Ang. Katistiken
Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-09-02 15:45

Synes bare lige jeg vil poste et par rosende ord til Jette.
Supergodt lavet, jeg er temmelig imponeret over alt det, du kan!
Har hele tiden haft fornøjelse af at besøge siden, og den bliver da
bedre og bedre!

mvh Eva

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 08-09-02 15:46

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Supergodt lavet, jeg er temmelig imponeret over alt det, du kan!
> Har hele tiden haft fornøjelse af at besøge siden, og den bliver da

Ja siden er helt kanon, der er bare en lille ting jeg kunne tænke mig....
Jeg kan ikke huske om det har været diskutteret før, men var det ikke muligt
at lade en cookie tage sig af login'en?

Sådan fungerer det på de andre forummer jeg deltager i (øh eller fora hedder
det vel egentlig)

Og mit problem er at jeg altid glemmer at logge ind, og når man så har læst
et indlæg herfra f. eks. og vil til at besvare det, så skal man ud, og ud,
og ind og ind.....

Alternativt kunne login-boxen måske være i et hjørne på forsiden? et er også
meget brugt.

Men undskyld hvis det er et gammelt emne med en god forklaring på hvorfor
det IKKE er sådan

Hilsen
Lisbeth

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 08-09-02 17:41

Lisbeth Hviid Jakobsen wrote:
> [...]
> mig.... Jeg kan ikke huske om det har været diskutteret før, men var
> det ikke muligt at lade en cookie tage sig af login'en?

Ja tak... ;)

Jeg kan forresten kun logge ind hvis jeg ikke vælger husk
adgangskode/brugernavn. (WinXP DK)

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 08-09-02 20:26

Hej!!

Jeg har ingen problemer. Jeg kører Win XP UK. Og min maskine husker fint
adgangskode!

Hilsen
Heidi

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 08-09-02 18:01

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja siden er helt kanon, der er bare en lille ting jeg kunne tænke mig....
> Jeg kan ikke huske om det har været diskutteret før, men var det ikke
> [...]

Øh, vil det blive et problem, når man ikke tillader cookies? (spørger jeg af
uvidenhed *S*)

Mvh. Else.

Fra : Sander

Dato : 08-09-02 17:59

> Ja siden er helt kanon, der er bare en lille ting jeg kunne tænke mig....
> Jeg kan ikke huske om det har været diskutteret før, men var det ikke
> [...]

Her fungerer det fint, så der må da være en cookie, som tager sig af det.
Det hele udfyldes automatisk, når jeg logger på. Jeg bruger windows 98.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jette

Dato : 08-09-02 19:44

"Lisbeth Hviid Jakobsen" skrev:
> [...]
mig....
> Jeg kan ikke huske om det har været diskutteret før, men var det ikke

Hej alle i denne tråd... jeg håber det er ok jeg lige besvarer
spørgsmålene i ét indlæg

1. Kan en cookie klare loginen?
Ja, du skal bare skrive brugernavn og password og så tjekke af i "Husk
brugernavn" og "Husk adgangskode"

2. Kan login'en placeres lidt mere hensigtsmæssigt?
Ja, det kan den godt ... du har en god pointe dér. Jeg skriver det
på ønskelisten.

3. Jeg kan kun logge ind hvis jeg ikke bruger huskefunktionen
Hmmm... den er svær, men det må have noget med dine indstillinger i
browseren at gøre. Det hænder også at man kommer til at skrive forkert
brugernavn/adgangskode første gang man sætter fluebenene. Det kan rettes
ved at fjerne fluebenene, logge på og så logge ind igen med flueben.

4. Er det et problem hvis man ikke tillader cookies?
Huske-funktionen ved login benytter cookies, så den fungerer ikke hvis
man slår cookies fra i sin browser. Iøvrigt behøver man ikke være så
nervøs for at bruge cookies, de er _ikke_ farlige. Jeg har skrevet en
artikel om emnet, hvis nogen skulle være interesseret.. den ligger her:
http://www.webtip.dk/artikler/cookie.php

Mvh. Jette

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 08-09-02 20:17

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse
> 1. Kan en cookie klare loginen?
> Ja, du skal bare skrive brugernavn og password og så tjekke af i "Husk
> brugernavn" og "Husk adgangskode"

Jo men det er faktisk ikke det jeg tænkte på. Altså de fleste af os sidder
jo ved vores EGNE computere, så det jeg kunne tænke mig var at man VAR
logget ind når man kom til siden. Altså når man brugte den computer men
plejede at bruge. Sådan at man slet ikke SKULLE logge ind men var logget ind
med det samme. Det fungerer altså fint på de andre debatsider jeg bruger. De
gør så typisk det at de lader cookie'n løbe ud efter 3 måneder så man logger
ind på ny ind imellem. Jeg går ud fra det er for at ha' lidt check på det.

> 2. Kan login'en placeres lidt mere hensigtsmæssigt?
> Ja, det kan den godt ... du har en god pointe dér. Jeg skriver det
> på ønskelisten.

OK I mangel af bedre så er det fint

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Jette

Dato : 08-09-02 21:09

> [...]
men
> plejede at bruge. Sådan at man slet ikke SKULLE logge ind men var

Jeg gjorde mig nogle overvejelser da jeg lavede login'en, og det kan
godt være jeg har gjort for meget ud af sikkerheden... det er jo trods
alt ikke en bank

F.eks. bliver man automatisk logget ud efter en times inaktivitet. Det
har jeg gjort for det tilfælde at man er inde på siden, og så forlader
sin pc. En anden der kommer til pc'en (menneske eller kat kan så
ikke udføre noget hvis der er gået en time, fordi den automatisk beder
om nyt login.

Det er også grunden til at man ikke er automatisk logget på ... i mange
familier deles alle jo om den samme pc.

Men man kunne jo godt gøre det til en valgmulighed... altså at være
automatisk logget på... det er jo en oplagt valgmulighed at tage med,
når vi engang skal lave den med brugerindstillingerne (se evt.
ønskelisten).

Mvh. Jette

Fra : Jette

Dato : 08-09-02 21:35

"Eva Schmidt" skrev:
> [...]
> Supergodt lavet, jeg er temmelig imponeret over alt det, du kan!
> Har hele tiden haft fornøjelse af at besøge siden, og den bliver da

Tusind tak Jeg er heldigvis én af de typer der eeeelsker et klap på
ryggen, og det får jeg så rigeligt af herinde... spørgsmålet er så om
jeg kan tåle al den ros i længden *G*

I hvert fald er det sådan noget der giver lyst til at fortsætte. Bare se
Line Wolff, som kun liiige skulle hjælpe til et par uger i
sommerferien... hun hænger dog stadig på, og jeg tror klart at det også
har noget at gøre med al den positive respons hun fik fra Jer i
forbindelse med produktsiderne.

Mvh. Jette

Fra : Line Wolff

Dato : 09-09-02 09:02

> [...]
> sommerferien... hun hænger dog stadig på, og jeg tror klart at det også
> har noget at gøre med al den positive respons hun fik fra Jer i

Nemlig Samt glæden ved at se, at folk kan få glæde af det man laver. Det
er skønt!

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Eva

Dato : 09-09-02 13:13

Hej Jette og Line
I kan være helt sikre på, at vi er mange, der er glade for alt det arbejde i
lægger i. (Undskyld jeg taler for andre end mig selv, men tvivler på der er
nogen der protesterer)
Så også jeg vil tilslutte mig koret og sige tak til jer begge.
Dejligt med sådan nogle dygtige piger.
Hilsen Eva
Line Wolff <news@nelja.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7c555d$0$87313$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...