Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Polarisations-filter til digitalt kamara ?~
Fra : erik

Dato : 08-09-02 07:44

Hej
Nu er jeg igen kommet hjem med digitale billeder af billeder og et maleri
monteret i ramme med "refleksfyldt" glas.
Er det ikke muligt at få polarisationsfilter til digitale kamaraer?

Erik

Fra : Henrik

Dato : 08-09-02 07:58

"erik" <fox44REMOVETHIS@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> monteret i ramme med "refleksfyldt" glas.
> Er det ikke muligt at få polarisationsfilter til digitale kamaraer?

Hej Erik

Jo det findes skam. Men hvilket kamera har du, for det er ikke alle man kan
sætte filter på ?

Mvh.
Henrik Schwarz
www.digitalfotoservice.dk

Fra : erik

Dato : 08-09-02 08:30

Det er et Olympus C3030-ZOOM, der er ikke gevind i oblektivet, som har en
diameter på ca. 27 mm

Fra : Niklas

Dato : 08-09-02 12:27

Du har brug for Olympus gevind adaptor CLA-1 som monteres udenom objektivet og giver 43 mm gevind til påsat ekstra udstyr.
Derefter skal du være opmærksom på at det polariseringsfilter du køber skal være cirkulært. Det er en længere forklaring der skal
til her og det gider jeg ikke.
Kort fortalt skyldes det at dit kamera automatisk fokuserer.

Venligst

Niklas

Fra : WebCat

Dato : 08-09-02 20:39

Det tror jeg faktisk ikke påvirker et digital kamera. Da årsagen til at SLR
ikke kan bruge lineær pol, er at de allerede har et foran fokus ccd'en, men
et digital kamera stiller fokus efter kontrast, og har ingen pol iforvejen,
derfor burde det pågældende problem ikke gælde digital kameraer.

Fra : HSC

Dato : 09-09-02 09:53

Med fare for at blive flamet med "du er for dyr"-mails, vil jeg allivel
hjælpe.

Du behøver ikke købe en 43mm adapter, vi har en 27mm POL filter til Digital
kameraer.

Det kan bestilles her:
http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=FILHA0021&kat=&subkat=

Fra : Tom Wagner

Dato : 09-09-02 10:08

On Mon, 9 Sep 2002 10:52:37 +0200, "HSC" <HS@NOSPAMbaghjul.dk> wrote:

> [...]
>hjælpe.
>
>Du behøver ikke købe en 43mm adapter, vi har en 27mm POL filter til Digital

Hvordan sættes det på Olympus C3030Z?

Tom

Fra : HSC

Dato : 09-09-02 14:27

Ah - my mistake ...

Jeg læste post'en som værende med 27mm gevind....