Neverwinternight vudering
Fra : karsten

Dato : 08-09-02 10:34

Jeg har tængt mig at invisterer i Neverwinternight
og ville lige spørge om der var nogle som har spillet det?
og hvad de syntes om det?
Jeg har selv spillet diablo 1-2 og Dungeon Siege som er
vildt gode .
kan Neverwinternight måle sig med de to spil?
og er grafikken på højde med Dungeon Siege ? eller bedre.
på forhånd tak.
Karsten.

Fra : cb

Dato : 08-09-02 12:29

"karsten" <bdc4882@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tængt mig at invisterer i Neverwinternight
> og ville lige spørge om der var nogle som har spillet det?

ja

> og hvad de syntes om det?

singleplayer = knap så godt

multiplayer = genialt.

> Jeg har selv spillet diablo 1-2 og Dungeon Siege som er
> vildt gode .
> kan Neverwinternight måle sig med de to spil?

Slår dem begge (IMO) dette vil altid være et personligt spørgsmål.

> og er grafikken på højde med Dungeon Siege ? eller bedre.

Grafikken er absolut på højde med DS, hvis du kører med camereahack.

Altså, hvis du skal/kan spille online er det det hele værd, hvis ikke går du
glip af alt det fede...

cb

Fra : Seth

Dato : 08-09-02 12:40

"cb" <clausb@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Grafikken er absolut på højde med DS, hvis du kører med camereahack.
>
> Altså, hvis du skal/kan spille online er det det hele værd, hvis ikke går
du
> glip af alt det fede...

Så undrer man sig lige over hvad "camerahack" er...
Nogen som gider beskrive?

Tia
Seth

Fra : Devast8or

Dato : 08-09-02 14:32

Jada. Sagen er den at i kameravinklen ikke kan gå længere ned end ~45
grader. Det kan godt til tider være irriterende, idet ens karakter ifølge
reglerne (spillet kører efter 3rd edition D&D reglerne) kan se længere end
det skærmen viser, og det kan dine fjender jo så også. Så nogle gange kommer
der pile fra steder du ikke kan se, og nogle når du er i kamp angriber din
karakter eller din henchman en fjende du ikke kan se. Personligt kan jeg nu
godt leve med det som det er, men det havde da været rart hvis man havde
haft muligheden for at køre kameraet lidt længere ned. Til omkring 30 ville
være fint IMO.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : karsten

Dato : 08-09-02 17:41

Tak for svaret Devast8or
Jeg har ikke prøvet baldur's Gate
Så det kunne være jeg skulle prøve det først
det er nemelig ikke så dyrt.
men hvor lang tids singelplay ca: få man for pengene i Neverwinthernight?
Hilsen Karsten.

Fra : Devast8or

Dato : 08-09-02 18:22

Du behøver ikke at have spillet BG først, grunden til at jeg nævnte dem var
at de også var baseret på D&D regelsæt, omend et ældre sæt. Det vigtige er
at du er klar over at udviklingen af din karakter er mere kompliceret end i
Diablo.

Du kan få uendelige timers singleplay i NWN. Når du har spillet en kampagne
(også kaldet modul) færdig, downloader du bare en ny, der er masser af dem
og der kommer hele tiden nye til. Eller du kan lave en selv. Jeg mener
Bioware sagde at der var ca. 60 timers spilletid i den medfølgende kampagne,
men jeg tror jeg har været længere tid om den (men jeg har det også med at
udforske alt ned til mindste detalje :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Devast8or

Dato : 08-09-02 14:43

karsten <bdc4882@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg har tængt mig at invisterer i Neverwinternight

God idé. Men kig dig for, priserne varierer meget.

> og ville lige spørge om der var nogle som har spillet det?

Ja.

> og hvad de syntes om det?

Jeg synes det er kanon.

> Jeg har selv spillet diablo 1-2 og Dungeon Siege som er
> vildt gode .

Diablo I og II var jeg også vilde med, DS var IMO ikke mere tid værd end det
tog at gennemføre demoen.

> kan Neverwinternight måle sig med de to spil?

Jeg synes det er svært at sammenligne det med Diablo, da der er meget mere
rollespil i det. Har du spillet nogle af Baldur's Gate spillene? Hvis du,
som mig, kunne lide dem og samtidig Diablo så kan du nok ikke blive helt
skuffet. Spillet er baseret på 3rd edition D&D regelsættet, som er en del
mere komplekse end Diablos regelsæt, men det er er mere simpelt end 2nd
edition AD&D regelsættet som BG spillene var bygget over.

Mange har klaget lidt over at den kampagne der kommer med spillet er for
let, og det er jeg for så vidt enig i. Men sværhedsgraden står heller ikke
på 'Core rules' out-of-the-box som den gjorde i BG, det kan have noget med
det at gøre. Puf slideren en gang op, så passer sværhedsgraden fint IMO, og
hvis du stadig synes det er for let er der endnu en sværhedsgrad at spille
på (du kan sætte på sværhedsgraden når som helst i spillet). Og når du er
blevet træt af singleplayer-kampagnen (den egner sig ikke til at blive
spillet igennem mere end to gange i træk), så kan du jo bare downloade et
nyt modul og spille det. Der er allerede mange der laver moduler, og Bioware
har også lagt et par xtra ud. Jeg læste for nylig at der nu var kommet over
1000 fan-lavede moduler på NWNvault (den største side med moduler jeg har
set. Bioware linker også til den på deres hjemmeside).

Multiplayer har jeg desværre ikke prøvet endnu, så det kan jeg ikke sige
noget.

> og er grafikken på højde med Dungeon Siege ? eller bedre.

Grafikken er noget af det bedste jeg har set (desværre har jeg selv kun GF2,
så jeg har ikke set 'shiny water' effekten som skulle være helt suveræn).

> på forhånd tak.
> Karsten.

NP

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : christian buhrkall

Dato : 12-09-02 14:51

karsten wrote:

> [...]
> vildt gode .
> kan Neverwinternight måle sig med de to spil?
> og er grafikken på højde med Dungeon Siege ? eller bedre.

Glimragende spil. Især som multi play.
Du skal dog huske at opgradere med det nyeste patch, da kampene ellers
er ALT for lette (monstrene glemmer at bruge deres specielle
angreb/spells).