NOKIA VS SonyErricson
Fra : Brian Tingholm

Dato : 08-09-02 11:51

Der var engang et monopol som hed Nokia......
Før i tiden SKULLE man have en nokia, der var stor skærm, der var
billedbeskeder der var inteligent ordbog der var visitkort, stopur,
alarm.....

Er erricson på vej ind i varmen igen ?
Er det muligt at erricson vipper nokia af pinden ??

Jeg var helt væk i nokia 7650 men så spurgte jeg efter gode råd herinde og
hørte der om t68i som er: mindre, billigere, bedre og pænere !!

Hvad tror i ?? er nokia på vej ud ?? eller skal der være flere store ?
motorola er også på vej i den rigtige retning !
Hvad med alcatel-farvel, er de døde nu ??

--
MVH Tingholm
v/ Brian Tingholm

Fra : Fischer

Dato : 08-09-02 12:16

> Der var engang et monopol som hed Nokia......
> Før i tiden SKULLE man have en nokia, der var stor
> skærm, der var billedbeskeder der var inteligent ordbog
> der var visitkort, stopur, alarm.....

Du har ret i, at hvis man skulle have alt det pop-pjat, så var der kun Nokia
(3210).
Men lang tid før det du kalder "før i tiden" var Ericsson i høj grad på
banen.
Hvis man var noget ved musikken, så gik man rundt med en Ericsson GH688 (og
senere SH888), mens Nokia IMHO lignede noget en 12-årig havde tegnet.
Når man var til konference så genlød lokalerne konstant af ringetonen 'Mix'.

> Er erricson på vej ind i varmen igen ?

Ericsson (SonyEricsson) sidder igen og luner sig ved pejsen ved siden af
Nokia. De har opdaget hvad det er den store gruppe af købestærke unge vil
have.
Godt nok er de økonomisk på røven, men det lader de sig ikke mærke med.

> Er det muligt at erricson vipper nokia af pinden ??

Næppe.
De vil sikkert slås i mange år endnu.

> Hvad tror i ?? er nokia på vej ud ?? eller skal der være
> flere store ?

Samsung har meldt sig på banen. Jeg tror ikke vi har set det sidste til dem
endnu!

*Fischer

Fra : Crash Override

Dato : 08-09-02 12:24

On Sun, 08 Sep 2002 13:15:32 +0200, Fischer wrote:

> Samsung har meldt sig på banen. Jeg tror ikke vi har set det sidste til dem
> endnu!

Ja, deres T100 med 1.8" 4096 farvers TFT har vist også en chance på det
danske marked.

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 08-09-02 14:53

>Ja, deres T100 med 1.8" 4096 farvers TFT har vist også en chance på det
>danske marked.

Samsung kommer også med S100 (65.000 farver STN skærm) og V100 (65.000
farver TFT skærm) - men Samsung har peoblemer, som de nok skal have
løst før de kan blive virkelig dominerende på det skandinaviske
marked:

1. Fjerne den udvendige antenne

2. Få ordnet den miserable batteritid- om så de lægger 12 små lorte
batterier i pakken sammen med deres mobiltlf vil jeg ikke eje en
Samsung før ét af dem kan holde mobilen i live i mere end 3 døgn.

Jeg gider ikke skulle oplade HVER dag - det skulle jeg for 5 år siden
- men ikke i 2002 vel Samsung.

Fra : John Doe

Dato : 08-09-02 17:17

Og i ordbogen kan man ikke tilføje egne ord. Men udover dette ER OG
BLIVER Samsung T100 en FED PORNO TELEFON. Går forøvrigt også som varmt
brød i butikkerne i øjeblikket...

/ Johnny

Fra : Crash Override

Dato : 08-09-02 18:10

On Sun, 08 Sep 2002 18:16:51 +0200, John Doe wrote:

> Og i ordbogen kan man ikke tilføje egne ord. Men udover dette ER OG
> BLIVER Samsung T100 en FED PORNO TELEFON. Går forøvrigt også som varmt
> brød i butikkerne i øjeblikket...

Hvilke butikker? jeg kan ikke finde den :/ gerne URLs :)

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-09-02 19:16

"John Doe" <not@email.com> wrote

> Og i ordbogen kan man ikke tilføje egne ord. Men udover dette ER OG
> BLIVER Samsung T100 en FED PORNO TELEFON.

Jeg venter til S'eren kommer....bl.a. med GPRS og endnu bedre skærm.

--
Mvh Henrik.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 08-09-02 21:11

>Jeg venter til S'eren kommer....bl.a. med GPRS og endnu bedre skærm.

Så hellere vent på Samsung V100, der kommer efter S100 - S100 har
65.000 farvers STN skærm - hvor T100 har 4096 farvers TFT, mens V100
får 65.000 farvers TFT skærm - det ultimative - og så sater jeg naivt
på, at samsung får lagt bluetooth og bedre batteritid ind i V100 - nu
den har været forsinket i snart ½ år.

Fra : Crash Override

Dato : 12-09-02 23:19

> [...]

> Og i ordbogen kan man ikke tilføje egne ord. Men udover dette ER OG
> BLIVER Samsung T100 en FED PORNO TELEFON. Går forøvrigt også som varmt

Er du ikke sød at fortælle hvilke butikker, Johnny?

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : JMo.

Dato : 08-09-02 12:53

On Sun, 8 Sep 2002 13:15:32 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>Godt nok er de økonomisk på røven, men det lader de sig ikke mærke med.

Årh, *lidt* lader de sig nu mærke:
http://telecom.no/art/6051.html

Fra : Crash Override

Dato : 08-09-02 12:23

On Sun, 08 Sep 2002 12:51:13 +0200, Brian Tingholm wrote:

> Hvad med alcatel-farvel, er de døde nu ??

De har for nyligt udgivet 511 telefonen .. og har kørt vilde kampagner med
dem, for de unge ... tror de har en chance endnu :)

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : **TRADS**

Dato : 08-09-02 13:06

Jeg vil nu også kikke lidt på andre man førhen har forbundet med en
bedstemor tlf... mht design størrelse osv osv
Her har de virkelig lave en FEEEED tlf
http://www.panasonic.dk/gd67/

Fra : Peter Clausen

Dato : 08-09-02 14:46

Erricson ryger af pinden, da de lige har fyret en masse medarbejdere.
Pågrund af at markedet er for mættet. Og de har satset for meget på den nye
teknologi. Hvor imod Nokia valgte faktisk at vente et stykke tid, med at
sende helt nye mobiltelefoner ud på markedet.

Og jeg syntes selv at Nokia er det bedste, intet der. Ericson med deres
mærkelig joystick føj for pokker.

Længe leve Nokia, mobil telefonernes Mercedes.

Med venlig hilsen

Peter Clausen
pclausen@mail.dk

Fra : Crash Override

Dato : 08-09-02 15:00

On Sun, 08 Sep 2002 15:45:54 +0200, Peter Clausen wrote:

> Og jeg syntes selv at Nokia er det bedste, intet der. Ericson med deres
> mærkelig joystick føj for pokker.

Har du prøvet Joysticket? Jeg har selv været inkarneret nokia-fan, og haft
Nokia i mange år, men jeg skiftede selv til Ericsson da de kom ed T68i.

> Længe leve Nokia, mobil telefonernes Mercedes.

Længe leve SonyEricsson, mobil telefonernes Rolls Royce.

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 08-09-02 21:15

>Har du prøvet Joysticket? Jeg har selv været inkarneret nokia-fan, og haft
>Nokia i mange år, men jeg skiftede selv til Ericsson da de kom ed T68i.

Jeg havde først T68m og nu T68i - T68i er min bedste mobil EVER - og
jeg har haft mere end 10 forskellige Nokiaer.

Og det joystik på T68i er da lækker en ting at have, når først man har
lært det.

Folk der udtaler sig dårligt om det er ligesom de folk, der i sin tid
kritiserede musen til PC'en - meget få have egentlig anvendt den.
Musen ert god til mange ting, men e fleste ting er best med tastaturet
- det samme gælder joystikket på T68i - men jeg vil stadig nødigt
undvære hverken mus til min pc eller joystik til min T68i :)

Fra : Finn Toft

Dato : 08-09-02 20:43

On Sun, 8 Sep 2002 15:45:54 +0200, "Peter Clausen" <pclausen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>sende helt nye mobiltelefoner ud på markedet.
>
>Og jeg syntes selv at Nokia er det bedste, intet der. Ericson med deres

Jeg syndes faktisk at det joystick er 100 gange bedre at styre med.

Fra : Peter Clausen

Dato : 09-09-02 22:35

Godt begrundt må jeg sige. Men der er også bare et kæmpe minus, ved at
anskaffe sig sådan en dyr mobil tlf. Som fx. en Sony T68i, eller for den
sags skyld en Nokia 7650. Er nok at MMS som er med i disse mobil tlf'er,
ikke er undetstøttet af alle teleselskaber. Så hvorfor bruge en helt masse
penge, på et joystick eller et digicam osv. Når man lige så godt kan vente
et halvt til et helt år. For til den tid, er MMS også mere udbredt bland
folk, og mere tilgængeligt på mobil markedet.

Med venlig hilsen

Peter Clausen
pclausen@mail.dk

Fra : Crash Override

Dato : 10-09-02 09:07

Lær at citér!

Fra : Peter Clausen

Dato : 10-09-02 13:27

SSSsssssshhhhhhhhh!!!!!

Fra : Crash Override

Dato : 10-09-02 14:58

On Tue, 10 Sep 2002 14:26:54 +0200, Peter Clausen wrote:

> SSSsssssshhhhhhhhh!!!!!

Jamen se lige hvor svært det er at følge med i et af dine sidste indlæg..

Jeg tænker på det hvor du siger "godt begrundet" .. og det er stadig ikke
lykkedes mig at finde ud af HVAD der var godt begrundet eftersom du
citerer i helt tilfældig rækkefølge :/

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 10-09-02 09:35

> [...]
>et halvt til et helt år. For til den tid, er MMS også mere udbredt bland
>folk, og mere tilgængeligt på mobil markedet.

Jeg bruger ikke penge på T68i for at få MMS eller bruge digicam.

Jeg købte min T68i, fordi det er den enste mobil på markedet, der
giver mig de fleste ting sat sammen i en lille lækker indpakning
tilsat fremragende batteritid.

T68i rummer som den enste på markdet bluetooth (som jeg anvender
sammen med bluetooth carkit i bil, synk med notebook med bluetooth
kort), PIM/kelander funktioner i rigt mål, farveskærm (kun 256 farver,
men LANGT bedre end alle ikke-farve skærme), personlig designede
menuer, masser af billeder, logoer & ringetoner i mobilen, easi text
sms, forrygende talekvalitet, flot design, WAP/GPRS mm.

Derfor har jeg T68i - og ikke pga MMS, der jo ikke kan anvendes
seriøst endnu.

-------------------------
Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Fra : Peter Clausen

Dato : 10-09-02 13:27

Bluetooth er hammer smart, men så er der sgu ikke andet end lir tilbage.

Med venlig hilsen

Peter Clausen

Fra : Tom

Dato : 10-09-02 14:41

> [...]
> motorola er også på vej i den rigtige retning !
> Hvad med alcatel-farvel, er de døde nu ??

Jeg har en 7650
Jeg kan ikke forstå de folk der kan sige at Nokia er på vej ud. En 7650 har
da næææsten alt det man kan drømme om. Bevares den er større end andre
telefoner, men for søren hvem vil sidde og wappe osv. med en lille skærm
hvor man ikke kan se noget alligevel?
En 7650 er da stadig så lille og let at den kan ligge i en alm lomme,
hvorfor skal den så være endnu mindre?

Jeg er så lidt freak med opsætninger osv. så jeg ville egentlig gerne have
haft mulighed for at pille endnu mere i opsætningen af telefonen. F.eks hvor
lang tid der skal gå før lyset selv slukker igen osv. Men måske en dag
kommer muligheden for at ændre i de faste ting.

Andre i tråden spørger hvad man skal med kamera når MMS ikke kører endnu.
Jeg synes det er mindst lige så sjovt at knipse billeder med 7650'eren som
man altid har på sig. I stedet for at bruge alm dig.kamera som man altid
glemmer hjemme når der "sker noget".
Bluetooth fungerer forbavsende godt i telefonen og det tager kun 1-2
sekunder at overføre et billede til iPAQ eller PC.

Tom

Fra : Dr. Ralph

Dato : 10-09-02 23:53

>Bluetooth fungerer forbavsende godt i telefonen og det tager kun 1-2
>sekunder at overføre et billede til iPAQ eller PC.
>
>Tom

Bare yderst genialt af Nokia endelig at lancere en mobil (udover 6310)
med bluetooth, og så sørme at undlade at give den mulighed for en
headset profil - Nokia har virkelig problemer med Bluetooth - men hvad
gør det, når de har 40% af markedet bestående af teenagere og første
gangs købere, der først lærer, hvad bluetooth er, når bluetooth er
forældet ?

-------------------------

Fra : Peter Rongsted

Dato : 11-09-02 09:42

Dr. Ralph <dr.ralph@solremove.dk> wrote:

> [...]
>gør det, når de har 40% af markedet bestående af teenagere og første
>gangs købere, der først lærer, hvad bluetooth er, når bluetooth er

Den nye 3650 kommer til at have headset profil, men ja, Nokia har været
sløve til at komme med Bluetooth. Man kan iøvrigt undre sig over, at
3650 bliver ca 1500 billigere end 7650 - selv om den kan mere!

Peter

Fra : Crash Override

Dato : 11-09-02 13:25

On Wed, 11 Sep 2002 08:41:55 +0000, Peter Rongsted wrote:

> Den nye 3650 kommer til at have headset profil, men ja, Nokia har været
> sløve til at komme med Bluetooth. Man kan iøvrigt undre sig over, at
> 3650 bliver ca 1500 billigere end 7650 - selv om den kan mere!

Har den også kamera som 7650'eren?

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 11-09-02 14:29

"Crash Override" <crash@streetwise.dk> wrote:

>Har den også kamera som 7650'eren?

Ja. Og den kan optage både still-billeder og små videoklip.

Du kan se mere på http://nokia.com/phones/3650/specifications.html

Peter

Fra : Crash Override

Dato : 11-09-02 16:16

On Wed, 11 Sep 2002 13:28:33 +0000, Peter Rongsted wrote:

> Ja. Og den kan optage både still-billeder og små videoklip.
>
> Du kan se mere på http://nokia.com/phones/3650/specifications.html

så er jeg glad for jeg ikke købte en 7650

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Tom

Dato : 11-09-02 17:48

> så er jeg glad for jeg ikke købte en 7650

Det er det evige "problem" des længere man venter des mere får man for
pengene.
I 2003 kommer Ericsson og alle de andre også med telefoner der kan mere og
lur mig om ikke hvis man venter til 2004 at man får endnu mere for færre
penge.

--
Tom

Fra : Crash Override

Dato : 11-09-02 18:10

On Wed, 11 Sep 2002 18:48:00 +0200, Tom wrote:

> I 2003 kommer Ericsson og alle de andre også med telefoner der kan mere og
> lur mig om ikke hvis man venter til 2004 at man får endnu mere for færre
> penge.

de kalder det "udvikling" .. det samme gælder computere.

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Tom

Dato : 11-09-02 17:50

> Den nye 3650 kommer til at have headset profil, men ja, Nokia har været
> sløve til at komme med Bluetooth. Man kan iøvrigt undre sig over, at
> 3650 bliver ca 1500 billigere end 7650 - selv om den kan mere!

Ikke underligt, konkurrencen gør at produkterne bliver billigere/bedre osv.

Går ud fra at der også kommer opdateringer til 7650, men det må tiden vise.

--
Tom

Fra : Brian Tingholm

Dato : 11-09-02 19:52

> Går ud fra at der også kommer opdateringer til 7650, men det må tiden
vise.

Det GØR der også.... den er gratis, en teledanmark ekspedient fortalte det
!!

Fra : Tom

Dato : 11-09-02 17:59

> [...]
> gør det, når de har 40% af markedet bestående af teenagere og første
> gangs købere, der først lærer, hvad bluetooth er, når bluetooth er

Bluetooth vil stadig være på børnestadiet i 2003 og med de telefoner der
kommer der.
Det burde som minimum også kunne anvende Microsoft activesync til at
syncronisere kalender, mail osv. med, i stedet for Nokia's eget skod
software.
Tror det vil tage minimum et par år endnu før Blåtand bliver rimelig
kompatibelt med forskellig hardware/software, så er det bare om man gider
vente eller vil prøve allerede nu

MMS er jo også forældet før det er udbudt her i dk. Alle går og venter på
UMTS.

--
Tom