Sidetal i publisher
Fra : Max Hansen

Dato : 08-09-02 16:32

Hej
Kan nogen sige mig hvad jeg gør forkert. ?
Når jeg har indsat sidetal i en højfalset publikation, sker der det at der
godt nok kommer sidetal side 1, side 2, derefter er det kun de lige sidetal
der vises.
Det drejer sig om ms publisher 2000
Håber nogen kan hjælpe
mvh
Max

Fra : pre

Dato : 08-09-02 18:54

Der er forskel på om tallene står på Forgrund eller på Baggrund. Prøv at
se på den guide som findes i hjælpeteksterne. Her en nødløsning for at
rette de forhåbentlig få tal.

If the page number is on the background, on the View menu, click Go to
Background. Highlight the page number mark and any other text in the
frame.
-Or-
If the page number is on the foreground, highlight the page number and
any other text in the frame.
On the Format menu, click Font.
Make any changes you want.

© pre 2002

Fra : Max Hansen

Dato : 08-09-02 19:55

Jeg er på baggrundssiden, og jeg kan ikke finde en løsning i hjælp. De ulige
sidenumre vises stadig kun på side 1.
mvh
Max

Fra : pre

Dato : 08-09-02 21:22

Min installation er Engelsk, så jeg kan ikke direkte pege på noget i
din. Men hvis du fra starten går til hjælp og søger på Sidetal, så vil
du givetvist finde guiden, og en halv snes henvisninger til emnet. Med
den opskrift jeg sendte skulle det være muligt at håndrette sidetallene.
Netop sidetal er Publishers store fordel fordi numrene fordeles korrekt
ved print af brochurer m.v.

Fra : pre

Dato : 09-09-02 16:12

Prøv at klikke på Indsæt/SideTal.
Sandsynligvis vil du få en melding svarende til denne:

To insert a page number, you must first create a text or table frame.
To number every page, create the frame on the background. For more
information on inserting page numbers, press F1 now.

F1 leverer følgende overskrifter:
What do you want to do?
View a tutorial on the background
Add a page number to any page in a publication
Add a page number to a single page
Add page numbers to facing pages with mirrored guides
Add page numbers to facing pages without mirrored guides
Change the look of page numbers
Remove page numbers
Start with a page number other than 1
Hide the page number on the first page or any other page.

Mon ikke det kan lykkes nu. Jeg har ingen problemer med en 4-sidet
test-flder.

Fra : hcma

Dato : 09-09-02 15:24

> [...]
> Når jeg har indsat sidetal i en højfalset publikation, sker der det at der
> godt nok kommer sidetal side 1, side 2, derefter er det kun de lige

Har du prøvet FP's hjælpefunktion ang. sidetal??
hilsen
HC