Asus A7V333 --> Pause i boot?!?
Fra : Trygleren

Dato : 08-09-02 00:55

Jeg vil egentlig gerne have svar på to ting =)

#1:
Jeg har lige opgraderet. Alt virkede (så som så) i første hug.
AMD XP 2000+, Asus A7V333 og Kingston 512Mb Pc2100 DDR.
Det bootede og alt var vel, hehe. Men mine problemer er som følger...
Efter POST, går systemet i blank skærm - dette varer mellem fem og ti
sekunder, hvorefter
jeg kan se på kabinetdioden at der er harddiskaktivitet og Windows begynder
at loade.
Dette overhead er ved at drive mig til vanvid. Jeg mener jeg har indstillet
alt korrekt - Multiplier 12.5 * 133 = 1667 som min XP2000+ skal køre. DDR
ram er sat til T2.0, så jeg burde vel ingen problemer have? Jeg fatter
virkelig ikke hvorfor den bare står og laver ingenting hver gang. Jeg har
prøvet alt, uden resultat (i hvert fald alt hvad jeg kan komme på).

#2:
Mit bundkort understøtter PS2-keyboard power on. Hvis jeg slukker min pc, og
trykker space indenfor en ti minutters tid(har ikke testet det præcist;
tiden altså) virker det fint. Men får maskinen derimod tid til at stå lidt,
virker det ikke og jeg kan knalde ned på min spacetast så ofte og hårdt
(=frustration) jeg vil.
Jeg vil lige bemærke, at når jeg aktiverer Ps2-keyboard power on funktionen,
er der lys i Num Lock selv om maskinen er slukket. Det burde vel indikere,
at bundkortet 'overvåger' keyboardet?

Håber i kan hjælpe...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars Winther

Fra : Trygleren

Dato : 08-09-02 12:12

Jeg har desuden flashet til nyeste BIOS version. 1012 tror jeg det var.
ASUS Update programmet gjorde det hele automatisk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Trygleren

Dato : 12-09-02 19:49

Heh, jeg har fundet svar på begge nu. Hvis nogen har haft samme problem, kan
i bare skrive =)

Fra : Kim Thomsen

Dato : 14-09-02 19:54

"Trygleren" <tryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> wrote in message
> Heh, jeg har fundet svar på begge nu. Hvis nogen har haft samme problem,
kan
> i bare skrive =)

Jeg vil gerne vide hvad problemet var, da jeg selv vil investere i samme
bundkort.

Mvh Kim

Fra : Trygleren

Dato : 15-09-02 22:59

> Jeg vil gerne vide hvad problemet var, da jeg selv vil investere i samme
> bundkort.

Jeg installerede Maxtor EZ-BIOS med Maxtor MaxBlast II. Så ville Windows
slet ikke boote. Så afinstallerede jeg EZ-BIOS igen og så skrev windows en
masse om ARC Firmware fejl. Så bootede jeg fra en floppy og rodede lidt
rundt. Der opdagede jeg at i min boot.ini-fil var der noget helt galt: I
stedet for linien multi(0)disk(0)rdisk(0)osv(0)osv(blahblah) stod der
signature(c3x3v2)disk(0)rdisk(0)osv.
Jeg rettede signature(en masse tal) til multi(0) og så virkede hele skidtet
igen, og pausen i boottiden var væk. Aner egentlig ikke hvad der skete, men
det virkede =)

Fra : KT

Dato : 16-09-02 12:20

> [...]
skidtet
> igen, og pausen i boottiden var væk. Aner egentlig ikke hvad der skete,

Heh, det lyder langhåret, men bare det virker!

Mvh Kim