Opkaldsprofiler
Fra : Serial # 19781010

Dato : 08-09-02 16:11

Hej med jer.

Jeg har et Stort problem, jeg har en bærbar PC, som jeg bruger til
flere forskellige formål, nogle gange bruger jeg den på netværk med
fast Ip og andre gange bruger jeg den på DHCP. og så sker det også at
den skal bruges på opkaldsforbindelser. Men for at komme tilbage til
mit problem, så er jeg blevet træt af at jeg hvergang skal ind under
netværk for at rette i ipadresser o.s.v. er det muligt at have flere
profiler under netvær. her tænker jeg ikke på netværk via modem. så
jeg kan blive fri for at skulle ind og rette heletiden.

Mv
Trolden

Fra : Søren Lundfald

Dato : 08-09-02 19:31

"Serial # 19781010" <trolden23@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit problem, så er jeg blevet træt af at jeg hvergang skal ind under
> netværk for at rette i ipadresser o.s.v.

Flere IP adresser på et NIC
http://www.makr.dk/go.php3?multiip

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-09-02 20:00

Som svar på skriblerier forfattet af Søren Lundfald

> Flere IP adresser på et NIC
> http://www.makr.dk/go.php3?multiip

Hvad så hvis det _skal_ være på forskellige netværk?

fx 10.8.1.91 og senere samme dag 192.168.1.6 og ugen efter skal man skifte
til et tredje
Alle med forsk Gateway/DNS/WINS opsætning

På arbejdet klarer jeg det ved at have netkort i min portreplicator, så jeg
kan skifte mellem ekstern ip adresse og intern ip adresse lynhurtigt - men
ellers?

WinNT4/Win2K server installation på en laptop

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Nuxx

Dato : 08-09-02 18:05

Nu kan det godt være jeg skyder lidt forbi målet men er det egentlig et
problem? Har selv en bærbar. Nogle gange bruger jeg den på netværk med en
ADSL opkopling, der har den fast IP. Programmerne finder selv ud af at der
er internetforbindelse over netværket. Andre gange sidder jeg på en ISDN
forbindelse. Jeg ringer op, får tildelt en IP adresse og så er den hjemme.
Jeg har aldrig nogen problemer. Det kan godt være i snakker om noget helt
andet...

Mvh.

Mads

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-09-02 18:44

Som svar på skriblerier forfattet af Nuxx

> [...]
> adresse og så er den hjemme. Jeg har aldrig nogen problemer. Det kan
> godt være i snakker om noget helt andet...

Du er tæt på men dog langt fra
Kunne jeg bare bruge DHCP i alle tilfælde så var der ingen problemer, men...

1) DHCP på arbejde, privat ip-adresse (WINS skal ændres)
2) Fast ip adresse på arbejde, ip-offentlig adresse
3) DHCP hjemme, privat ip-adresse
4) Fast ip adresse hos kunde, privat ip-adresse (WINS skal ændres)
5) DHCP hos kunde, privat ip-adresse (WINS skal ændres)

Osv, det er ikke det store issue med en Win2K boks, men lidt træls

mvh/Peter Lykkegaard