MS Windows
briani 27239
BootCD til min Bærbar ?
Fra : Hagman

Dato : 08-09-02 14:54

Er der en kanon venlig sjæl, der kan fortælle mig (evt. et link?), hvordan
man laver en Win98-startdiskette på en CD i Nero Burning Rom !?!?
....altså, så man booter fra en CD, med Win98-start-filerne på

Der er ikke floppy drev på min nye bærbar.

Anyone ?

Fra : Ghost

Dato : 08-09-02 15:44

du skal da bare kopiere filerne fra din start diskette over på en cd.
og så går du ind i bios på din blærebar og fortæller at den skal boote
fra cd rom men hvis du gør det, får du sikkert problemer med den hvis
der er en anden cd i den.

Fra : Hagman

Dato : 08-09-02 17:20

Kan man også det, når man kører NTFS ???

Fra : Morten

Dato : 08-09-02 17:25

> Er der en kanon venlig sjæl, der kan fortælle mig (evt. et link?), hvordan
> man laver en Win98-startdiskette på en CD i Nero Burning Rom !?!?
> ...altså, så man booter fra en CD, med Win98-start-filerne på

Måske http://www.nu2.nu/bootcd/ eller
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/bootcd/index.htm kan bruges, hvis du
er lidt kreativ.

Mvh.
Morten

Fra : Ghost

Dato : 09-09-02 08:40

det kan du godt

Fra : Hagman

Dato : 09-09-02 11:55

> det kan du godt

Hvad snakker du om ?

Fra : Morten Lauger

Dato : 09-09-02 19:13

Jeg antager at du har en maskine med både brænder og et diskettedrev:

I Nero vælger du at lave en bootable CD. I wizard'en hedder ikonet CD-ROM
(boot). Smid en Win98 boot-diskette i A: og i wizard'en vælger du som
'Source of boot image data' det, de kalder 'Bootable logical drive' til A:

Jeg kan da anbefale at briuge resten af CD'en til noget fornuftigt. Jeg vil
klart nok ikke drømme om at foreslå indholdet af din Win98 CD - selvom det
kun er til back-up formål, men der kunne tænkes mange andre gode muligheder.

Har du ikke det, så skal du lave en fil med et image af sådan en
boot-diskette. Den er der masser af på nettet, men du kan lave den selv på
en maskine (med diskettedrev!), med et program som RawWrite, der er både
glimrende og gratis.