har et større hjerte end andre mennesker.... men jeg ved at ingen af
os tror at du mener noget ondt med det du gør, på nogen måde...... snarere
tværtimod har jeg en klar opfatelse af at det er en af dine metoder til at
vise at du holder af os

> for i selve grovheden ligger der jo egentligt også en tillid til det
> andet menneskes rumelighed.

nemlig

--

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-09-02 09:08

Chokmah wrote:

> hun stod sgu og rettede mine stavefejl fordi hun ikke ville have
> hængene på sig hun ikke ku stave

Derudover ville det være alt for gennemskuelig, at Kristine lige
pludselig laver stavefejl.

Så ville joken slet ikke virke.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Roden

Dato : 09-09-02 19:01

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev

> [...]

> meget af dem begge

> som den søde fyr Bo nu engang altid har vist sig at være,

Du kan da ikke mene Bo Hundegalskabs jeg skal klage over dig med det samme
du rører dit tastatur Mogensen, vel ?

Det må være en anden Bo, ikke ? Måske Bo Warming eller en anden Bo ?

Mvh
Roden

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-02 19:22

Roden <Bulder@hotmail.com> wrote:

> Du kan da ikke mene Bo Hundegalskabs jeg skal klage over dig med det
> samme du rører dit tastatur Mogensen, vel ?
>
> Det må være en anden Bo, ikke ? Måske Bo Warming eller en anden Bo ?

nej så absolut ikke.... jeg mener helt konkret Bo M Mogensen..... og jeg
står faktisk 100% bag mine or i denne sag.... Bo er en af de sødeste
mennesker jeg kender og absolut en person jeg nærer stor respekt for....

at nogle andre har et udestående med ham kan og vil jeg ikke tage mig
af.....

--

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-02 21:22

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> nu føler jeg mig nødsaget til at komme Bo til hjælp.....
> jeg er den "sagesløse" veninde som var offer for den lille spøg bo kastede

Jamen, Bo bad selv om en vurdering af hvad vi andre ville sige til "spøgen".
Det har han så fået....

> [...]
> efter hvad jeg forstod sidenhen stod hun sågar og kiggede med, eller blev
> ihvertfald gjort opmærksom på hvad han havde foretaget sig umiddelbart

Han brugte selv formuleringen 'tog mig selv friheden....'. Derfor antog jeg
at han ikke havde spurgt om lov....Ellers er det vel ikke en frihed at tage
sig?

> [...]
det
> er ikke første gang at jeg har været udsat for hans humor....

Humor er en smagssag...

> *G* jeg må give dig ret... hvis man indimellem ikke kan tage gas på
hinanden
> så er livet godt nok kedeligt*G*

Det kan man også sagtens. Men for mig stopper det ved steder hvor man kan
have personlige ting nedskrevet. Min computer står ikke tændt når her er
gæster. For det første fordi det er mange personlige og arbejdsrelaterede
informationer på den. Men også fordi jeg finder det en smule 'usocialt'.

> [...]
over
> noget så banalt som en lånt computer....

Jeg hidser mig ikke op. Som skrevet før; han spurgte jo selv efter folks
mening over 'spøgen'.

Tja, bredde eller indsnæverthed, afhængig af øjet der ser....

> [...]
han
> ved at hverken kristine eller jeg vil holde ham det ilde op...

Det er ganske fint alt sammen. Det er bare ikke sådan det fremgår af Bos
oprindelige indlæg, slet slet ikke!

Jeg vidste ikke du var i en sex og samlivs relation med Kristine
Gazal....Man skal jo kun have fulgt en anelse med for at vide at hun er
nygift...

> jeg mener heller ikke det er OT..... da det jo startede med et
> tankeeksperiment om hvordan kvinder reagerer når veninden pludselig
begynder
> at flirte...

Jeg troede det handlede om 'joken'

> [...]
> bagefter godt se det ustyrligt morsomme i hele seancen.....
>
> og for en god ordens skyld så har kristines og mit venskab ikke lidt nogen

Carina uden " "

Fra : Lars Fischer

Dato : 09-09-02 22:01

"-Carina" <Svar til gruppen> wrote

> Jeg vidste ikke du var i en sex og samlivs relation med Kristine
> Gazal....Man skal jo kun have fulgt en anelse med for at vide at
> hun er nygift...

Hvilket vist heller ikke var det indlægget handlede om. Det handlede
derimod om, at Bo havde opdaget, at kvinder (eller ihvertfald de
kvinder der var med i Bos eksperiment) ikke har samme neurotisk-
angstfyldte reaktion på selv den mindste antydning af homoseksualitet
som Bo (og mange andre mænd) har.

Mere præcist handlede det måske om, at Bo har lært, at mens Bo og
andre mænd føler deres mandighed truet af homoseksualitet, så oplever
kvinder typisk ikke homoseksualitet som en trussel mod deres
kvindelighed.

Det er jo en interresant forskel, og det var det Bo gerne ville
diskutere. Har du mon noget at sige om det? Eller vil du hellere
brokke dig over, at Bo og hans venner er anderledes end dig?

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-02 23:39

"Lars Fischer" <fischer@suk.dk> skrev i en meddelelse
> "-Carina" <Svar til gruppen> wrote

Det kommer til at fremgå flere steder at de to er par..hvilket vel også er
grunden til at hun selv dementere det?

> Det er jo en interresant forskel, og det var det Bo gerne ville
> diskutere. Har du mon noget at sige om det? Eller vil du hellere
> brokke dig over, at Bo og hans venner er anderledes end dig?

Bo skriver: 'men hvorom alting er - er jeg den eneste der finder min
lille morsomhed Øhh morsom....?'

Det betragter jeg som et spørgsmål han gerne vil have svar på. Jeg kunne
have valgt bare at skrive: 'Ja, det er nu nok den eneste af os der gør'.
Istedet begrundede jeg mit svar!

Carina

Fra : Lars Fischer

Dato : 09-09-02 23:45

> [...]

> min
> lille morsomhed Øhh morsom....?'
>
> Det betragter jeg som et spørgsmål han gerne vil have svar på.

Det er tilladt at læse mellem linierne.

/Lars

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-02 22:04

> Jamen, Bo bad selv om en vurdering af hvad vi andre ville sige til
> "spøgen". Det har han så fået....

ja det har han såsandelig.... men måske burde de oprindelige tanker om
spøgen revuderes nu hvor der er kommet lidt flere facts på bordet?

> Han brugte selv formuleringen 'tog mig selv friheden....'. Derfor
> antog jeg at han ikke havde spurgt om lov....Ellers er det vel ikke
> en frihed at tage sig?

kan ske det var for at tage brodden lidt af hans ord?? som det er kommet
frem nu var det altså med kristines samtykke og endda hjælp....

> Humor er en smagssag...

måske...men forestil dig engang at dette blev gjort mod dog af en veninde
der kendte dig godt i samarbejde med en kammerart som også kendte dig godt
og havde vane for at tage lidt gas på dig, uden at overskride grænser
naturligvis..... ville reaktionen være den samme??
Bo overtrådte ikke på noget tidspunkt min eller kristines grænse..... så
smags sag eller ej, så handler det vel mere om at du skal være i stand til
at putte dig selv i en lignende situation.....

> [...]
> her er gæster. For det første fordi det er mange personlige og
> arbejdsrelaterede informationer på den. Men også fordi jeg finder det

det er så din holdning til det..... i mit hjem står vores computere altid
tændt, og på trods af at der også står personlige ting på den har jeg tillid
nok til mine venner så jeg ikke føler mig generet hvis de anvender min
computer.... at du finder det usocialt er fair nok..... vi kan dog godt
finde på en masse sociale ting at gøre omkring computeren.... det behøver jo
ikke hele tiden handle om kaffe og kage og brædtspil......

> Jeg hidser mig ikke op. Som skrevet før; han spurgte jo selv efter
> folks mening over 'spøgen'.

du kunne nu have narret mig med dit ordvalg......

> Tja, bredde eller indsnæverthed, afhængig af øjet der ser....

så absolut.... men jeg må jo indrømme at Bo er en af de mest observerende
mennesker jeg har mødt i mit liv... inden for få minutter efter vores første
møde havde han et klart billede af mig som person, og det har til dato ikke
ramt forkert... så indsnævret vil jeg på intet tidspunkt kunne kalde
ham...... og mig selv heller ikke....

> Det er ganske fint alt sammen. Det er bare ikke sådan det fremgår af
> Bos oprindelige indlæg, slet slet ikke!

nej men det ved du så nu...

> Jeg vidste ikke du var i en sex og samlivs relation med Kristine
> Gazal....Man skal jo kun have fulgt en anelse med for at vide at hun
> er nygift...

samliv hører ikke udelukkende ind under seksuelt samliv......
desuden står der i fundatsen : Gruppen er ment som et frit forum for snak og
diskussioner om alt, der har relation til erotik, sex, samliv, parforhold og
menneskets seksualitet. Selvoplevede eller historier baseret på ren fantasi
er også velkomne.

og i betragtning af det oprindelige indlæg mener jeg i høj grad der er tale
om menneskets seksualitet i denne sammenhæng....

> Jeg troede det handlede om 'joken'

så har du ikke nærlæst teksten.....

--

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-02 23:47

> ja det har han såsandelig.... men måske burde de oprindelige tanker om
> spøgen revuderes nu hvor der er kommet lidt flere facts på bordet?

Jo, men man kan da ikke bede folk om at tage stilling fra ét udgangspunkt,
være utilfreds med svaret, og derfor komme med et nyt udgangspunkt.....

> kan ske det var for at tage brodden lidt af hans ord?? som det er kommet
> frem nu var det altså med kristines samtykke og endda hjælp....

Ja, kommet frem. Det er en helt anden historie der kommer frem hen af
vejen...

> smags sag eller ej, så handler det vel mere om at du skal være i stand til
> at putte dig selv i en lignende situation.....

Igen, så er det ikke udganspunktet i Bos beskrivelse af forløbet....
Jeg kan sagtens putte mig selv i en ligende situation, jeg bryder mig stadig
ikke om det. Ej heller at være den i den anden ende.
Kald mig endelig blufærdig, det er faktisk et godt ord i denne sammenhæng.
Og nok en del mere passende end kedelig.

> [...]
jo
> ikke hele tiden handle om kaffe og kage og brædtspil......

Og så har du lige afsløret at du ikke besidder bare en snert af Bos evne til
at 'læse' folk....

> du kunne nu have narret mig med dit ordvalg......

Ork dog, der skal mere og andet til at hidse mig op...

Den er feset ind. Og en sidste gang: Intet af dette nævner Bo noget om i det
oprindelige indlæg. Havde han nu skrevet: Kristine og jeg, fra hendes
computer, tog pis en anden pige jeg kender ved at spørge sådan og sådan.

Så havde indlægget været mig ligegyldigt og jeg havde ikke forholdt mig til
det.

> nej men det ved du så nu...
>

> så har du ikke nærlæst teksten.....

Bo skriver: "men hvorom alting er - er jeg den eneste der finder min
lille morsomhed Øhh morsom....?"

Det er for mig et spørgsmål om jokens karakter....

Carina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-02 06:52

> Jo, men man kan da ikke bede folk om at tage stilling fra ét
> udgangspunkt, være utilfreds med svaret, og derfor komme med et nyt
> udgangspunkt.....

hvem er utilfredse med svaret?? ikke mig... jeg synes bare det er plat at se
på at folk overfalder Bo for noget som de har opfattet forkert.... thats
all.... men undskyld mange gange.... du behøver naturligvis ikke tage
stilling til situationen ud fra et nyt synspunkt......

> Ja, kommet frem. Det er en helt anden historie der kommer frem hen af
> vejen...

ikke i min opfattelse..... jeg læste og opfattede det oprindelige indlæg som
det skete... ellers havde jeg aldrig sagt god for at han havde sendt det her
til gruppen... jeg skrev her jo også først da jeg opdagede at visse
mennesker helt havde misforstået det.....

> [...]
> Kald mig endelig blufærdig, det er faktisk et godt ord i denne
> sammenhæng. Og nok en del mere passende end kedelig.

hvad du kalder dig selv må du egentlig selv om.... men jeg tror nu det er de
færreste piger der ikke på et eller andet tidspunkt har leget med tanken i
det mindste..... jeg ved jeg har, og langt de fleste af kvinderne i min
omgangskreds har også.... altså enten leget med tanken eller med andre
kvinder that is.....

blufærdighed mener jeg faktisk ikke rigtig har noget med det at gøre.....
jeg kan finde en masse andre ord jeg mener vil være mere passende men det
synes jeg egentlig ikke jeg vil være bekendt..... men for mig er
blufærdighed ikke noget man kan opleve i den grad fra gode venner og over en
computer.....

> Og så har du lige afsløret at du ikke besidder bare en snert af Bos
> evne til at 'læse' folk....

nu har jeg ikke mødt dig vel?? der er væsentlig forskel at sidde i et
offentligt forum online og skrive som her, og så at møde personen face 2
face......

> Ork dog, der skal mere og andet til at hidse mig op...

åbenbart ikke ifølge dine egne udtalelser......

> [...]
> om i det oprindelige indlæg. Havde han nu skrevet: Kristine og jeg,
> fra hendes computer, tog pis en anden pige jeg kender ved at spørge

Bo skrev det som det skete fra hans synsvinkel..... hvorfor skulle han
skrive det på en anden måde??
desuden spurgte han endda om tilladelse til at sende det hertil.... så jeg
synes helt ærligt at den antydede vrede og forargede miner var
malplaceret...

> Så havde indlægget været mig ligegyldigt og jeg havde ikke forholdt
> mig til det.

you sure??

> Bo skriver: "men hvorom alting er - er jeg den eneste der finder min
> lille morsomhed Øhh morsom....?"
>
> Det er for mig et spørgsmål om jokens karakter....

forholder du dig kun til et indlæg 100% ud fra formuleringen af et
spørgsmål??
--

Fra : Anita

Dato : 10-09-02 09:34

"Sabina Hertzum" skrev
> -Carina wrote:
KLIP

Hvis dette havde været irl, havde jeg nok på nuværende tidspunkt spurgt, om
ikke I ku' gå udenfor og slås

/Anita

fut: dk.snak.snik

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-02 09:52

> [...]
> all.... men undskyld mange gange.... du behøver naturligvis ikke tage
> stilling til situationen ud fra et nyt synspunkt......

Ikke opfattet forkert, opfattet som det stod skrevet. Det er jo først
bagefter det kommer frem at alle de implicerede kender hinanden særdeles
godt - så er det for mig at se en anden, og lidt mere kedelig
historie.....Udfra at alle kendte alle og vidste hvad der foregik, så er det
egentlig ikke noget jeg har en holdning til....

> [...]
> det mindste..... jeg ved jeg har, og langt de fleste af kvinderne i min
> omgangskreds har også.... altså enten leget med tanken eller med andre

Det er stadig ikke det jeg hentyder til. Iøvrigt tror jeg du har ganske ret.
Jeg tror det er ganske normalt, og derfor ser jeg ikke det spændende i at
nogle piger blev spurgt om de kunne tænde på andre piger. Jeg tror at svaret
i 90 % tilfælde ville være: Ja!

> [...]
> synes jeg egentlig ikke jeg vil være bekendt..... men for mig er
> blufærdighed ikke noget man kan opleve i den grad fra gode venner og over

Blufærdig er måske ikke det rigtige ord, privat er måske bedre. Ja, jeg
værner meget om mit privatliv. Derfor har venner ikke adgang til min pc, på
samme måde som de ikke har adgang til min mobiltelefon, kalender og andre
personlige ting. Ikke at jeg har noget at skjule, det er bare der min grænse
går.

> nu har jeg ikke mødt dig vel?? der er væsentlig forskel at sidde i et
> offentligt forum online og skrive som her, og så at møde personen face 2
> face......

Jo, men så lad være med at antage sådan noget ævl..Ja, undskyld!

> åbenbart ikke ifølge dine egne udtalelser......

Jeg kan ikke hidse mig over denne diskussion, men jeg kunne hidse mig op,
hvis samme situation var hændt mig i virkeligheden.

> [...]
> desuden spurgte han endda om tilladelse til at sende det hertil.... så jeg
> synes helt ærligt at den antydede vrede og forargede miner var

Fordi det åbenbart skete på en anden måde. I beskriver jo et helt andet
forløb end det Bo beskriver.

> you sure??

Jepsen bebsen, som jeg skriver ovenfor synes jeg emnet 'kvinder der tænder
på kvinder' er kedeligt. Ikke selve det at de gør det. Men det at tale om
det....For mig er der intet nyt/særligt i det, og betragter det på lige fod
med 'kvinder der tænder på mænd'...

> forholder du dig kun til et indlæg 100% ud fra formuleringen af et
> spørgsmål??

Ikke altid, det kommer an på hvad jeg finder relevant/spændende i et indlæg.
Man kan jo altid anskue et indlæg fra flere vinkler, og i det indlæg Bo
skrev valgte jeg at forholde mig til det ene spørgsmål....

Som en anden skriver, så er det jo ikke nemt at vide at alle kender alle
her. Hvem der er ven med hvem? Hvem der er gift med hvem? Og hvem der holder
uendeligt meget af hvem?

Jeg valgte at forholde mig til Bos spørgsmål om det var en morsomhed eller
ej udfra nogle præmisser om hændelsforløbet. Bagefter viser det sig at der
var helt andre præmisser tilstede. Og ender faktisk med at være en intern
historie om nogle venners moro med hinanden....Hvilket jo er en helt anden
sag...

EOD, inden flere beskyldninger om en snerpet hystade der drikker kaffe og
spiser kage....Bare fordi man ikke deler sit privatliv med 2/3 af det danske
usenet....

Carina

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-09-02 10:09

-Carina wrote:

> .Udfra at alle kendte alle og vidste hvad der foregik, så er det
> egentlig ikke noget jeg har en holdning til....

De eneste som vidste hvad der foregik i de minutter joken stod på var
Kristine og Bo.

Først bagefter faldt alle brikker på plads.

Fra : Chokmah

Dato : 10-09-02 15:07

On Tue, 10 Sep 2002 10:51:53 +0200, "-Carina" <Svar til gruppen>
wrote:

> [...]
>historie.....Udfra at alle kendte alle og vidste hvad der foregik, så er det
>egentlig ikke noget jeg har en holdning til....

jamen så var pointen jo også gåed af indlæget - som jo reelt gik på
hvordan man ville reagere på hvordan - man selv ville reagere hvis der
kommer sligt et udspil fra en man troede man kendte godt ...

ikke så meget om hvordan man ville reagere på hvis der var en der
angreb ens mail icq messenger osv for at side og udgi sig for at være
en anden - det er selvføligt nemmer at skrive om det er selv jeg klar
over er noget grise - fy .....

men som man sener har kunnet læse sig til var der nogenlunde moralsk
dægning for udåden - da de implicerede parter var bekendte og der var
fra min side taget højde for det .

men det var jo netop det interesandte hvordan man reagere på noget som
man tror man kender til et andet menneske også kommer der noget
uventet - er du med ? -

MvH
Bo MM

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-02 17:29

> [...]
> historie.....Udfra at alle kendte alle og vidste hvad der foregik, så
> er det egentlig ikke noget jeg har en holdning til....

nu tror jeg du har misforstået endnu mere....

situation: Bo låner med kristines samtykke hendes icq og prøver for sjov at
skrive til et par nære veninder for at se deres reaktion på en opfordring
til at kysse...
alle vidste ikke hvad der foregik umiddelbart, kun bo og kristine....
efterfølgende inden spøgen gik for langt, fik vi andre det at vide....

> [...]
> det spændende i at nogle piger blev spurgt om de kunne tænde på andre
> piger. Jeg tror at svaret i 90 % tilfælde ville være: Ja!

sansyneligvis.... personligt vil jeg dog sige nej*G* jeg tænder ikke på
andre kvinder*G* men det betyder ikke at jeg ikke har eksperimenteret....

> [...]
> min pc, på samme måde som de ikke har adgang til min mobiltelefon,
> kalender og andre personlige ting. Ikke at jeg har noget at skjule,

fair nok... det er din grænse......

> Jo, men så lad være med at antage sådan noget ævl..Ja, undskyld!

jeg antog skam ingenting*G* jeg påpegede hvordan det var her i huset....
thats all... du har misforstået mig hvis du har opfattet det
anderledes......

> Fordi det åbenbart skete på en anden måde. I beskriver jo et helt
> andet forløb end det Bo beskriver.

nej det gør vi faktisk ikke... jeg synes faktisk Sott beskriver det bedst

> [...]
> at tale om det....For mig er der intet nyt/særligt i det, og
> betragter det på lige fod med 'kvinder der tænder på mænd'...

hvad med " kvinde tænder på veninde, veninde ved det ikke, endnu" ville det
være interessant? det var nemlig det tankeeksperimentet udløb fra.... ikke
bare "kvinde tænder på kvinde"....

> Ikke altid, det kommer an på hvad jeg finder relevant/spændende i et
> indlæg. Man kan jo altid anskue et indlæg fra flere vinkler, og i det
> indlæg Bo skrev valgte jeg at forholde mig til det ene spørgsmål....

du valgte altså bevidst at forholde dig til den del af indlægget der var
sekundært?? ihvertfald i forhold til gruppens fundats.....

> Som en anden skriver, så er det jo ikke nemt at vide at alle kender
> alle her. Hvem der er ven med hvem? Hvem der er gift med hvem? Og
> hvem der holder uendeligt meget af hvem?

hvis man havde brugt et par minutter på at læse indlægget så ville man nok
have opfattet at der ikke var tale om helt fremmede individer.....

> [...]
> sig at der var helt andre præmisser tilstede. Og ender faktisk med at
> være en intern historie om nogle venners moro med hinanden....Hvilket

den oprindelige spøg var delvist intern, ja.... men oplægget var såsandelig
ikke... den var faktisk udformet ret så generelt, hvis du spørger mig...

> EOD, inden flere beskyldninger om en snerpet hystade der drikker
> kaffe og spiser kage....Bare fordi man ikke deler sit privatliv med
> 2/3 af det danske usenet....

*G* der er skam intet i vejen med at være en snerpet hystade der drikker
kaffe og spiser kage*G* sådan en har jeg også været engang, og flere af mine
veninder ligeså )
og så synes jeg måske det er højt sat at antyde at 2/3 del af det danske
usenets brugere læser med i dss*G*

--

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-02 17:47

> [...]
> alle vidste ikke hvad der foregik umiddelbart, kun bo og kristine....
> efterfølgende inden spøgen gik for langt, fik vi andre det at vide....

Jamen det er helt fint, men stadig uanstændigt, hvis det foregik fra min
computer. Nu har jeg dog ikke ICQ..så jeg burde være sikret *g*

> sansyneligvis.... personligt vil jeg dog sige nej*G* jeg tænder ikke på
> andre kvinder*G* men det betyder ikke at jeg ikke har eksperimenteret....

Nææ..netop. Det er ganske almindeligt

> [...]
det
> være interessant? det var nemlig det tankeeksperimentet udløb fra.... ikke

Hm, umiddelbart virker det lidt 'sladderagtigt' på mig. Måske fordi jeg er
'vokset op' med to veninder, der begge har pigekærester i dag. Og de har
begge nægtet at anerkende deres seksualitet før inden for det seneste år. Vi
er 29 i dag, jeg har kendt dem fra vi var 14. Det har været temmelig
anstrengede, fordi det har været åbenlyst for alle andre end dem selv.
Derfor har det med veninde-der-tænder-på-veninde været gennemtærsket det
meste af min ungdom. Og jeg fandt det temmelig kedeligt til sidst.

> du valgte altså bevidst at forholde dig til den del af indlægget der var
> sekundært?? ihvertfald i forhold til gruppens fundats.....

Ja, jeg forholdt mig til det jeg havde en en mening om. Og tillid er vel
vigtig i en hver relation, samliv eller ej...

> hvis man havde brugt et par minutter på at læse indlægget så ville man nok
> have opfattet at der ikke var tale om helt fremmede individer.....

Nej, kun at Bo og Kristine måtte kende hinanden. Resten var ikke åbenlyst...
Mine venner fra forskellige steder i mit liv kender foreks. ikke hinanden.
Og jeg tror iøvrigt heller ikke det ville være en ubetinget succes *g*, så
det er nok meget godt!

> *G* der er skam intet i vejen med at være en snerpet hystade der drikker
> kaffe og spiser kage*G* sådan en har jeg også været engang, og flere af
mine
> veninder ligeså )

Jeg synes der er noget i vejen med en hystade..det er i hvert fald ikke
sådan en jeg er. Selv om det ville falde umanerligt nemt *g*...Det må være
et kvindeligt gen.

> og så synes jeg måske det er højt sat at antyde at 2/3 del af det danske
> usenets brugere læser med i dss*G*

Jeg er sikker på at de smuglæser med

Carina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-09-02 12:02

-Carina <Svar til gruppen> wrote:

> Jamen det er helt fint, men stadig uanstændigt, hvis det foregik fra
> min computer. Nu har jeg dog ikke ICQ..så jeg burde være sikret *g*

hvad nu hvis det foregik fra en venindes computer, og du var "offer"?

> Hm, umiddelbart virker det lidt 'sladderagtigt' på mig.

sladderagtigt??? det kan jeg _slet_ ikke få til at hænge sammen... hvad
mener du??

> [...]
> andre end dem selv. Derfor har det med veninde-der-tænder-på-veninde
> været gennemtærsket det meste af min ungdom. Og jeg fandt det

kan da godt ske det er derfor......

> [...]
> foreks. ikke hinanden. Og jeg tror iøvrigt heller ikke det ville være
> en ubetinget succes *g*, så det er nok meget godt!

det er nok de færreste venner der kender hinanden på kryds og tværs....

> Jeg synes der er noget i vejen med en hystade..det er i hvert fald
> ikke sådan en jeg er. Selv om det ville falde umanerligt nemt
> *g*...Det må være et kvindeligt gen.

det er de færreste kvinder jeg kender der ikke fra tid til anden kan være
hystader*G*
lige som det også er de færreste kvinder jeg kender der er hystader hele
tiden.... men jeg tror du har ret*G* det må være et kvindegen*G*
læste for nyligt i et blad at nogle mente at hysteri skyldes at livmoderen
skreg på at blive gravid*GGG*
ikke at jeg mener det men teorien er da morsom....

--

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-02 16:54

> hvad nu hvis det foregik fra en venindes computer, og du var "offer"?

Jeg ville aldrig svare på spørgsmålet via ICQ, eller anden
kommunikationsform.
Hvis folk ikke turde spørge 'face to face', så ville jeg ikke gide svare....

> sladderagtigt??? det kan jeg _slet_ ikke få til at hænge sammen... hvad
> mener du??

Altså om man gerne vil vide sådan noget om folk. Hvad rager det mig om mine
veninder tænder på piger, hvis jeg ikke tænder på dem? Jeg ville da til
enhver tid lytte hvis det var noget de ville snakke om. Eller hvis de ville
fortælle at de tænder på mig. Men ellers er det ikke noget jeg bryder mit
hoved med.....

Og hvis de tændte på mig, ville jeg i de fleste tilfælde ikke tænde igen -
og et par stykker ville jeg måske udforske lidt nærmere...Mere ville der
ikke være i det. Jeg ville ikke få et akavet forhold til dem bagefter...

Carina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-09-02 17:01

> [...]
> igen - og et par stykker ville jeg måske udforske lidt nærmere...Mere
> ville der ikke være i det. Jeg ville ikke få et akavet forhold til

ja jeg ved ikke hvorfor.. men jeg kan slet ikke få kringlet denne situation
derhen hvor du er nu......
hvad er der "sladderagtigt" i at en af dine veninder feks spørger om du
kunne tænke dig at prøve at kysse hende?

jeg kunne måske forstå det hvis det var ude i 3 og 4 person.... men det du
siger her giver slet ingen mening for mig...
ikke i relation til den oprindelige situation...

--

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-02 17:49

> [...]
> hvad er der "sladderagtigt" i at en af dine veninder feks spørger om du
> kunne tænke dig at prøve at kysse hende?

Jeg kan ikke se mine egne indlæg lige nu, det er en anelse forvirrende

Jamen, så misforstod jeg. Jeg troede det var f.eks Bos interesse i at vide
om nogle af Kristines veninder tændte, hvordan de ville reagere osv.
Hvis en veninde spurgte mig direkte; helt fint.
Hvis en anden veninde spurgte mig hvordan jeg tror en trejde veninde ville
reagere eller lign., så ville jeg synes det var lidt underligt. Self. igen
afhængig af formålet med at spørge. Hvis nu formålet er at veninde A tænder
på veninde B, og så vil høre mig hvordan jeg tror veninde B vil tackle
dette, så kunne jeg måske godt finde på at svare....

> jeg kunne måske forstå det hvis det var ude i 3 og 4 person.... men det du
> siger her giver slet ingen mening for mig...
> ikke i relation til den oprindelige situation...

Var den oprindelige situation ikke at Bo ville vide noget om Kristines
veninder og deres reaktion?

Carina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-09-02 18:32

> Jeg kan ikke se mine egne indlæg lige nu, det er en anelse
> forvirrende

sådan kan det jo gå

> Jamen, så misforstod jeg. Jeg troede det var f.eks Bos interesse i at
> vide om nogle af Kristines veninder tændte, hvordan de ville reagere
> osv.

hvis det var tilfældet kunne han bare spørge...... jeg tror det der havde
bo's interesse var selve eksperimentet, ikke så meget de oplysninger der kom
ud af det....

> Hvis en veninde spurgte mig direkte; helt fint.

oprindeligt var det jo det der var situationen...
at jeg troede min veninde spurgte mig om det ik?

> [...]
> veninde A tænder på veninde B, og så vil høre mig hvordan jeg tror
> veninde B vil tackle dette, så kunne jeg måske godt finde på at

se her kan jeg godt følge din sladderteori... men reelt set tror jeg at jeg
ville reagere præcis som du*G*

> Var den oprindelige situation ikke at Bo ville vide noget om Kristines
> veninder og deres reaktion?

jo om vores reaktion.... ikke så meget selve oplysningerne.... så langt
nåede det jo slet ikke ihvertfald for mit vedkommende....
han lagde ud med at lave et eksperiment ind i hjertet på "venindefølelserne"
som jeg opfatter det.....
vores personlige fornemmelser og reaktioner og følelser i denne retning
opfattede jeg slet ikke som relevante.... for det var ikke selve oplysningen
om " vil du kysse en veninde der bød sig til", han søgte...... mere
reaktionen på hvordan en kvinde ville reagere hvis en veninde viste sig at
være "bi-curious" i hendes retning....
giver det nogen mening??

--

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-02 19:03

> [...]
> om " vil du kysse en veninde der bød sig til", han søgte...... mere
> reaktionen på hvordan en kvinde ville reagere hvis en veninde viste sig at

Ja, altså Bo var som udgangspunkt ligeglade med om de svarede: 'Ja, skønno
lad os tage til Bali og dyrke pigesex resten af livet' eller 'Nej, fy for
pokker da, jeg vil gerne have et rigtig mandfolk', men han var interesseret
i måden de reagerede og svarede på.

Så er den ged vist barberet

Carina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-09-02 19:05

> [...]
> 'Nej, fy for pokker da, jeg vil gerne have et rigtig mandfolk', men
> han var interesseret i måden de reagerede og svarede på.

som jeg opfattede det ja*G* men reelt set kan bo jo kun selv svare på det
her

og så vil jeg lige anmode dig om at skrive lige under det du vil svare på,
og så klippe det væk du ikke direkte svarer på...
det gør en masse for overskueligheden når alt det overflødige er væk
kik evt på www.usenet.dk

--

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-09-02 10:59

Hej Mark

> *G* der er skam intet i vejen med at være en snerpet hystade der
> drikker kaffe og spiser kage*G* sådan en har jeg også været engang,
> og flere af mine veninder ligeså )

Kaffe og kage rocks. Holder meget af begge dele. Jeg kunne næsten sige det
uden at sige "frem og til...."

> og så synes jeg måske det er højt sat at antyde at 2/3 del af det
> danske usenets brugere læser med i dss*G*

Jeg tror, det er sat for lavt. 2/3 er under 70% og det ligger højere end
det.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Henning

Dato : 11-09-02 18:29

-Carina wrote:

> Bo skriver: "men hvorom alting er - er jeg den eneste der finder min
> lille morsomhed Øhh morsom....?"
>
> Det er for mig et spørgsmål om jokens karakter....
>
> Carina

Tager man udelukkende udgangspunkt i Bo's joke, vil jeg
give Carina ret, det vil også overskride mine grænser, at
en ven bruger min pc og lader som om han/hun er mig og
udtrykker nogle meninger, jeg ikke kan stå inde for.
Det var det Bo skrev i sit første indlæg, senere kom det frem,
at det var med ejerens medvirken at joken blev lavet, det er
så ok.
Var det ikke tilfældet, var det en, fra mine venner, en grov
overtrædelse af min tillid til dem.
Som Carina går jeg ud fra det principielle i spørgsmålet,
ikke de fakta der kommer på bordet, at det var en fælles
joke fra begges side.

Nye skribenter i gruppen kan ikke vide, at flere af os
gamle har nogle personlige relationer og venskaber
kørende ved siden af og derfor også ofte har et drillende
forhold til hinanden, en DSS termologi, så at sige, hvor
man accepterer en masse jokes og dyrker dem mere eller
mindre intenst, men det er nok ikke særlig smart at gøre
det i gruppen.

Så principielt, ville jeg finde en vens misbrug af min
ICQ etc. for en grov overtrædelse af vores venskab.

MVH
Henning

Fra : Bente B. Riis

Dato : 09-09-02 22:01

Sabina Hertzum wrote:
> Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:
>
> nu føler jeg mig nødsaget til at komme Bo til hjælp.....
> jeg er den "sagesløse" veninde som var offer for den lille spøg bo
> kastede sig ud i....

.... og jeg var den anden

> [...]
det
> og han ved at hverken kristine eller jeg vil holde ham det ilde

Subscribe Hvad Bo så end roder sig ud i af sjove ting her på
nettet, er han en anstændig mand *nu bliver han nok fornærmet* som
ikke ønsker at gøre nogen ondt.

Hvad angår Kristines rolle, kan jeg tydeligt forestille mig at hun
stod og fnes i baggrunden - og jeg skal nok få hævn ved lejlighed.

For at komme tilbage på sporet må jeg lige indskyde at jeg lærte noget
om mig selv i den korte konversation. Jeg har altid troet at jeg var
åbensindet og forstående. Men selvom Kristine er en af mine bedste
veninder, eller måske derfor, havde jeg endog meget svært ved at
forholde mig til hendes nye identitet. Efterfølgende er jeg blevet
enig med mig selv om at det nok er fordi jeg har kendt hende så længe,
og aldrig har modtaget den slags vibrationer fra hende. Men jeg kan jo
ikke vide det reelt.

Man lærer noget nyt om sig selv hver dag *især med den slags venner
jeg er endt med *

Hvad mener I? - Har jeg været naiv da jeg mente at jeg kunne acceptere
mine venners seksualitet uden grimme fordomme?

Knus
Bente

--
Love doesn't just sit there like a stone; it has to be made, like
bread,
remade all the time, made new.
Ursula K. LeGuin

Fra : Nette

Dato : 10-09-02 00:52

"Bente B. Riis" wrote
> Hvad mener I? - Har jeg været naiv da jeg mente at jeg kunne acceptere
> mine venners seksualitet uden grimme fordomme?

Nej da, overhovedet ikke.
Men du blev snydt til at svare på, om du ville være sammen med en af dine
venner ikke???
Det kan faktisk være et meget privat svar for manges vedkommende

Nette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-02 06:24

Nette <nette98get2net@hotmail.com> wrote:

> Nej da, overhovedet ikke.
> Men du blev snydt til at svare på, om du ville være sammen med en af
> dine venner ikke???
> Det kan faktisk være et meget privat svar for manges vedkommende

det gjorde jeg faktisk ikke....

ordlyden fra det oprindelige spørgsmål til mig var " hey, vil du kysse?"
og herfra udvikledes en kort snak om hvorvidt jeg/man kyssede på piger.....
jeg skal da gladeligt indrømme at - jo... jeg kysser piger...... men jeg er
ikke seksuelt tiltrukket af piger.......
jeg blev på intet tidspunkt "tvunget" til noget somhelst... sagen kom frem
allerede inden det kom så langt......

--

Fra : Nette

Dato : 10-09-02 09:37

"Sabina Hertzum" wrote
> ordlyden fra det oprindelige spørgsmål til mig var " hey, vil du kysse?"
> og herfra udvikledes en kort snak om hvorvidt jeg/man kyssede på
piger.....

Det var bare ikke det, det lød som om

> jeg blev på intet tidspunkt "tvunget" til noget somhelst... sagen kom frem
> allerede inden det kom så langt......

Det var bare heller ikke sådan, det lød i starten

Nette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-02 09:43

Nette <nette98get2net@hotmail.com> wrote:
> "Sabina Hertzum" wrote
>
> Det var bare ikke det, det lød som om

> Det var bare heller ikke sådan, det lød i starten

muligvis men som en anden sagde så er det tilladt at læse mellem linierne*G*
og der er heller ingen lov imod at stille spørgsmål for at få uddybet sagen
vel*G*

--

Fra : Nette

Dato : 11-09-02 10:21

"Sabina Hertzum" wrote
> muligvis men som en anden sagde så er det tilladt at læse mellem
linierne*G*

Var faktisk det jeg også gjorde

> og der er heller ingen lov imod at stille spørgsmål for at få uddybet
sagen
> vel*G*

Nu er det ikke nemt at vide, at man skal have uddybet en sag, som man troede
var uddybet

Nette

Fra : Henning

Dato : 11-09-02 18:54

Sabina Hertzum wrote:

> muligvis men som en anden sagde så er det tilladt at læse mellem
> linierne*G* og der er heller ingen lov imod at stille spørgsmål for
> at få uddybet sagen vel*G*

Hej du Skønne

Det kunne ikke fra starten læses mellem linierne
Men Bo's spørgsmål drukner i denne fnidder om
selve den joke der blev lavet:

Er vi så fordomsfri, at vi umiddelbart kan acceptere at
mennesker vi har en tæt tilknytning til, pludselig efter lang
tids bekendskab, afslører sider af sig selv, han/hun har
holdt skjult for os? ( Her homoseksualitet )

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-09-02 18:59

Henning <h2m@madsen.mail.dk> wrote:
> Hej du Skønne

heysan

> [...]

> tids bekendskab, afslører sider af sig selv, han/hun har
> holdt skjult for os? ( Her homoseksualitet )

jeg mener jeg er*G* det siger min erfaring mig......

--

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-02 07:02

Bente B. Riis <bente@carben.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad angår Kristines rolle, kan jeg tydeligt forestille mig at hun
> stod og fnes i baggrunden - og jeg skal nok få hævn ved lejlighed.

uh*G* skal vi rotte os sammen mod hende??

> [...]
>
> Hvad mener I? - Har jeg været naiv da jeg mente at jeg kunne acceptere
> mine venners seksualitet uden grimme fordomme?

efter hvad jeg kender til dig så nej da... absolut ikke....
jeg tror også at selvom du måske et kort øjeblik følte dig underlig tilpas
ved at skulle forholde dig til en ny situation, så ville du hurtigt have
fundet en vej til at acceptere det og komme videre.....
og helt ærligt...... jeg tror da ikke du ejer nogen fordomme..... gør du?

--

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-09-02 10:00

Sabina Hertzum wrote:

> ...... jeg tror da ikke du ejer nogen fordomme.....

Det er da en underlig fordom at have.

Alle mennesker har fordomme.
Nogle er mere bevidste om fordommene end andre.
Nogen fordomme er man mere bevidst om end andre.

Ofte vil man så maskere sin fordom som "jeg ved bare, at det forholder
sig sådan"-argumenter.

Fra : Nette

Dato : 11-09-02 10:23

"Carsten Riis" wrote
> [...]
> Nogen fordomme er man mere bevidst om end andre.
>
> Ofte vil man så maskere sin fordom som "jeg ved bare, at det forholder

Viseord

Nette

Fra : Bente B. Riis

Dato : 11-09-02 20:59

Sabina Hertzum wrote:
> Bente B. Riis <bente@carben.dk> wrote:

> uh*G* skal vi rotte os sammen mod hende??
Det synes jeg vi skal gøre (om ikke andet kan vi måske få hende til at
svede lidt)

> [...]
> hurtigt have fundet en vej til at acceptere det og komme videre.....
> og helt ærligt...... jeg tror da ikke du ejer nogen fordomme.....

Jeg ved jeg har fordomme - men jeg troede ikke jeg havde nogle lige på
dette punkt.

Ja utilpas er nok ordet - jeg sad i hvert fald vantro og hovedrystende
i de minutter det foregik. Jeg tror hovedsageligt min utilpashed kom
på grund af at jeg troede jeg kendte Kristine (har efterhånden kendt
hende i 6 år irl) og aldrig før havde modtaget den slags signaler - og
slet ikke så bramfrit.

Jeg håber jeg vil være voksen nok til at reagere med følsomhed og
forståelse hvis jeg lander i en tilsvarende situation igen. Denne
episode tæller ikke helt, da spøgen dels ikke kom for vidt - men dels
fordi jeg ret hurtigt blev enig med mig selv om at en anden sad ved
computeren (eller at Kristine var blevet overtaget af sort olie eller
lignende).

Knus
Bente
--

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-09-02 21:43

> Det synes jeg vi skal gøre (om ikke andet kan vi måske få hende til at
> svede lidt)

*G* er der snart en tequila aften i sigte??*G*

> Jeg ved jeg har fordomme - men jeg troede ikke jeg havde nogle lige på
> dette punkt.

jamen er du sikker på at det reelt er fordommen der viste sit grimme
ansigt??

> [...]
> på grund af at jeg troede jeg kendte Kristine (har efterhånden kendt
> hende i 6 år irl) og aldrig før havde modtaget den slags signaler - og

som jeg læser det her så opfatter jeg ikke din reaktion som en fordom... men
mere som en overraskelse over at der pludselig var et nyt koncept inde i
billedet...
hånden på hjertet... hvis "spøgen" havde været sand, ville det så have været
et problem for dig??

> [...]
> fordi jeg ret hurtigt blev enig med mig selv om at en anden sad ved
> computeren (eller at Kristine var blevet overtaget af sort olie eller

naturligvis skal man have et par minutter til at fordøje sådanne
oplysninger, det er klart.... men derfra og så til at udvikle en fordom imod
det er der da hamrende langt......
og efter hvad jeg kender til dig, nogle af de samtaler vi har haft ( jeg vil
ikke sætte nogle ord på men jeg er sikker på at du ved hvad/hvem jeg taler
om) så tror jeg at når din oprindelige overraskelse har lagt sig, at du vil
være ret åben overfor det nye der sker
men jeg kan naturligvis ikke vide det*G* det kan kun du...

--

Fra : Henning

Dato : 11-09-02 18:45

Bente B. Riis wrote:

> Subscribe Hvad Bo så end roder sig ud i af sjove ting her på
> nettet, er han en anstændig mand som ikke ønsker at gøre nogen
ondt.

Det vil jeg også tilslutte mig *G*

> [...]
>
> Hvad mener I? - Har jeg været naiv da jeg mente at jeg kunne
acceptere
> mine venners seksualitet uden grimme fordomme?

Jeg tror de fleste af os godt ved vi har fordomme, men vi indrømmer
det ikke gerne for os selv.
Det er så nemt at være fordomsfri, når man ikke har det tæt inde på
livet, det er straks meget sværere at acceptere, at det er ens bedste
ven/veninde, der pludselig springer ud og afslører at vedkommende
er homofil, ludder, pornomodel etc. etc.

I mit arbejde har jeg ingen udtalte fordomme mod de mennesker
jeg har med at gøre, for dem er jeg ikke personlig, følelsesmæssigt
involveret i, men jeg må erkende, at jeg sikkert skulle til at
bearbejde
nogle ting hvis det var i min nære familie/venskabs kreds.

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-09-02 18:57

> [...]
> ven/veninde, der pludselig springer ud og afslører at vedkommende
> er homofil, ludder, pornomodel etc. etc.

sjovt nok har jeg aldrig oplevet mig selv have fordomme i den retning.....
jeg kender derimod flere der har fordommene uden reelt at ville sætte sig
ind i hvad det drejer sig om......
men helt ærligt så har jeg enormt svært ved at se hvorfor det skal være et
problem hvis en nær ven/veninde springer ud som homoseksuel eller andet, for
personen har jo ikke forandret sig det mindste.... det eneste der forandrer
sig er resten af verdens billede af denne person fordi vedkommende pludselig
tager nogle nye valg..... og det ser jeg ikke som et problem på nogen
måde....
meeen jo.. jeg har en fordom.... jeg kan ikke fordrage dumme mennesker*G*
men jeg sammenligner feks ikke naiv og ulært med dum....

> [...]
> bearbejde
> nogle ting hvis det var i min nære familie/venskabs kreds.

flere af mine bedste veninder igennem tiden har vist sig at være bifile og
enkelte har også udvist interesse for mig, uden at der er gået skår i
venskabet af den grund.... hvorfor skulle der det??
en enkelt veninde havde endda barn med en af mine bedste kammerarter da hun
begyndte at flirte groft med mig.... men sjovt... hun accepterede mit nej
tak uden problemer, og så var den potte ude....

igen jeg kan ikke se der skal være nogle problemer..... dem der forandrer
sig er ikke vores venner og familie der kommer frem med oplysningerne... det
er vores egen håndtering af disse oplysninger der gør forskellen.....
hvis de ikke forandrer sig hvad er så problemet??
at din bedste kammerart lige pludselig har en fyr til kæreste i stedet for
en kvinde??
at din datter pludselig vælger en karriere inden for pornobranchen??
tror du hun vil forandre sig af det?
eller har du tiltro nok til din opdragelse og dit forhold til hende, til at
acceptere hendes valg i livet og støtte hende??

--

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 18-09-02 11:34

"Bente B. Riis" <bente@carben.dk> wrote in news:g_7f9.64641$ww6.4598149
@news010.worldonline.dk:

> Hvad mener I? - Har jeg været naiv da jeg mente at jeg kunne acceptere
> mine venners seksualitet uden grimme fordomme?

Som andre også har været inde på, så tror jeg det mere har været
overraskelsen der "fangede" dig, ikke noget andet.

Men min kæreste har faktisk lige netop det problem.
Hun har gennem de senere år erkendt, at hendes biseksualitet er mere end
bare en "leg" med hendes seksualitet, mere end bare noget "man" tit gør,
hvis f.eks. "man" leger med andre par.
Vi har så en veninde vi lærte at kende da vi gik på seminariet. Pigerne
fandt hurtigt sammen og blev bedste veninder da vi startede studiet, jeg
kom først ind da min kæreste og jeg fandt sammen, og efter vores veninde
havde "accepteret" at jeg altså var en meget vigtig del af min kærestes
liv, så blev hun også en meget god veninde af mig.
Gennem studietiden var der nogle få episoder, der ikke kunne andet end
fortælle vores veninde, at min kæreste altså også er til piger. Udover at
det var noget de snakkede lidt om en gang imellem, så har de også kysset et
par gange. Og til en nytårsaften for et par år siden (hvor veninden
forøvrigt fortalte, at hun faktisk tændte på min kæreste), gik pigerne
afsides hvor de kyssede og min kæreste "lap-dancede" på veninden.
Alligevel var det åbenbart noget af et chock for vores veninde, da hun pga.
en krise i min kærestes og mit forhold (der naturligvis involverede en
anden kvinde, og ikke en jeg gjorde noget med) fandt ud af hvor meget min
kæreste egentlig er til kvinder.
Sidst pigerne snakkede sammen, fortalte min kæreste så noget vedr. en pige
hende og jeg kender. Hun kunne godt mærke der var noget med vores veninde,
og spurgte hende direkte om hun ikke kunne li' at høre om det.
Vores veninde fortalte så at det kunne hun faktisk ikke, at hun slet ikke
kunne forholde sig til, at min kæreste er så meget til piger.
Det er min kæreste selvfølgelig blevet ked af, og føler hun er nødt til at
lægge bånd på sig selv når hun snakker med vores veninde.
Jeg er lidt i syv sind om hvorvidt jeg i det hele taget bør gøre noget, og
om hvad jeg så evt. kan gøre. Har tænkt meget på om jeg burde besøge vores
veninde, fortælle hende hvor ked af det min kæreste blev og hvor meget det
går hende på, at vores veninde åbenbart slet ikke kan/vil forholde sig til
det faktum, at min kæreste er mere til piger end til fyre - Undertegnede
undtaget selvfølgeligt

Men for nogen er det åbenbart meget svært at forholde sig til sådan noget -
Hvis der måske ikke ligefrem er tale om en eller anden form for jalousi
(har vi talt noget om herhjemme).

Mvh. Jan

Fra : Lars Fischer

Dato : 09-09-02 20:49

"-Carina" <Svar til gruppen>

> Og ja, enmet er også OT

Det er det da kun blevet, fordi du giver dig til at ævle løs om de
moralske aspekter af Bos spøg. Bos oprindelige indlæg handlede om
seksualitet. Hvis du nu havde holdt dig til emnet havde der ikke været
noget problem.

/Lars
--
Er det on-topic at fluekneppe i dk.snak.seksualitet?

Fra : Ole Hansen

Dato : 10-09-02 08:55

Lars Fischer <fischer@suk.dk> writes:

> [...]
> moralske aspekter af Bos spøg. Bos oprindelige indlæg handlede om
> seksualitet. Hvis du nu havde holdt dig til emnet havde der ikke været

Nu har Bo (og andre) forklaret, hvordan tingene virkeligt hænger
sammen, men ærlig talt synes du det er så underligt at folk 'ævler'
(som du så smukt kalder det) løs om de moralske aspekter i det, hvis
tingene havde forholdt sig som Bo startede med at skrive?

Ja undskyld mange gange, at jeg (og andre) synes det er moralsk
forkasteligt at misbruge andres identitet uden deres
tilladelse.

Havde Bo startet med at forklare, hvordan tingene virkelig hang
sammen, så havde du ikke hørt et pip om de moralske aspekter i det fra
mig. Så havde vi sluppet for misforståelser, som det jo reelt er!

Det kan virkelig ikke passe, man ikke kan deltage i debatten i den her
gruppe, uden man først skal læse samtlige indlæg fra de sidste
mange(?) år, for lige at finde ud af at A og B kender hinanden, samt
har et godt forhold til C, som tilfældigvis er gift med D.

--
Ole Hansen

Fra : Sott

Dato : 10-09-02 16:17

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Ole :0)

> [...]
> (som du så smukt kalder det) løs om de moralske aspekter i det, hvis
> tingene havde forholdt sig som Bo startede med at skrive?

Man kunne have forholdt sig til det som indlægget handlede
om først og fremmest, og så som en del af sit indlæg vælge
at gøre opmærksom på, at man altså fandt handlingen i sig
selv umoralsk.

Det ville have vist mere hensyn til gruppens emne - nemlig
seksualitet, og derfor været mere ontopic, og sikkert
mere interessant for gruppens brugere.

Emnet var: Når veninden begynder at flirte.
Hovedspørgsmålet var: Hvordan ville du reagere på dette?

Det som dårligt kan opfattes som sekundært, men snarere
som tertiært var - var Bo den eneste der fandt "spøgen"
morsom?

Et svar på det sidste spørgsmål kunne f.eks. som en biting
i et ellers relevant indlæg have været - jeg finder ikke
"spøgen" morsom.

At der spekuleres i at de implicerede ikke skulle kende
hinanden, fordi det ikke fremgik af det oprindelige indlæg,
er helt tydeligt opstået af den manglende omhu ved læs-
ningen.

Det fortælles i det oprindelige indlæg, at Bo sætter sig
ved Kristines pc'er (hvordan kan man så mene, at de
ikke skulle kende hinanden?) - det fortælles endvidere,
at der skrives til Kristines veninder (altså kender de hi-
nanden, i hvert fald Kristine og veninderne og sikkert
også (men ikke eksplicit i teksten) Bo og veninderne,
da ens venner ofte ender med at kende hinanden).

FUT: news.dk.snak.snik

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah

Dato : 09-09-02 16:44

On 09 Sep 2002 10:52:46 +0200, Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote:

> [...]
>computer til at udgive sig for mig, ville jeg ikke bare blive sur -
>jeg ville blive harmdirrende arrig. Synes du ikke selv, det du har

jow så afgjort !

det er jo netop det der gør det interesandt !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Nette

Dato : 09-09-02 13:32

"Chokmah" wrote
> [...]
> og noget vil være et vedvarende mysterie - inspierede af dette
> tog jeg mig den frihed at sætte mig ved Kristine Gazels

Tja, havde du været min kæreste og havde taget dig den frihed, så var jeg
blevet tosset. Skete det igen, ville jeg overveje at kyle dig ud. Min ICQ er
ligesom min dagbog, mine breve og mine tanker PRIVATE og specielt ICQen
bliver ofte brugt til meget privat snak.
Derfor ville du på nuværende tidspunkt, være tvunget til at sove i stuen, på
sofaen.

>og forhøre mig på om veninderne havde lyst
> til at kysse og udforske *den* side af sig selv - i den tro
> at de fik icq beskeder fra Kristine -

Ingen skulle udgive sig for mig, og slet slet ikke for at udvise disrespekt
overfor mine veninder. Du ville nu allerede være nået ud på gangen, hvor du
kunne sove på gulvet og bruge din pakkede taske som hovedpude.

> Nå men jeg beskrev hvor *jeg* = Kristine havde opdaget den
> nye side af sig selv og havde fantaseret om veninden og
> der var well ikke noget at være så bange for

Igen lyver du over for veninderne og tvinger dem til at tage stilling, sådan
de kan forholde sig til mit nye jeg. Hvad vil du gøre, hvis veninderne
etfterfølgende havde vent mig ryggen??
Ok, nu er du så nået så lagt som til at din nøgle er inddraget og hoveddøren
er åbnet, sådan du ligger i træk.

>( nå ja herre gud
> en hver voksen heteroseksuel mand fra jylland kan jo godt se
> at det er en harmløs begivenhed at der ligger 2 kvinder
> og gnupper )

Det er muligt at en voksen mand kan det, men derfra og så til tvinge et
andet menneske til at udpensle sine lyster overfor venindens kærste....der
er der langt.
Du er nu nået til at jeg også har kastet billedet af dine forældre samt et
par urtepotter efter dig.

> [...]
> på en eksotisk del af bali for det overtræk som manden/
> kærsten hænger på med sin run away bride ?

Ja, hvad ville du have gjort?
Hvad gør du nu, hvis din veninde pludselig klager over at veninderne har
vendt hende ryggen?
Hvis du fortæller hendes veninder sandheden, tror du så de gider dig mere og
kan se det sjove i det??

> men hvorom alting er - er jeg den eneste der finder min
> lille morsomhed Øhh morsom....?

Jeg finder i hvert fald ikke denne løgn for morsom

> hvordan vil du selv reagere hvis en nær ven skrev sligt til
> dig, en som du troede du kendte godt ???

Jamen du var røget ud af døren på nuværende tidspunkt. Men husk at kigge op,
når du går ud af opgangsdøren, sådan du ikke får det tv i hovedet, som jeg
kaster efter dig!

Kærlighed=respekt, troskab og tillid.
Disse ting er brudt....

Nette

Fra : Chokmah

Dato : 09-09-02 16:42

On Mon, 9 Sep 2002 14:31:42 +0200, "Nette"
<nette98get2net@hotmail.com> wrote:

HI Nete

> [...]
>bliver ofte brugt til meget privat snak.
>Derfor ville du på nuværende tidspunkt, være tvunget til at sove i stuen, på

Puhh så er det godt du ikke bor i et værlses nej spøg til side -
når man udføre sligt eksperiment så skal man selvføligt have en hvis
fornemelse for dem man skriver til og en slags forståelse med den man
skriver fra.... de forudsætninger var til stede !

>Ingen skulle udgive sig for mig,

jamen det er man jo ikke altid herre over - pt er der en skribent i et
andet forum der skriver som jeg var afsendereen -

> og slet slet ikke for at udvise disrespekt
>overfor mine veninder.

jamen det er nu nogen stærke og kloge veninder det her de kan/ ku
sagtens klare det !
og de har givet derres samtygge til at jeg postede dette indlæg !
ja den ene rettede faktisk stavefejl og mon ikke også hun satte et
komma eller 2

> Du ville nu allerede være nået ud på gangen, hvor du
>kunne sove på gulvet og bruge din pakkede taske som hovedpude.

Nå lige før synes jeg at der var udsigt til en sofa ?
jeg synes straffen stiger som vi kommer ned igenem indlæget ?

>Igen lyver du over for veninderne og tvinger dem til at tage stilling,

ja det er da skide spænende - hvordan mon de vil reagere ?

>sådan
>de kan forholde sig til mit nye jeg. Hvad vil du gøre, hvis veninderne
>etfterfølgende havde vent mig ryggen??

hvis jeg havde haft en fornemelse af at det kunne ske - ville jeg
selvfølig arldrig ha gjort det !

>Ok, nu er du så nået så lagt som til at din nøgle er inddraget og hoveddøren
>er åbnet, sådan du ligger i træk.

ja det hænger og falder nu en gang på hvem der sider på leje
kontrakten !!!!

>Det er muligt at en voksen mand kan det, men derfra og så til tvinge et
>andet menneske til at udpensle sine lyster overfor venindens kærste....der
>er der langt.

det er der ude vi finder os selv og lære nye ting om os selv og
hianden !

>Du er nu nået til at jeg også har kastet billedet af dine forældre samt et
>par urtepotter efter dig.

jamen det bliver værre og værre - jeg havde nu ellers lige fundet en
brænder som jeg har i overskud så hvis du kunne finde en skazi kort
tror jeg det heder så havde det været dit

>Ja, hvad ville du have gjort?

taget på ferie i udlandet i Øhh temligt lang tid !

>Hvad gør du nu, hvis din veninde pludselig klager over at veninderne har
>vendt hende ryggen?

jamen hun havde jo ikke gjort noget ?

>Hvis du fortæller hendes veninder sandheden, tror du så de gider dig mere og
>kan se det sjove i det??

helt afgjort er inviteret til middag i morgen -fisk-

>Jeg finder i hvert fald ikke denne løgn for morsom

nej det kan jeg et eller andet sted godt forstå - men en sådan
situaison skal i høj grad vuderes ud fra hvem der er indvoldverede
så jeg kan sagten forstille mig i din situasion og mange andres at
helevd ville være brudt løs - men .....nu var omstændighederne her i
harmoni med situasionen.

>Jamen du var røget ud af døren på nuværende tidspunkt. Men husk at kigge op,
>når du går ud af opgangsdøren, sådan du ikke får det tv i hovedet, som jeg
>kaster efter dig!

Uhhh bare det ikke er mit weid screeen :(((

>Kærlighed=respekt, troskab og tillid.
>Disse ting er brudt....

ja det er da skide interesandt !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Nette

Dato : 10-09-02 00:51

"Chokmah" wrote
> når man udføre sligt eksperiment så skal man selvføligt have en hvis
> fornemelse for dem man skriver til og en slags forståelse med den man
> skriver fra.... de forudsætninger var til stede !

Ja, og alligevel, så kender du kun folk til munden. Du kunne lige så godt
have risikeret, at en af dem virkelig gav dig deres inderste lyster til
kende og derefter blev godt gal, fordi de troede de snakkede med deres
veninde....

> jamen det er man jo ikke altid herre over - pt er der en skribent i et
> andet forum der skriver som jeg var afsendereen -

Og....er du ikke bare lidt træt af det?

> jamen det er nu nogen stærke og kloge veninder det her de kan/ ku
> sagtens klare det !

Jeg e rogså både stærk og klog, men havde min venindes ven gjort det,
sååå.....ja, jeg har beskrevet hvor gal jeg kan blive

> og de har givet derres samtygge til at jeg postede dette indlæg !
> ja den ene rettede faktisk stavefejl og mon ikke også hun satte et
> komma eller 2

Ja, for nu er du jo heldigt, at det endte godt....

> Nå lige før synes jeg at der var udsigt til en sofa ?
> jeg synes straffen stiger som vi kommer ned igenem indlæget ?

Jeps, for jeg ville blive mere og mere gal, efterhånden som jeg opfangede
konsekvenserne...

> ja det er da skide spænende - hvordan mon de vil reagere ?

Spændende? Sikkert, men du kunne have risikeret at miste deres venskab.
Ville det have været det værd??? For hvis det havde det, så ved de da hvor
de har dig, og hvad du regner dem for.....

.. Hvad vil du gøre, hvis veninderne

> hvis jeg havde haft en fornemelse af at det kunne ske - ville jeg
> selvfølig arldrig ha gjort det !

Du kender kun folk til munden

> ja det hænger og falder nu en gang på hvem der sider på leje
> kontrakten !!!!

Det ville i alle tilfælde være mig. Jeg er nemlig ret klog

> det er der ude vi finder os selv og lære nye ting om os selv og
> hianden !

Man kan da sagtens lære nyt omkring hinanden uden at skulle snyde
hinanden???

> jamen det bliver værre og værre - jeg havde nu ellers lige fundet en
> brænder som jeg har i overskud så hvis du kunne finde en skazi kort
> tror jeg det heder så havde det været dit

Ja ja ja, sådan noget kan man jo altid komme og sige

> taget på ferie i udlandet i Øhh temligt lang tid !

Ja, var det mig der var sket overfor, så havde Danmark været for lille til
os begge og til at du kunne skjule dig

> jamen hun havde jo ikke gjort noget ?

Nej min ven, men..hvis veninderne ikke fortælle hende hvorfor, men bare
langsomt vender hende ryggen, fordi de er bange for hendes reaktioner
efterfølgende???
Mange af min venindes gode veninder blev usikre og synes det kom for tæt på,
da hun sagde at hun var til piger....Det var lidt det jeg havde i
baghovedet.

> helt afgjort er inviteret til middag i morgen -fisk-

Ja FISK, ikke Culottesteg vel....HE, hævnen er sød....og fiskebenene er ikke
pillet fra på dit stykke. Bare vent, kvinder kan være virkelig
ondskabsfulde..kender selv et par stykker...

> [...]
> så jeg kan sagten forstille mig i din situasion og mange andres at
> helevd ville være brudt løs - men .....nu var omstændighederne her i

Ja, du var heldig var du...

> Uhhh bare det ikke er mit weid screeen :(((

Selvfølgleig villle det være det. Tror du jeg vil have mit tv
smadret?????

> ja det er da skide interesandt !

Nej, det mener jeg ikke det er. Det er unødvendigt.

Nette, som forresten lige er holdt op med at ryge!

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 10-09-02 07:17

"Nette" <nette98get2net@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kan da sagtens lære nyt omkring hinanden uden at skulle
snyde
> hinanden???

Det er korrekt - men det gælder ikke alt.
Du ved ikke hvordan du reagerer - før du står i situationen. Visse
ting kan man ikke forestille sig - eller tænke sig til - før det
er virkeligt.
Et eksempel - man kan ikke tænke sig til hvordan det ER at blive
mor - før man ER det.

> [...]
for tæt på,
>da hun sagde at hun var til piger....Det var lidt det jeg havde i

Mon ikke også de omtalte veninder havde trukket sig tilbage - hvis
det havde været en ven (mand) i omgangskredsen der havde erklæret
sin kærlighed til dem. Ofte hører man jo om venskaber der glider
ud eller går i vasken, fordi den ene part udvikler stærkere
følelser til den anden.
Min datter havde en veninde, der pludselig sprang ud som lesbisk -
og det kunne veninderne fint acceptere, med undtagelse af en som
hun kastede sin kærlighed på.

> Ja FISK, ikke Culottesteg vel....HE, hævnen er sød....og
fiskebenene er ikke
> pillet fra på dit stykke. Bare vent, kvinder kan være virkelig
> ondskabsfulde..kender selv et par stykker...

Altså - ven, der er folk der FORETRÆKKER fisk, frem for anden
spise. Ja der er ligefrem restauranter der LEVER af at servere
UDELUKKENDE fisk.

Og fisk skal serveres MED ben OG skind.
Kun en ondskabsfuld kvinde ville " kastrere" en fisk ved at
tilberede uden skind og ben, for derefter at servere for en ven.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Vanillepigen

Dato : 09-09-02 16:57

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse

[Snip]

Hej alle -

Much ado about nothing må man sige *G*

Tjah Sabina og Bo har vist sagt hvad der skal siges - jeg var fuldt ud
indforstået med spøgen og synes det var ret sjovt ...

Anyway - der der undrer mig mest er hvor den misforståelse at jeg skulle
være Bo's partner dukker op?!

Det er måske Brittas snak om en forlovet. Men jeg er hverken Bos eller
Sabinas kæreste ...

mange venlige hilsner fra Kristine Gazel.

Fra : Gudrun

Dato : 12-09-02 12:52

Chokmah <chokmah@c.dk> ulejligede sig med at skrive:

[SNIP]

> på at pakke sammen og sove den ud - hvis det her ikke
> skulle ende i at han skulle ha nogen på låget - ja nu kender
> jeg selvfølig mest folk fra Jylland !

Årh... Så ofte slår vi da heller ikke...
Snakker vi om Hanstholm eller...?

[SNIP]

> hvordan vil du selv reagere hvis en nær ven skrev sligt til
> dig, en som du troede du kendte godt ???

Tja, blive lidt overrasket, tror jeg da...
Måske også føle mig overrumplet i øjeblikket, fordi jeg har det svært
med at betroelser af denne type skal formidles gennem en ICQ istedet
for ansigt til ansigt, hvor det er langt nemmere at forholde sig til
personen overfor...

Jeg formoder vi ville få en længere snak om denne nye side veninden
pludselig har erkendt ved sig selv, men allerførst ville jeg nok
forklare hende, at det altså ikke blev mig hun skulle udforske dette
med, hvis hun altså havde en forventning om at få noget rart ud af
det. Jeg tænder overhovedet ikke på andre piger, så mon ikke det var
sjovere at prøve det af med en anden... Det tror jeg!

Min reaktion ville nok ikke være så specielt meget anderledes end hvis
hun havde tænkt sig at skifte erhverv, købe ny sofa eller noget
andet... Jeg ville spørge ind til det og se hvad snak vi fik derfra...

Knus Gudrun

--

Blandt mennesker er der langt flere kopier end originaler.
Citat: Pablo Picasso

Fra : Chokmah

Dato : 12-09-02 13:01

On Thu, 12 Sep 2002 13:51:53 +0200, Gudrun <great_gudrun@hotmail.com>
wrote:

>Chokmah <chokmah@c.dk> ulejligede sig med at skrive:
>
>[SNIP]

>Årh... Så ofte slår vi da heller ikke...
>Snakker vi om Hanstholm eller...?

ahh tæt på
Thisted !!!!

> [...]
>med at betroelser af denne type skal formidles gennem en ICQ istedet
>for ansigt til ansigt, hvor det er langt nemmere at forholde sig til

hmmm jaeee ... jamen du ville gareneteri ikke blive agrasiv ?
for det var ligesom det jeg lærte - det havde jeg nu heller ikke
regnet med - men afligevel...

> [...]
>det. Jeg tænder overhovedet ikke på andre piger, så mon ikke det var
>sjovere at prøve det af med en anden... Det tror jeg!

det var da et godt svar !

>Min reaktion ville nok ikke være så specielt meget anderledes end hvis
>hun havde tænkt sig at skifte erhverv, købe ny sofa eller noget
>andet... Jeg ville spørge ind til det og se hvad snak vi fik derfra...

jamen Gudrun hvor er du du kold tænk sig hvis der sad en og
krængede sin sjæles inderste vrange ud også vil du ku slå det hænd på
samme sæde som indkøb af en ny sofa

hygge
Bo

Fra : Gudrun

Dato : 12-09-02 13:34

Chokmah <chokmah@c.dk> ulejligede sig med at skrive:

[SNIP]

>ahh tæt på
>Thisted !!!!

Kender mine lus på travet... *G*

[SNIP]

>jamen Gudrun hvor er du du kold tænk sig hvis der sad en og
>krængede sin sjæles inderste vrange ud også vil du ku slå det hænd på
>samme sæde som indkøb af en ny sofa

Mener egentlig nok bare, at det vel ikke er noget at blive forskrækket
over - det er da fedt for veninden, at hun måske gerne vil udforske
den side af sig selv, men som tidligere skrevet, så bli'r det ikke med
mig...

Jeg har veninder, som er seksuelt tiltrukket af mig (det har de i
hvert fald været på et givent tidspunkt af deres liv) men det
forhindrer da ikke at vi kan omgås på ganske almindelig vis...
Jeg har altid taget det som en kompliment, forklaret at det ikke var
gengældt og så har den potte været ude...

>hygge
>Bo

Ja, hygge til dig også... og så håber jeg fandeme at dine omgivelser
har et alternativt og fleksibelt syn på tid og aftaler, når det kommer
til dig... Skulle du ikke have været med et tog for en uges tid siden?

"May The Force be with you... og de stakkels togstewardesser der skal
vække dig på endestationen..." *GGG*

Knus Gudrun

Fra : Chokmah

Dato : 13-09-02 12:57

On Thu, 12 Sep 2002 14:33:39 +0200, Gudrun <great_gudrun@hotmail.com>
wrote:
HI Gudrun

>Kender mine lus på travet... *G*

ja i ny og næ begynder jeg sgu at få den skrækindjagene tanke at jeg i
bund og grun er små stolt af at være en gemen reaktionær jysk bonderøw
når det kommer til stykket

> [...]
>over - det er da fedt for veninden, at hun måske gerne vil udforske
>den side af sig selv, men som tidligere skrevet, så bli'r det ikke med

Nå ja ....men tænk sig hvis hun virkligt havde gåede der og tænkt og
tænkt og bruget for 5000 kr i teapi for i samråd med teaputen at finde
ud af nu skulle det på bordet .... så ku jeg nu godt tænke mig lidt
mere dynamik fra din side !

> [...]
>Jeg har altid taget det som en kompliment, forklaret at det ikke var
>gengældt og så har den potte været ude...

Hmm ja nu er du jo også fra Jylland - som sådan er det jo ren og skær
logik at det i sagens natur er en forholdvis harmløs begivenhed at 2
kvinder ligger og dyrker lidt pilleri - i forhold til AT FÅ DEN OP !!!

>Ja, hygge til dig også... og så håber jeg fandeme at dine omgivelser
>har et alternativt og fleksibelt syn på tid og aftaler, når det kommer
>til dig... Skulle du ikke have været med et tog for en uges tid siden?

2 uger siden !
men det er nu mit lod i tilværlsen - jeg kommer ikke bare lidt for
sent gerne op til mellem en uge og 6 mdr

>"May The Force be with you... og de stakkels togstewardesser der skal
>vække dig på endestationen..." *GGG*

ja dte var fanme et mirakel det ikke skete - der var ingen stik
kontakt i til det første sæde - så der var jo en jammer og en klage da
toget var overfyldt - men så fik jeg da en ryger med stik kontakt et
stykke efter well ...før broen til fyn

MvH
Bo

Fra : Gudrun

Dato : 13-09-02 23:25

> [...]

>tænkt og bruget for 5000 kr i teapi for i samråd med teaputen at finde
>ud af nu skulle det på bordet .... så ku jeg nu godt tænke mig lidt

Er sgu dynamisk nok du...
Synes jo bare ikke det er så forærdeligt alternativt eller
terapikrævende at finde ud af, at man er tiltrukket af sit eget køn,
men sådan er vi skruet forskelligt sammen...

Selvfølgelig kunne hun forvente engagement fra min side, men sgu kun
til en bestemt grænse - er ved at kvalme til i veninder, som synes
nyopdagelser i deres liv skal fylde mit også...
Ind imellem er jeg nok urimelig hård, men mit liv har ikke været en
dans på roser og med de ekstreme situationer jeg har stået i, skal der
efterhånden noget til at ryste mig - og at de pludselig erkender, at
de er nysgerrige på eget køn og det endda gerne skal udforskes i intim
kontakt med mig, kan altså ikke ryste mig...

Min svaghed (har jo forøvrigt INGEN af den slags, hvis du spørger mig)
er nok, at jeg ind imellem bagetelliserer den slags, fordi livet i sin
ekstreme form kan være SÅ meget mere barskt end det de oplever... Ind
imellem skal jeg tage mig selv alvorligt i nakken, for ikke at skride
til voldsomheder når en veninde bryder hulkende sammen, fordi kæresten
ikke gider holde ferie på Maldiverne, ligesom hun vil...
Hun burde være lykkelig i erkendelse af, at størrelsen på hendes livs
udfordringer ikke er voldsommere!

Når det er sagt, så tror jeg faktisk, at jeg er ekstremt god til at
lytte og jeg gider også godt, når det er rimeligt, men ikke når de
forlanger af mig, at jeg skal synes det er synd for dem - det
bestemmer jeg sgu selv om jeg synes...

[SNIP]

> [...]
>kontakt i til det første sæde - så der var jo en jammer og en klage da
>toget var overfyldt - men så fik jeg da en ryger med stik kontakt et

Herligt at høre, at du kom godt gennem togturen...

Knus Gudrun