Traditionel og klassisk siameser
Fra : MAH

Dato : 08-09-02 11:14

Hej gruppe...

Jeg skal til at have katte igen, og det skal være brunmaskede/chok.maskede
siamesere...
Men jeg er kun interesseret i de traditionelle og klassiske (blandede typer)
af siamesere...(typer ligesom 1970-80)
Nogen, der kender til avlere i enten DK eller Sverige, der har disse typer
??
(Jeg har kigget på nettet alle steder, og de eneste steder, jeg kan finde
trad./klassiske siam er i USA/UK)...

MAH

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-09-02 11:53

Det skulle også være muligt at få dem i fx. Estland, ellers tror jeg det er
umuligt at finde.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 08-09-02 13:56

> [...]
> af siamesere...(typer ligesom 1970-80)
> >
> MAH

> Det skulle også være muligt at få dem i fx. Estland, ellers tror jeg

Hej MAH og Nina

Ja .. det er rigtigt .. Vores Bimmer som er det vi kalder "gammeldags
siameser" er hentet i Letland ... DOG skal det jo selvfølgelig siges at
han ikke er "ægte" efter de regler som ellers er opstillet, da han jo
ikke har stamtavle .. Han blev købt på et "marked" som er ganske
almindeligt derovre .. De står med kuld af killinger og hvalpe af alle
arter .. Jeg må lige indskyde at jeg ikke selv har hentet ham, for mig
på sådan et marked ville sikkert have resulteret i en enorm mænde af
hjem-bragte dyr !!

Du kan se billede af ham på mit album under Cats ! Han er kastreret nu,
da han ellers strintede konstant .. Min svigermor har de "rigtige"
siamesere som de ser ud nu .. men i mine øjne er min Bimmer langt
smukkere .. ha ha .. Men sådan er det vel altid ??

Knus fra Pia
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : MAH

Dato : 08-09-02 14:07

Hej Pia...

Tak for det...dejligt billede af Bimmer..(hvor gammel er han nu?)
Det er netop sådan en type siameser, jeg leder efter...
Håber bare, at jeg ikke er nødt til at tage helt til Letland...
Kan der evt. være steder i Holland/Tyskland, hvor de 'gammeldags siamesere
bliver opdrættet??
MAH

Fra : Grit Wessel

Dato : 08-09-02 17:19

> Kan der evt. være steder i Holland/Tyskland, hvor de 'gammeldags siamesere
> bliver opdrættet??

Hej MAH

Her er nogle opdrættere i Holland:
http://www.home.zonnet.nl/trad.siamezen/engels/breeders.htm

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Grit Wessel

Dato : 08-09-02 17:24

> Her er nogle opdrættere i Holland:
> http://www.home.zonnet.nl/trad.siamezen/engels/breeders.htm

Mig igen

Jeg fandt også lige en tysk opdrætter:
http://www.lasjoyasthai-siamcats.de/

Uden at vide noget om det, vil jeg dog tro, at det er klassisk siam og ikke
traditionel siam, men nu får du linket alligevel, så kan du selv vurdere, om
det er noget, du kan bruge.

MVH Grit

Fra : MAH

Dato : 08-09-02 17:55

Hej
Jeg var inde og kigge på de hollanske links...og det ser ud til, at vi skal
en tur til Holland på vores næste ferie..
Der er klart flest opdrættere af trad. siamesere (smukke dejlige
eksemplarer) - det tyske link, lykkedes det mig at finde tidligere på
dagen...og de er mere klassiske...men kan gå an... :0))
Det undrer mig meget, at der ikke er nogen opdrættere af trad. siam i DK??
Tusind tak for hjælpen - det holl. link havde jeg ikke fundet uden hjælp..
:0)) maria

Fra : Trine Piltoft

Dato : 08-09-02 14:23

Hejsa!

>(Jeg har kigget på nettet alle
>steder, og de eneste steder, jeg kan finde
>trad./klassiske siam er i USA/UK)...

Jeg mener da at Dorthe i sin søgen også fandt nogen i Tyskland -
måske hun stadig har nogle adresser (Dorthe!!!!!! :0) )????
Når det så er sagt, så mener jeg at huske at det var katte fra
Independent klubber, og du kan derfor ikke være sikker på at få en
dansk FIFe stamtavle på dem (Bla.a. ligger der huskat o.lign i en del

af stamtavlerne når du kommer et stykke ud....hmmmm). Jeg ved ikke om

det bare er en kælekat du er interesseret i, men hvis ikke, så skal
du selvfølgelig være klar over at med en traditionel siameser er
chancen på udstillinger lig 0.

Det skulle dog ikke være umuligt stadig at finde siamesere i Danmark
der ikke er alt for "overtypede", men selvfølgelig har de da udviklet

sig siden 70-80´erne. De "nye" typer er såmænd ganske kønne (men nu
er min opfattelse måske også lidt farvet *g*) - og det er tit blot et

spørgsmål om at vænne sig til at de ser sådan ud. Det er jo stadig
det samme dejlige temperament - ja faktisk er temperamentet endda
blevet bedre med tiden :0)

Mvh. Trine Piltoft
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : MAH

Dato : 08-09-02 14:36

Tak for dit svar..
Og nej, jeg skal slet ikke på udstilling eller noget der bare ligner..kun
som kælekatte (vil have 2) -
(jeg er vokset op (fra jeg var 2 år) og boede sammen med siamesere af den
traditionelle/klassiske type i 20 år) - så jeg sværger til dene type af
siamesere.. :0))
... og der behøver nødvendigvis ikke være stamtavler, men det vil jeg helst
have - netop for at undgå, at der er indblandet andre racer...men er der
ikke stamtavler, gør det ikke så meget - når bare jeg kan finde nogle
klassiske siamesere :0))
- hvilket jo tydeligvis er et problem i DK...desværre..
Alle adresser/links I kender til udenlandske opdrættere i Europa er meget
velm´komne (så må jeg smutte derned/hen på ferie..)
MAH

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 08-09-02 15:30

Hej "MAH"

Vi har også en "gammeldags" siameser, men det er altså fordi han ER gammel
*G* Han er 16, og du kan se billeder aff både ham og vores nye lille
"spidsnæse" på min hjemmeside (http://cutiecats.dk)

Da vi sidste år skulle ud og have en ny kat (orientaler) syntes jeg de var
blevet utroligt grimme! Når man er vant til det udseende som siam/ori havde
for 15-20 år siden så de nye MEGET underlige ud!

Men min mand havde altså forelsket sig i en sort orientaler og ville
overhovedet ikke høre på det når jeg sagde at han var grim (katten altså
*G*)

Så vi endte med at købe ham, og i løbet af et stykke tid ( men der GIK et
stykke tid) syntes jeg egentlig at han var meget pæn, og begyndte at pusle
med tanken om en ny siameser også. Det blev så til Basil, som vi købte her i
sommer. Jeg synes Basil er en utrolig smuk siameser (og har fået det
bekræftet hi hi) men han er jo godt nok af den nye type.

Det jeg vil sige er vist egentlig bare at man kan vænne sig til det nye look
og at deres temperament er ligeså skønt som altid, måske endda bedre.

Så hvis ikke din søgen efter "gammeldags" siamesere bærer frugt, så prøv at
vænne dig til de nye Det KAN lade sig gøre.

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-09-02 19:10

Trine Piltoft skriver:

> Jeg mener da at Dorthe i sin søgen også fandt nogen i Tyskland -
> måske hun stadig har nogle adresser (Dorthe!!!!!! :0) )????

Jow, jow...så er jeg her igen, hej Maria!

Lige som dig har jeg kigget en del efter "gammeldags" siamesere, da jeg
ikke helt kan finde ud af hvad jeg synes om de nye typer. Her er nogle af
de links jeg kiggede på. Mange af dem har links videre til andre
opdrættere.

http://www.thai-siam.de/thai-siame.htm
http://www.falkenhoehe-siamesen.de/
http://www.traditionelle-siamesen.de/

Hilsen Dorthe ( - der er splittet mellem de skønne "thai" typer og ønsket
om et "seriøst" opdræt ! )

Fra : Helle Andersen

Dato : 08-09-02 19:10

Dorthe Prip Lahrmann wrote:
> jeg ikke helt kan finde ud af hvad jeg synes om de nye typer. Her er
> nogle af de links jeg kiggede på. Mange af dem har links videre til
> [...]

Åh, hvor er de dog smukke......... Når jeg engang holder op med at
opdrætte og skal have kælekat igen, MÅ jeg simpelthen have sådan
en !

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : MAH

Dato : 08-09-02 23:17

Hej gruppe...
Først vil jeg lige sige tusind tak for hjælpen fra alle...
Jeg har været rundt og kigge på en del af de links I har lagt i trådene, og
det har givet 'pote'...
Har fundet mindst 2 steder, der har netop den type siam, jeg leder efter..
bla. - Hosnofky.de og falkenhoehe-siamesen.de
- begge tyske steder...så næste ferie bliver nok nærmere Tyskland end
Holland.. (går jo nok lige nogle måneder, men jeg skal nok vende tilbage,
når jeg har fået dem)..

Jeg håber, at der er nogen her i DK, der på et tidspunkt vil starte
opdræt/avl af trad. siam, også selv om det ikke er udstillingskatte (det
behøver vel heller ikke at være incitament til at bliver opdrætter :0))

:0)) maria

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-09-02 23:27

MAH skriver:

> Jeg håber, at der er nogen her i DK, der på et tidspunkt vil starte
> opdræt/avl af trad. siam, også selv om det ikke er udstillingskatte (det
> behøver vel heller ikke at være incitament til at bliver opdrætter :0))

Hej Maria!
Tro mig, har leget med tanken! Håber på at man engang ud i fremtiden godkender
racen/typen eller hvad det nu vil hedde, så der igen kan komme dejlige runde
siamesere på udstillinger osv.

Hilsen Dorthe